Tweedjakke har selvsagt rett i at klassiske JBL ville vært korrekt. Og det hadde sikkert både sett fett ut, og spilt storslagent.
Den godeste Dire Wolf har et godt utvalg jeg er kjent med. Men har aldri eid noe selv.
Kjoenik er inne på samme tanken som streifet meg her i julen. Men landet på at det ble i overkant stort og voldsomt for en så liten TV-stue. Ikke minst ville jeg fått litt utfordringer med avstand til vedovn, om jeg ikke skulle sette hele rommet på hodet. Men helt klart, dette fristet. Litt vondt er det å ikke teste Tannoy igjen i dette rommet, særlig med tanke på at de beskjedne Sandringham spilte aldeles forrykende der. Hvorfor beholdt jeg da ikke bare GRF90? Jo, de var egentlig for fine og store til å ha i ei stue hvor kattene må få fritt spillerom. Ikke at de har gjort noe galt noen gang, det er tidligere Cremona-eiers katt som har tatt gummiopphenget på dem, ikke våre to krabater (jeg har vært smart nok til å legge ut klorematter og brett slik at gode vaner allerede er etablert).
Nei, denne gangen ble utseende og klassiker-status tilsidesatt for minner om en demo av dimensjoner, tilbake i 2006. Jeg var ung, og det er jeg fortsatt, og eget anlegg var nok ikke helt på topp, men jeg var likevel ikke ferskere enn at jeg forstod et par ting. Anlegget jeg den gang hørte gav primært lyst på en Avid Acutus med Dynavector arm og pickup, men oppsettet inkluderte også høyttalerne som snart skal inn her.
Jeg frykter at de er for store for rommet. Så dere er advart. Men det er jo som kjent bare én måte å få det bekreftet på. Samtidig har nlykke klart å få vellyd ut av sine transmisjonslinjehøyttalere i lite rom, så kanskje det er muligheter? I kombinasjon med forforsterkeren C-48 er det kanskje enda større grunn til optimisme? Den har nemlig fembånds tonekontroll. Jeg hadde vel egentlig landet på å kjøre videre uten pre, kun med D100 (dac med volumkontroll). Men siden C48 har både riaa, dac og tonekontroller så legger dette i sum tilrette for noen muligheter. C53 har en mer «moderne» lydsignatur slik jeg forstår det, og er sikkert egentlig bedre, i hvert fall dacen, men så var det dette med å begrense pengebruken litt, særlig når man er vel vitende om at man er på god vei inn i noe høyst unødvendig. Jeg skulle jo selge Audio Valve og kjøpe noe jeg hadde bruk for, men så viste det seg at Audio Valve trenger litt omsorg av en tekniker, og der satt jeg med enda mer av alt … Det er en evig runddans dette, nesten som kalenderåret.