Hjemme hos HasseBasse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.162
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Sprittny Wifi-router virker ikke. Sender ikke ut på antennen, og forsøk på og logge inn kablet gir dette resultatet:
    "Siden finnes ikke. Kontroller om du har stavet navnet riktigt"
    Irriterte meg så mye over, om dette virkelig kunne være sannt, så det måtte en større unnersøkelse i gang.
    Viser seg, at det drittselskapet har levert en internett/fiberbox med innebyggd router....... sier de.
    Men av LAN-porte (1-4) er det bare internett i Lan-1. 2, 3, og 4 er reservert til TV-Box og "sier" unidentified network,
    om man prøver.
    Går man på nett, finner man ut av (dette står ikke i manualen) at den lille Wifi-dingsen, første gang den blir
    tilsluttet, går på nett, henter software og konfigurerer seg selv og genstarter etterpå. Siden den var kopplet til
    port-2 fikk den ingen software :cry: .
    Løsning var å kopple port-1 på fiberbox til WAN på wifi-router, og derfra på den ekstra LAN-porten til PC.
    Så total mangel på info i det medsennte materiale. Kundeservice ville nokk ha kallt det "Feil-40" 😂😂
    Uansett......Nå funker det hele (y)(y)(y)

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.275
    Sted
    Holmestrand
    Irriterte meg så mye over, om dette virkelig kunne være sannt, så det måtte en større unnersøkelse i gang.
    Viser seg, at det drittselskapet har levert en internett/fiberbox med innebyggd router....... sier de.
    Men av LAN-porte (1-4) er det bare internett i Lan-1. 2, 3, og 4 er reservert til TV-Box og "sier" unidentified network,
    om man prøver.
    Går man på nett, finner man ut av (dette står ikke i manualen) at den lille Wifi-dingsen, første gang den blir
    tilsluttet, går på nett, henter software og konfigurerer seg selv og genstarter etterpå. Siden den var kopplet til
    port-2 fikk den ingen software :cry: .
    Løsning var å kopple port-1 på fiberbox til WAN på wifi-router, og derfra på den ekstra LAN-porten til PC.
    Så total mangel på info i det medsennte materiale. Kundeservice ville nokk ha kallt det "Feil-40" 😂😂
    Uansett......Nå funker det hele (y)(y)(y)
    Dette høres normalt ut.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.856
    Den er jo norsk, så da kan allt vel skje?? :ROFLMAO: :ROFLMAO:
    Egenlig er det jo bare i Danmark og Tyskland, du finner drikkelig akevitt 😁
    EDIT: Sverige kniper seg akkurat med pga O.P. Andersen ;)
    Nå var du litt vel eplekjekk min venn :cautious:
    Her opp på "bjerget" lager vi "fjellaper" brun akevitt som langt overgår standard dansk akevitt efter min mening.
    Blank (hvid) Aalborg akevitt egner seg best til avfetting av bildeler ;)
    Jeg har stående en flaske Morsa jubileums akevitt (tilvirket i Moss) som ble sluppet på markedet i 2020.
    Det ble tappet kun 5000 0,5 liters flasker, hvorav jeg drakk 3, og har satt hengelås på den fjerde og kastet nøkkelen.
    Ellersmessig finner jeg vår hjemlige Løiten linjeakevitt og Gammel Opland å være fortreffelig norsk akevitt.
    Skal man kose seg litt ekstra, så er ikke Gilde Non Plus Ultra lei å nyte til kaffen :cool:
    Men ja, det lages mye forskjellig akevitt i vårt langstrakte land som ikke holder mål i min gane.
    Så nei, det er ikke kun Danmark og Tyskland som lager drikkelige akevitt.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.162
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jojo...... Har hørt om nordmenns bedrifter uti alkoholen 😂
    Sånnt må jo skje, siden dere ikke har laget opprør mot alko-lovene deroppe.
    Hadde en bartender, der jeg var barchef tidligere. Hun blev gift med en nordmann. En vinter, da "gruppen" reiste
    til Norge for å gå på ski (så klart året jeg ikke var med), stakk de innom foreldrene hans på veien oppover.
    Pappa´n hans brennte selv. Han het Kjell, og brygget hans het "Skjeldne Kjell", og selvfølgelig blev det skjenket med rund
    hånd til "gjestene". Vet ikke, hvor bra det var, men etter en time var alle i dyp søvn til neste dag:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:.
    Fikk det fortalt av EX´en og broren hennes, som var med, så tenker, det er en valid fortelling.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn