Hjelp/tilbakemelding angående det nye Torget til HFS4

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Utelukkende liste. Fjas og pynt er bare forstyrrende og opptar unødig plass.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.980
    Galleri av gammel vane, og fordi jeg ikke har vist at man kan legge ut liste.
    Alt rundt galleri er for lengst filtrert bort av min selektive hjerne :rolleyes:
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Det nye Torget begynner å ta form, og det blir valg mellom liste- og galleri som det er i dag, men større bilder (spesielt i listevisning som i dag har veldig små bilder).

    Det er mange andre funksjoner å ta tak i, men så langt har alt gått etter planen (utrolig nok), og de nye sidene er oppe og går på lokal server. Det jeg var mest spent på var om vi ville få til en ennå bedre sorteringsløsning på Torget (søk) enn dagens versjon, og jeg tror vi har klart å dra det ett steg videre. Noen ganger er det kun små detaljer som kan gjøre alt så mye bedre, og jeg gleder meg til å lansere sidene. For at det ikke skal føles som en helt fremmed side, så har jeg bevart hovedtrekkene til dagens design, og jeg tror de fleste vil føle seg hjemme umiddelbart.

    Ingenting er vanskelig å få til med programmering, men ettersom jeg ønsker å bygge alt innunder Xenforo forum (framework), så blir ting straks litt mer komplisert, men jeg tror vi har fått et godt grep på hvordan Xenforo fungerer.

    Jeg kommer snart med statusoppdatering i en egen tråd.
     

    Joe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.05.2005
    Innlegg
    243
    Antall liker
    53
    Sted
    Sweetspot
    Torget vurderinger
    2
    Idag er det en funksjon som viser annonser fra de siste 24 timer. Er det mulig å utvide dette til f.eks. 48 timer?

    Det kan jo være at man en ytterst sjelden dag ikke har tid til å svippe innom HFS. :)



    Mvh.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Idag er det en funksjon som viser annonser fra de siste 24 timer. Er det mulig å utvide dette til f.eks. 48 timer?

    Det kan jo være at man en ytterst sjelden dag ikke har tid til å svippe innom HFS. :)



    Mvh.
    Jeg har tenkt å ta akkurat denne biten til slutt av grunner som jeg ikke skal gå innpå her, men tanken er å finne en løsning som gir litt større frihet med tanke på 24 timer, 48 timer osv. Det er flere muligheter her, og så langt har jeg fokusert på en egen liste med "uleste annonser" (egen link), og på denne listen vil en kun se annonser som en ikke tidligere har sett på. Hvis en er en "avid" bruker av torget, så vil en på denne måten ikke gå glipp av en eneste annonse. Denne listen vil ligge side om side med "uleste fra forumet", og på den måten kan en på samme side få en oversikt over alt en har gått glipp av på hele siden.

    På selve sorteringsraden på Torget er det naturlig å ha "siste fra 24 timer", og en kan ha "siste fra 48 timer", "siste fra 72 timer" osv, men det blir så mange alternativ, og derfor prøver jeg å finne på en snedigere løsning, men er ikke helt i mål ennå.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan nevne at jeg har laget en ny løsning for arkivet, og her vil det bli tre valg i menyen:

    1. Aktive annonser (allerede krysset av som default).
    2. Solgte annonser
    3. Utgåtte annonser

    Vanlige medlemmer vil ikke kunne trykke på disse alternativene, og de vil få opp en popup som linker til Støttemedlemskap for å aktivere denne muligheten. Vanlige medllemer vil med andre ord kun se "aktive" annonser.

    Støttemedlemmer kan velge å se "solgte" og "utgåtte" annonser på samme side, og en kan f.eks. velge og kun se "solgte" annonser, eller kun "utgåtte" annonser eller en miks av de ulike valgene. På denne måten vil en kunne sortere og søke i solgte og utgåtte annonser på samme måten som med aktive annonser, og en slipper å gå inn på en egen side med "Arkiv".
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Jeg jobber fortsatt med det nye Torget, men nå begynner ting å falle på plass. Jeg vet ikke når jeg er klar til å lansere, men det blir innen 2 kvartal 2020.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.852
    Torget vurderinger
    4
    Når man har solgt og ønsker å endre status til "Solgt", men kjøper ikke er HFS-medlem, så må man likevel oppgi "ekte navn" og nummer. Hvorfor det ? Jeg fikk null respons her inne, men 8 interessenter på Finn.no på noen timer og solgte til prisforlangende til kjøper fra Finn. Jeg får altså ikke markert annonsen her som solgt, kun slette den, såfremt jeg ikke oppgir kjøpers personalia.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.864
    Antall liker
    17.407
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Du behøver bare å skrive noe, ikke nødvendigvis fullt navn. NN har kjøpt mye av meg på Finn. :)
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.068
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Vil det komme mulighet for å legge ut ting for salg via auksjon?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hei.
    Hvorfor får jeg denne meldingen på enkelte annonser?

    0CA90092-0BA2-408C-92CB-101483727144.png
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    @The Gunner

    For å kunne svare på denne så må jeg nesten ha en konkret link til en annonse hvor du får opp denne meldingen.
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.252
    Antall liker
    5.681
    Torget vurderinger
    14
    Har fått en henvendelse på en annonse i dag fra en bruker.
    Jeg får ikke svart han.
    Denne meldingen kommer opp:
    zz.jpg

    Er det noe muffens?
    Vh GunnarS
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Har fått en henvendelse på en annonse i dag fra en bruker.
    Jeg får ikke svart han.
    Denne meldingen kommer opp:
    Vis vedlegget 688454
    Er det noe muffens?
    Vh GunnarS
    Trenger ikke å være noe muffens - du må nesten sende meg en privat melding så jeg kan se nærmere på det.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn