Hjelp, trenger nye høyttalerledninger.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.637
Antall liker
2.833
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
lovemusikk skrev:
Proffen skrev:
Hvorfor ikke gå for noe DIY?
Sense, som holder til i samme området som deg selv, lager meeeget habile kabler, både høytaler- og signalkabler. Her kjøres det mye i flatsølv og med god skjerming. Vet han planlegger å lage seg et komplett demosett, for de som er interessert.
Det skal godt gjøres å få mer kabel for penger enn det han mekker sammen...
Bare et tips...

Kjører selv med omtrent 100% Sense-kabler, og jeg er rimelig sikker på at flere i lauget vil bekrefte at han vet hva han holder på med...

mvh
Proffen
At han holdt til her i området viste jeg ikke. :)

Link til han?
Er vel bare å søke etter Sense i søkeruten oppe til høyre på skjermen....lettere kan det vel ikke gjøres.... ;D

mvh
Proffen
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Proffen skrev:
lovemusikk skrev:
Proffen skrev:
Hvorfor ikke gå for noe DIY?
Sense, som holder til i samme området som deg selv, lager meeeget habile kabler, både høytaler- og signalkabler. Her kjøres det mye i flatsølv og med god skjerming. Vet han planlegger å lage seg et komplett demosett, for de som er interessert.
Det skal godt gjøres å få mer kabel for penger enn det han mekker sammen...
Bare et tips...

Kjører selv med omtrent 100% Sense-kabler, og jeg er rimelig sikker på at flere i lauget vil bekrefte at han vet hva han holder på med...

mvh
Proffen
At han holdt til her i området viste jeg ikke. :)

Link til han?
Er vel bare å søke etter Sense i søkeruten oppe til høyre på skjermen....lettere kan det vel ikke gjøres.... ;D

mvh
Proffen
Nja.. da fikk jeg bare dette: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?action=search2

jaja..må vel gå ut av denne tråden å trykke forum og søke på nytt.. ;)



Nei, gir opp nå... Skal til Sogn i morgen, på Laksefiske..
;D

http://www.fiskeguiden.no/fiskeGuiden/index.php?side=NyheterTo&NewsID=1855
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Var ikke så mange tips.. er det så lite som er bedre en chord? :p ::) 8) ;D
 
O

Oblivion

Gjest
lovemusikk skrev:
Var ikke så mange tips.. er det så lite som er bedre en chord? :p ::) 8) ;D
Det kommer ann på hvem du spør ;D ;D
Med de regjerende anti-kabel fanatikerene aktive er det nok ikke mange som tør å svare desverre :mad:
 

CopperDude

Medlem
Ble medlem
16.09.2006
Innlegg
11
Antall liker
0
diyAudio skrev:
lovemusikk skrev:
Var ikke så mange tips.. er det så lite som er bedre en chord? :p ::) 8) ;D
Det kommer ann på hvem du spør ;D ;D
Med de regjerende anti-kabel fanatikerene aktive er det nok ikke mange som tør å svare desverre :mad:
Hø!
Jeg stikker frem hue her og anbefaler en kabel som kanskje er den beste som noensinne er produsert UANSETT prisklasse.
Hvis du bruker google eller lignende kan det være mulig at du kan få tak på et pent brukt sett.
Det jeg snakker om her er selvfølgelig NRF/3. Den er totalt overlegen det som er å få kjøpt for penger per dags dato og praktisk talt værd sin vekt i gull!

Happy hunting!

Og du, gå ikke for det nest beste.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
CopperDude skrev:
diyAudio skrev:
lovemusikk skrev:
Var ikke så mange tips.. er det så lite som er bedre en chord? :p ::) 8) ;D
Det kommer ann på hvem du spør ;D ;D
Med de regjerende anti-kabel fanatikerene aktive er det nok ikke mange som tør å svare desverre :mad:
Hø!
Jeg stikker frem hue her og anbefaler en kabel som kanskje er den beste som noensinne er produsert UANSETT prisklasse.
Hvis du bruker google eller lignende kan det være mulig at du kan få tak på et pent brukt sett.
Det jeg snakker om her er selvfølgelig NRF/3. Den er totalt overlegen det som er å få kjøpt for penger per dags dato og praktisk talt værd sin vekt i gull!

Happy hunting!

