Hvem kommer til å lukte bensin og eksos før dagen er omme?
Det er helt korrekt!
Forut for frokost gikk det store mengder kaffe og album fra Terry Callier og John Martyn. Jeg trenger flere innganger på forsterkeren, i morgen kommer XLR-kontakter også, tenkte en XLR-inngang for Studer A-80 som ikke tar RCA kunne være greit.
I dag kom våren og jeg må innrømme at jeg er i ferd med å gå i hifi-hi - eller sommerdvale. Jeg satte opp Avid platespiller i TV-stua forleden men har ikke giddet å koble den opp. Det knupper seg på kisebær- og apriskostrær. Kosebilen er tatt frem, plenen trenger raking og rosene klipping. Joda, det spilles fortsatt musikk, men når våren melder seg med fullt trykk, og jeg har vært heldig å ha hatt en lang og god hifi-vinter så er jeg fornøyd. Ikke lei, mer som mett.
Jeg kjenner behov for å gjøre noe annet. Ta et hvileskjær og så vet jeg at hifi-lysten og gnisten er tilbake for fullt i september/oktober. For egen del er disse fem månedene med fokus på andre interesser det som gjør at jeg ikke trøtner på hifi men kommer tilbake hver høst.
Etter dette innlegget følger nok litt redusert aktivitet og skifte av fokus herifra.
Når man kjører bil uten autopilot er det greit uten gluten- og alkohol. Men 98 oktan må det være!