Hjelp til valg/bytte  av PU

E

espenj2005

Gjest
Hei igjen :)
Trenger noen anbefalinger anng pu. Har en Ortofon Rondo blå og er fornøyd med det men siden jeg ikke har hørt noe annet i den klassen på spilleren min(Rega P5) er jeg nysjerrig på om det er andre puér i ca samme prisleie(feks dynavector/AT) som er verdt å sjekke ut. Prøvde en Denon dl110 og den var fin men ble "knust" av Rondoen.
Jeg har også et havarert(nålen er borte?!) eksemplar av Ortofon mc20 Super liggende og lurte på om den kan fungere som pant ved kjøp av annen Ortofon?
Mvh Espen
 

kkrog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Innlegg
160
Antall liker
0
Finnes en eldre Ortofon som låter fint. Vet ikke om den er å få ny lengre. Bruker den på en større Thorens med origial kullfiberarm, MCX3. :)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Re: Hjelp til valg/bytte  av PU

Du kunne jo sjekke prisen på en Ortofon Rohman; fungerer supert med Rega'en din, og er antakelig den beste Ortofon (for mange) og er i tillegg antakelig omlag maximum av pu som din Rega vil bære med bravur.

For rimeligere pu'er er AT OC9 en super pu til P5, mye bedre enn din Rondo vil jeg mene, og en jeg stadig bruker selv på samme spiller; selv om jeg nok synes Rohman er rikere og mer fargerik. Skulle forresten bare mangle mht prisforskjellen..

Mvh Vidar P
 
E

espenj2005

Gjest
Re: Hjelp til valg/bytte  av PU

Hei,
vet dere hvem som fører AT OC9 i landet? Har hørt mye bra om denne pu´n og på tide å sjekke den ut.
Mvh Espen
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Re: Hjelp til valg/bytte  av PU

Hei,
vet dere hvem som fører AT OC9 i landet? Har hørt mye bra om denne pu´n og på tide å sjekke den ut.
Mvh Espen
Man kjøper den på amerikanske nettsteder, NeedleDoctor etc.

Mvh Vidar P
 
Topp Bunn