Får til å legge inn, men ikke slette eller redigere innlegg!
Smorte24, inntil jeg fikke mine Marten-høyttalere var Helicon 800 de mest vellykkede høyttalerne jeg hadde hatt i mitt eie. Veldig fine og gode høyttalere. Marten-høyttalerne er allikevel i hifi-termer i en annen liga. Noe annet hadde vært betenkelig, da bare diskantene på Bird koster omtrent det samme som et par med Helicon 800 gjorde den gangen. Hvis du er tilfreds med Helicon 800, og ikke ønsker å bruke mer penger, så skal du ikke teste Marten Bird
. Hvis du allikevel vil vite det, så spiller Marten renere og klarere, mer dynamisk, mer oppløst, mindre anstrengende oppover og nedover, lavere og høyere, bredere og dypere, og mer holografisk og gjennomsiktig enn Helicon 800, uten at Helicon nødvendigvis er dårlige på noe av dette.
Som Tore_v1 allerede har sagt, så brukte jeg hele tiden rent sølv på Heliconene (14*1 mm2). Dette spilte veldig bra, men sølvet var litt stivt og ikke så veldig brukervennlige. Etter Marten-kjøpet byttet jeg etter hvert til Hovland Reference-kabler som var og er både brukervennlige og svært gode til prisen.
Mvh. Birdman