Tre målere faktisk. En for huset, en for varmekabler ute, som er sammen med naboen, en i garasjen, som er for denne og varmekabler i tilknytning til denne, også den sammen med naboen (deler garasje med nabo). Ryddig og greit.
Har ikke noen erfaring med LV høytalerne, men ser at de er lettdrevne. Ligger en Rogue 88 tempest ute på bruktbørsen nå. Det er en forsterker som gir mye for pengene . . .Noen som vet om Leben fungerer godt med Living Voice? Jeg trenger vel ikke all verdens med krefter og kunne kanskje søke noe som har mindre krefter men er mer raffinert? Kom gjerne med innspill. Rommet måler ca 3,5 X 5 meter og himlingshøyden er 2,4 m.
Er jenta si med toleranse for mannens hobby detForleden svertet jeg ovnen. Etter 15 minutters fyring i dag tidlig går alarmen og det piper fra alarmer og varslere noe så inni ville helvete at man har dotter i øra etter halvminuttet. Etter evigheter av tid, to telefoner til vaktselskap, gjentatte alarmutbrudd og dobbel krysslufting kommer dama opp fra soverommet. "Hørte du ikke alarmen spør jeg?" "Trodde du holdt på med sånn lydtesting og lå og lurte på hva du kunne få ut av dette?"
Hvilke forsterkere er dette Hagto?Desidert beste lyd jeg vet om med LV er hos Robert Amundsen. Han bruker 60w rørmonoblokker.
Fire stk 300B rør på hver monoblokk. Knakende god lyd med Linn platespiller som kilde.
Mener å huske at Robert bruker (brukte?) danske LA AudioHvilke forsterkere er dette Hagto?Desidert beste lyd jeg vet om med LV er hos Robert Amundsen. Han bruker 60w rørmonoblokker.
Fire stk 300B rør på hver monoblokk. Knakende god lyd med Linn platespiller som kilde.
Takk for hyggelig seanse og overveldende tilbakemelding nlykke. Alltid moro å høre at andre liker lyden, selv i de tilfellene hvor man faktisk ikke har jobbet så mye med den.Denne hobbyen er spennende og lærerik!! Tidligere i denne bloggen var det en del meningsutveksling ang. skifte av høytalerne til Fosse p.g.a. den nye, og mye større stuen han nå har fått seg. Merlin ble vel av de fleste ( meg inkludert ), oppfattet som vel liten i de omgivelsene de skulle inn i. Jeg for min del trodde vel det skulle låte i slankeste laget.
Men, så fikk jeg en hyggelig og spontan telefon i går, hvor jeg ble invitert på kaffe og en liten lytt i Fosses nye bolig. Og hvor feil kan man ikke ta !!! Alt det jeg liker så godt ved dette anlegget var inntakt, plus en herlig forøkning av oppløsning og romdefinisjon! Disse ekstra dimensjonene i stua, pluss en masse deilige vinkler i alle varianter, gjør at denne stua er en drøm av et lytterom!! Du kan sitte i "sweet spot", eller du kan la vær, god lyd uansett hvor du er i stua. Og dette er før Fosse har både dratt fram Daadene og vinylriggene. . . Gud hjelpe meg, dette kommer til å bli helt sinsvakt bra !!!
Petter.
Mener å huske at Robert bruker (brukte?) danske LA AudioHvilke forsterkere er dette Hagto?Desidert beste lyd jeg vet om med LV er hos Robert Amundsen. Han bruker 60w rørmonoblokker.
EDIT; Fant dette, se post #977
http://www.hifisentralen.no/forumet...os/9973-highend-sa-rlandet-med-bilder-49.html
mvh
Akkurat det er helt ok, når man av og til bare vil sette på en sløy jazzplate, jekke en nøgen ø og nyte solnedgangen.
Vis vedlegget 195685
På det øverste bildet er det en KR Audio VA340 og det andre en Accuphase E550, jeg foretrakk nok KR´n, en hybrid integrert med 300BXLS rør, selv om Accuphasen ikkke på noen måte gjorde bort seg ifht, det var kun en smakssak om jeg minnes rett...Hvilke forsterkere prøvde du, og hvilke foretrakk du, på disse musicus?
ja våren er jo ikke akkurat hifi tid, men det kommer stille og rolig skjønner jeg.Jeg har ikke fått testet høyttalerne enda, men har i det minste bestilt meg høyttalerkabler: 2 sett med korte kabler og 2 sett med lange kabler (biwire og eksterne delefiltre). Det ble Anticables level 3, reference. Ulik lengde på de ulike settene slik at jeg kan velge om jeg vil ha delefilterne nær høyttaler eller nær forsterker.
Det har vært en del å gjøre på jobb, og dette i kombinasjon med en gryende interesse for å rote i jorden har gjort at jeg har fått litt lite tid til å koble hi-fi (lemper stein og bærer jord på kveldstid).
Men, jeg i hvert fall fått opp SME-spilleren slik at jeg kan snurre vinyl.
Det blir nok bra, kjenner jeg deg rett. En ting å huske på med 2x300b på utgangen er at rørbytte fort koster over fem tusen.Leben, ARS Sonum Filarmonia, Heart Doblebeat er kandidater jeg vurderer. Får starte med Unico SE og se det an.
Peter, anlegget vil ikke primært bli brukt til tv, men det skal kunne brukes når vi ser en film og har ønske om god lyd, ved avspilling av musikk-dvder og generelt til musikk via pc og cd. Rør vil derfor ikke være noe problem.