Og du, gå ikke for det nest beste.
lå noen slike på avforum og sikkert dei samme her, men neeei..koblingene så så skrøplige ut..
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.627
Antall liker
789
Torget vurderinger
8
Vil anbefale deg å la innkjøp av dyre kabler ligge en stund. Forskjellen på kabler som er gode og rett laget er marginale og er etter min mening bare viktig for å optimalisere god ytelse for anlegget og bør stå i stil med resten av komponentene.... Regelen med 10-15% av kost er en grei regel....

Det du vil få ut av en god kabel er akkurat det du hørte med RA kabelen, mer luft rundt instrumenter, mer klang, timing o.s.v. Men forskjellene blir stort sett små, men viktig for å optimalisere et ellers godt anlegg....

Jeg har selv brukt RA kabler siden 2001 og har testet dei opp mot veldig mange andre kabler, både billigere og mye dyrere kabler, men ingen har matchet RA på ytelse i mine anlegg... Har derfor slått meg til ro med disse kablene...

Har også testet Sense sine kabler i eget anlegg og dei er svært bra! Her er det mye for pengene....
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
JK skrev:
Vil anbefale deg å la innkjøp av dyre kabler ligge en stund. Forskjellen på kabler som er gode og rett laget er marginale og er etter min mening bare viktig for å optimalisere god ytelse for anlegget og bør stå i stil med resten av komponentene.... Regelen med 10-15% av kost er en grei regel....

Det du vil få ut av en god kabel er akkurat det du hørte med RA kabelen, mer luft rundt instrumenter, mer klang, timing o.s.v. Men forskjellene blir stort sett små, men viktig for å optimalisere et ellers godt anlegg....

Jeg har selv brukt RA kabler siden 2001 og har testet dei opp mot veldig mange andre kabler, både billigere og mye dyrere kabler, men ingen har matchet RA på ytelse i mine anlegg... Har derfor slått meg til ro med disse kablene...

Har også testet Sense sine kabler i eget anlegg og dei er svært bra! Her er det mye for pengene....
Takk for tilbakemeldning.

10-15% av kost pris..og vis en går etter nypris vil si ca.. 10-11.000
Hmm..da ligger jeg godt under.. mine høyttalerledninger koster 2500,- ny.
Mener du Chord er så gode da?
Jeg vet ikke, har ikke testet mye kabler.
 

CopperDude

Medlem
Ble medlem
16.09.2006
Innlegg
11
Antall liker
0
lovemusikk skrev:
CopperDude skrev:
diyAudio skrev:
lovemusikk skrev:
Var ikke så mange tips.. er det så lite som er bedre en chord? :p ::) 8) ;D
Det kommer ann på hvem du spør ;D ;D
Med de regjerende anti-kabel fanatikerene aktive er det nok ikke mange som tør å svare desverre :mad:
Hø!
Jeg stikker frem hue her og anbefaler en kabel som kanskje er den beste som noensinne er produsert UANSETT prisklasse.
Hvis du bruker google eller lignende kan det være mulig at du kan få tak på et pent brukt sett.
Det jeg snakker om her er selvfølgelig NRF/3. Den er totalt overlegen det som er å få kjøpt for penger per dags dato og praktisk talt værd sin vekt i gull!

Happy hunting!

Og du, gå ikke for det nest beste.
lå noen slike på avforum og sikkert dei samme her, men neeei..koblingene så så skrøplige ut..
Men du kan da ikke la deg stoppe av det. De bare kløpper du rett av, det er jo bare et unødvendig loddpunkt, du får mye bedre kontakt hvis du setter strippet kabel rett i terminalene.

Du kan ikke la denne sjansen gå fra deg på grunn av noen spader.
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.627
Antall liker
789
Torget vurderinger
8
lovemusikk skrev:
JK skrev:
Vil anbefale deg å la innkjøp av dyre kabler ligge en stund. Forskjellen på kabler som er gode og rett laget er marginale og er etter min mening bare viktig for å optimalisere god ytelse for anlegget og bør stå i stil med resten av komponentene.... Regelen med 10-15% av kost er en grei regel....

Det du vil få ut av en god kabel er akkurat det du hørte med RA kabelen, mer luft rundt instrumenter, mer klang, timing o.s.v. Men forskjellene blir stort sett små, men viktig for å optimalisere et ellers godt anlegg....

Jeg har selv brukt RA kabler siden 2001 og har testet dei opp mot veldig mange andre kabler, både billigere og mye dyrere kabler, men ingen har matchet RA på ytelse i mine anlegg... Har derfor slått meg til ro med disse kablene...

