Hei - hiver meg litt på her:
Har hatt Rega Planar (ur-regaen) og P5 (med RB700 og Rondo Blue mc), meget godt fornøyd med spesielt sistnevnte. Nå har jeg valgt å prøve noe nytt, og etter å har vurdert i det vide og brede har jeg falt ned på: Hanss Acoustic T-10, Origin OL1 silver (ev. mk3c), Ortofon 2M black, Hanss Acoustic PA23 Riia. Benytter Hegel H100 USB og Spendor SP1 2r2. Om dette blir bedre enn det jeg hadde vet jeg faktisk ikke. En vet jo egentlig ikke hvordan det hele låter før en har prøvd det i sitt eget lydmiljø og eget anlegg. Har lest tester og omtaler opp ad vegger og ned av støvler, meningene er like mange som innlegg. Det finnes jo bare hi-utstyr som er "x-ganger bedre enn snittet" - både med pris og ytelse. Og - det faktisk bare noen få (om noen i det hele tatt) som reelt har prøvd ulike hi-fi komponenter på en måte som er sammenlignbar. Eks : hvor mange har spilt med ulike armer på samme anlegg - ev. med forskjellige pu/riia etc. etc. Joda, tester gir gode indikasjoner, men så kommer smak og behag, ens egne ører og preferanser, musikksmak osv. Lommeboken har jo også noe å si, og for en gitt sum - hva skal en prioritere ? spiller ? , arm?, Pu ?, Riia, PSU, kabler?, tweaks ? - dvs. hvilken komponent skal en legge mest penger i? Og - hva spiller best sammen? Jeg mener selvsagt at andres erfaringer, tips og råd et svært nyttig - og har selv hatt god nytte av forumet. Men - og det er mitt hovedpoeng - at det er så mange variabler i et anlegg at noen fasit ikke er mulig å oppdrive. Ta sjangsen og prøv, for - morro er det - spesielt med vinyl! Jeg har faktisk nå valgt å investere i enda bedre vinyl enn digitalt. Mvh Rune Mjanger