Har også testet Sense sine kabler i eget anlegg og dei er svært bra! Her er det mye for pengene....
Takk for tilbakemeldning.

10-15% av kost pris..og vis en går etter nypris vil si ca.. 10-11.000
Hmm..da ligger jeg godt under.. mine høyttalerledninger koster 2500,- ny.
Mener du Chord er så gode da?
Jeg vet ikke, har ikke testet mye kabler.
Jeg har desverre ikke testet Chord kabler, men fikk du ikke en aha opplevelse med RA kablene mener jeg du kan vente... Jeg har testet RA mot bl.a. dobbelt så dyre Transparent og Kimber Select kabler og RA kom best ut..... Kabler du tester bør også brukes i anlegget i noen dager til en uke før du skifter tilbake. DA vil du merke om det noe du savner eller noe som er blitt bedre....
Men dette blir jo en smaksak også :)
Vil ellers fraråde "Billige" Nordost kabler, dei låter "huggorm" etter min ringe mening.....
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
JK skrev:
lovemusikk skrev:
JK skrev:
Vil anbefale deg å la innkjøp av dyre kabler ligge en stund. Forskjellen på kabler som er gode og rett laget er marginale og er etter min mening bare viktig for å optimalisere god ytelse for anlegget og bør stå i stil med resten av komponentene.... Regelen med 10-15% av kost er en grei regel....

Det du vil få ut av en god kabel er akkurat det du hørte med RA kabelen, mer luft rundt instrumenter, mer klang, timing o.s.v. Men forskjellene blir stort sett små, men viktig for å optimalisere et ellers godt anlegg....

Jeg har selv brukt RA kabler siden 2001 og har testet dei opp mot veldig mange andre kabler, både billigere og mye dyrere kabler, men ingen har matchet RA på ytelse i mine anlegg... Har derfor slått meg til ro med disse kablene...

Har også testet Sense sine kabler i eget anlegg og dei er svært bra! Her er det mye for pengene....
Takk for tilbakemeldning.

10-15% av kost pris..og vis en går etter nypris vil si ca.. 10-11.000
Hmm..da ligger jeg godt under.. mine høyttalerledninger koster 2500,- ny.
Mener du Chord er så gode da?
Jeg vet ikke, har ikke testet mye kabler.
Jeg har desverre ikke testet Chord kabler, men fikk du ikke en aha opplevelse med RA kablene mener jeg du kan vente... Jeg har testet RA mot bl.a. dobbelt så dyre Transparent og Kimber Select kabler og RA kom best ut..... Kabler du tester bør også brukes i anlegget i noen dager til en uke før du skifter tilbake. DA vil du merke om det noe du savner eller noe som er blitt bedre....
Men dette blir jo en smaksak også :)
Vil ellers fraråde "Billige" Nordost kabler, dei låter "huggorm" etter min ringe mening.....
Tenkte mer på å prøve noen dyrere, heimdal f.eks?

RA var det ikke så stor forskjell kontra mine nei. Men burde vel prøvd dei over lengre tid.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
CopperDude skrev:
lovemusikk skrev:
CopperDude skrev:
diyAudio skrev:
lovemusikk skrev:
Var ikke så mange tips.. er det så lite som er bedre en chord? :p ::) 8) ;D
Det kommer ann på hvem du spør ;D ;D
Med de regjerende anti-kabel fanatikerene aktive er det nok ikke mange som tør å svare desverre :mad:
Hø!
Jeg stikker frem hue her og anbefaler en kabel som kanskje er den beste som noensinne er produsert UANSETT prisklasse.
Hvis du bruker google eller lignende kan det være mulig at du kan få tak på et pent brukt sett.
Det jeg snakker om her er selvfølgelig NRF/3. Den er totalt overlegen det som er å få kjøpt for penger per dags dato og praktisk talt værd sin vekt i gull!

Happy hunting!

Og du, gå ikke for det nest beste.
lå noen slike på avforum og sikkert dei samme her, men neeei..koblingene så så skrøplige ut..
Men du kan da ikke la deg stoppe av det. De bare kløpper du rett av, det er jo bare et unødvendig loddpunkt, du får mye bedre kontakt hvis du setter strippet kabel rett i terminalene.

Du kan ikke la denne sjansen gå fra deg på grunn av noen spader.
Joda det kan en jo. :)
 

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
lovemusikk skrev:
Lyst å prøve Nordost..for å se hva det evnt kan gjøre. Heimdal grei da til meg, tenker god nok?
Roalds sine er jo gromt, som kunne vert flott å fått prøvd og det blir muligens nå en sjangs til.
nter av disse, audioquest, tara labs rsc, nordost og shunyata f.eks.
:)
Heimdall er vel de beste kablene jeg har lyttet til.
hvordan de vil oppføre seg i ditt anlegg er jeg usikker på, men om det har litt "rørlyd" er jeg sikker på at de vil være det beste valget.
God utklinging oppover, dog ikke like lyse som bla. er kjent fra Red Dawn...
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
ansepe74 skrev:
lovemusikk skrev:
Lyst å prøve Nordost..for å se hva det evnt kan gjøre. Heimdal grei da til meg, tenker god nok?
Roalds sine er jo gromt, som kunne vert flott å fått prøvd og det blir muligens nå en sjangs til.
nter av disse, audioquest, tara labs rsc, nordost og shunyata f.eks.
:)
Heimdall er vel de beste kablene jeg har lyttet til.
hvordan de vil oppføre seg i ditt anlegg er jeg usikker på, men om det har litt "rørlyd" er jeg sikker på at de vil være det beste valget.
God utklinging oppover, dog ikke like lyse som bla. er kjent fra Red Dawn...
Ja, for gidde liksom ikke kjøpe noe som jeg oppgraderer senere..så da kan en likegodt kjøpe noe en er fornøyd med. :)
Og skulle dei ikke vere bedre en chord eg har, så er det jo bare å selge dei.
:)

ellers fikk jeg tips om å gå for rimligste Nordost på strømsiden først.. noen kommentarer der?
 

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Innlegg
2.596
Antall liker
289

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Kule-Trygve skrev:
kabelsatan skrev:
Kule-Trygve skrev:
Forstod du noe som helst av den artikkelen, Kule-Trygve?

mvh
kabelsatan
Så ikke ut som de koblet til kablene til et musikkanlegg og hørte på lyden. Men de hadde noen ytterst få spekulasjoner om lydforskjeller ut fra tekniske data. Utrolig nerdete artikkel.
Skummet bare helt lett gjennom.. ikke inressant nei..
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Kule-Trygve skrev:
Så ikke ut som de koblet til kablene til et musikkanlegg og hørte på lyden. Men de hadde noen ytterst få spekulasjoner om lydforskjeller ut fra tekniske data. Utrolig nerdete artikkel.
Jeg leste det som en usedvanlig velbegrunnet kabelomtale med argumenter forankret i virkeligheten. ...Og de har nok prøvd dem også.

...Øyet som ser, og alt det der!
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Dazed skrev:
Kule-Trygve skrev:
Så ikke ut som de koblet til kablene til et musikkanlegg og hørte på lyden. Men de hadde noen ytterst få spekulasjoner om lydforskjeller ut fra tekniske data. Utrolig nerdete artikkel.
Jeg leste det som en usedvanlig velbegrunnet kabelomtale med argumenter forankret i virkeligheten. ...Og de har nok prøvd dem også.

...Øyet som ser, og alt det der!
Du antyder at vi ikke skjønner?

Nei ikke noe nytt der..gammelt nytt
 

601

Medlem
Ble medlem
18.07.2008
Innlegg
9
Antall liker
0
Linn lager noe av det beste innen hi di synes jeg, men man kan jo trygt si at de ikke prioriterer kablene til høytalerene, har selv Linn mellom effekt og mine Raidho x-monitor og hørte ikke stor forskjell med heimdal til norost. Selv om det bare er norost inne i høytaleren.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
601 skrev:
Linn lager noe av det beste innen hi di synes jeg, men man kan jo trygt si at de ikke prioriterer kablene til høytalerene, har selv Linn mellom effekt og mine Raidho x-monitor og hørte ikke stor forskjell med heimdal til norost. Selv om det bare er norost inne i høytaleren.
Tja kunne jo testet Linn sine.. Men f.eks Naim sine egne kabler er jo ikke brukendes på egne produkt ivertfall, der spilte mine chord ringer rundt dei. Omtrent som et minianlegg mot et hifi anlegg.
Så får bare la det ligge litt på vent.. Skal ha meg en DAC først, så får vi se litt senere.

Også tenkt på å flytte anlegget minus høyttalerne, men da trenger jeg nok 6-7 meter ledninger..offa hehe..
;D

Elers er det gledelig at Audio Physic, er det bare å mate på med effekt.. ;D
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
lovemusikk skrev:
Nå som jeg har oppgradert anlegget, ved å skifte ut alt, så er tiden kommet til å tenke på
høyttalerledninger.

Bilder i link, nedover hele siden.

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,54983.100.html

Til dette, trenger vi hjelp.

Kan si med en gang at jeg vil ikke ha kabler som nedgraderer anlegget.

:)

Skal få inn eit par kabler til helge for test, da jeg ble tilbudt å få låne kablene til en mann her på forumet og
blir spennende det. Skal vere noe av det bedre.
Kommer tilbake til det, med bilder og lytteinntrykk.

Men alså, kom med tips og skriv gjerne om sterke og svake sider.

:)
Det eneste du bør vurdere er vel hvilket utseende du skal ha på de hvis de ligger fremme ;)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
eddie1 skrev:
lovemusikk skrev:
Nå som jeg har oppgradert anlegget, ved å skifte ut alt, så er tiden kommet til å tenke på
høyttalerledninger.

Bilder i link, nedover hele siden.

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,54983.100.html

Til dette, trenger vi hjelp.

Kan si med en gang at jeg vil ikke ha kabler som nedgraderer anlegget.

:)

Skal få inn eit par kabler til helge for test, da jeg ble tilbudt å få låne kablene til en mann her på forumet og
blir spennende det. Skal vere noe av det bedre.
Kommer tilbake til det, med bilder og lytteinntrykk.

Men alså, kom med tips og skriv gjerne om sterke og svake sider.

:)
Det eneste du bør vurdere er vel hvilket utseende du skal ha på de hvis de ligger fremme ;)
Nja..kanskje det..kanskje det.. ;D

Men greit med en slik tråd for tips og slikt vis det blir noen nye..

Alle vil ha mer og sikler nå etter Burmester forsterker og høyttalere.. Så da blir nye kabler liggende på vent..
;)
Men offa..det er så dyyyyrt.. får jo en ny Renault Megane for den prisen.. så da blir det uansett brukt..fikk mail fra OSH på B32 så da vet jeg nyprisen.. lurer på hva b80 koster? :eek: ;D

DAC! Digitalkabler, er det noe tema?

Alltid tenkt som skeptikerne der pga utdanningen.. 0 og 1 signal.. virker kabelen er det godt nok liksom..!!?
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Brasse skrev:
lovemusikk skrev:
Digitalkabler, er det noe tema?
Du kan jo starte en tråd? ::) ;)
Ikke gjør det.... ;D ;)


Det finnes sikkert opptil flere tråder om emnet allerede , jepp det gjør det.
Bare å skrive "digitalkabel" i søkevinduet.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.411
Antall liker
37.307
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
lovemusikk skrev:
DAC! Digitalkabler, er det noe tema?
Min erfaring, for hva det enn er verdt, er at digitalkabel ikke er noe tema. Teoretisk sett vil en digitalkabel med litt for liten båndbredde tilføre litt tidsvariasjon i bitstrømmen (jitter) på grunn av visse detaljer i S/PDIF-formatet. I en sårbar DAC kan de tidsvariasjonene bli omformet til analog forvrengning, som igjen kan dukke opp over hørbarhetsterskelen som litt digital hardhet eller litt mindre presisjon i detaljer og 3D-gjengivelse. Men i praksis har jeg ikke greid å finne to digitalkabler som låter forskjellig i mitt anlegg, selv ikke når jeg plugget inn tre meter billig mikrofonkabel med helt feil impedanse som "S/PDIF digitalkabel".

Jeg ville ikke lagt for mye penger der til å begynne med. Legg heller de pengene i en god DAC, bruk en billig digitalkabel, og så kan du jo alltids låne med deg andre digitalkabler senere for å finne ut om dette gjør en forskjell med den DAC'en som du ender opp med.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Daua vist vekk fra denne tråden jeg.. men forsatt ikke kjøpt nye høyttalerledninger eller usb kabel som er biltema.

:)

så tips og småpreik kan forsette her. :)
 
T

tce-teams

Gjest
kan anbefale nordost flatline gold mk2 kabel , utrolig god kabel til fornuftig pris :)
 
Topp Bunn