Hjemme hos HasseBasse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.442
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Nei, det skal du ikke, ikke på den måten du holder på. Har du noe positivt, konstruktivt og/eller interressant å dele som er "on topic" så værsågod.
    Du får gjerne slette post #2.039, all den tid, at dette er feilinfo. Han har ikke fått rettet noe, tvertom utstillet seg
    selv som total-fornekter. Gjør du det, skal jeg slette denne også (y)

Sist redigert:
    L

larsmartin

Gjest
    Nei, det skal du ikke, ikke på den måten du holder på. Har du noe positivt, konstruktivt og/eller interressant å dele som er "on topic" så værsågod.
    Når han skriver dritt bak ryggen min som ikke stemmer med hva jeg har sagt er det klart jeg sier ifra.
    Har ikke skjelt ut noen, men endret info. Dritt slenging får du ta med hassebasse.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.257
    Sted
    Oslo
    Forundrer meg ofte at fotballspillere protesterer mot dommeren.
    Har noen gang en dommer endret sin avgjørelse pga det?
    Like dumt å polemisere mot moderator.

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.839
    Sted
    Bartistan
    Her forlater man HFS én skarve aften for å delta i en smule analogt sosialt liv, og kommer tilbake til... brann i rosenes leir?
    Sannelig sier jeg eder: Barn, kives ikke. Eller på morsmålet: hold nu for hÆlvete kjæft, dritunga!!
    Dessuten - alle fornuftige mennesker vet at at 2 + 2 er 5 inkl moms (+/- 3 dB)
    Heia hassebasse!! 🤩

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.385
    Torget vurderinger
    2
    Forundrer meg ofte at fotballspillere protesterer mot dommeren.
    Har noen gang en dommer endret sin avgjørelse pga det?
    Like dumt å polemisere mot moderator.
    Psykologien i dette er enkel, tanken er at dommeren skal påvirkes til å føle at avgjørelsen var i grenseland, slik at han ved neste anledning skal kompensasjonsdømme hvis han er i tvil. Alle lag gjør det, ingen trenere eller kapteiner prøver å stoppe det, jeg tror det er en grunn til det.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.257
    Sted
    Oslo
    I rugby har de en regel om at bare kapteinen kan snakke til dommeren.
    Hadde kanskje vært like smart i fotball som innføringen av VAR

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.442
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    I rugby har de en regel om at bare kapteinen kan snakke til dommeren.
    Hadde kanskje vært like smart i fotball som innføringen av VAR
    Mye internasjonal fotball har blitt noe barnehageballet.
    Så engang en rygbykamp fra nordengland, der en spiller fra det ene laget hadde blitt tacklet noe så
    knallhardt og ureglementert. Dommeren fløytet, og den første som for opp og begynnte å skape seg overfor
    dommer´n, var han som blitt tacklet. Han manglet flere tenner, og blodet stod ut av munnen, men for
    faen ingen grunn til å stoppe spillet. La oss for helvete spille videre :ROFLMAO: :ROFLMAO:. Se DET var en mann for
    spillet. Noe helt annet en de såre spagetti-bein i fotball, som vrir seg i smerte, når det nesten har blitt rørt:ROFLMAO::ROFLMAO:

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.442
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Da skulle pensionisten gjøres ennå fattigere, ennå en gang.
    UPS var å hente Degritter´n.
    Den stoppet jo igjen med å rotere platen, etter å ha kjørt feilfritt, siden jeg byttet reimer. Men denne gang var
    det noe annet. Reimer intakte, men ingen motor-bevegelse. Hadde kontaktet Aleks, men denne gang tok det han
    en uke å svare. Well, siden min nå er så gammel, garanti for lengst er utløpet, hadde jeg jo nokk fornemmelsen,
    at dette ikke blev gratis. Men juhu..... De yter stadig exellent service.
    Han skrev, at siden det ikke var sikkert, om det var motor eller motordrive, ville det nok være best å sende den
    til Estland. Men siden jeg inntil nå hadde gjort alle rep´s selv, at jeg hadde gitt mye "valuable info"/tilbakemeldinger
    i Beta-test-perioden, skulle de gi meg "Very special offer/discount for you, my friend" 😁
    Det innebærer nesten bytting av det meste av innmaten, nytt display med større kontrast/bedre farger, nytt
    komplett "pump-unit", ny elektronikk/controller, nytt roller-arrangement, ny improved ultrasonic forsterker,
    frakt frem og tilbake for runnt 355 Euro.
    I tillegg får den så kjøre på den vanlige MK I firmwaren, i stedet for den spesielle, som behøvs for min maskin,
    som de åpenbart har problemer med å utvikle til å følge den alm. firmwaren, så YES..... stort pluss.
    Dette var for godt et tilbudd å la gå fra seg, så jeg takket JA, og nå er den hentet. Funny, som ting, man ikke
    jevnligt bruker, plusselig bli´r en STOR mangel, når de er vekk😁

Ellers bli´r det ikke mye bevegelse her. Drittvarmt allerede med vindhastighet på runnt 1m/sek og ikke en sky
    på himlen, så det gjelder å senke tempo til minnst mulig energiforbruk :ROFLMAO::ROFLMAO:
    Tror jeg skal gå på shopping og fylle opp fryser med STORE isvafler i dag. 2 formål: å kjøle meg selv ned
    og 2: Erte @Sluket 😂😂😂

https://hjem-is.dk/produkter/wofler/

Så mens enegien er lav, neste kaffeportionen renner igjennem, nytes denne perle av et jazz-live-album :love:

L1000665.JPG

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.740
    Torget vurderinger
    23
    https://hjem-is.dk/produkter/wofler/ For noe kjemisk søl!! Fullt av all slags E og annen drit sikkert... Nei - is lager man selv, med økologiske råvarer av beste kvalitet! 😚

Så kan latstokkene i Danmark stappe i seg så mye ultraprosessert guffe de bare vil - passende dessert etter at de i årtier forgiftet nordmenn med selvlysende nitratspekkede pølser i enorme mengder....

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    For noe kjemisk søl!! Fullt av all slags E og annen drit sikkert
    Menne du , min gode mann?
    Du som dytter i deg soft is på Nesset i tide og utide, vet du hva den inneholder? 😁

Sånn til info:

Vann, sukker, skummetmelkpulver, smør, glukose, emulgator (E471), stabilisator (E466, E410, E412, E407, E401), naturlig vaniljearoma, naturlig farge (gulrotkonsentrat).

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.742
    Torget vurderinger
    1
    Soft is er soft is er bare herlig å nyte ferdig med det så ❤ :giggle::giggle:

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.442
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    https://hjem-is.dk/produkter/wofler/ For noe kjemisk søl!! Fullt av all slags E og annen drit sikkert... Da må det jo være fakta
    Nei - is lager man selv, med økologiske råvarer av beste kvalitet! 😚

Så kan latstokkene i Danmark stappe i seg så mye ultraprosessert guffe de bare vil - passende dessert etter at de i årtier forgiftet nordmenn med selvlysende nitratspekkede pølser i enorme mengder....
    Herligt..... så uvitende 😂 😂 😂
    Virker, som du er den eneste, som ikke vet, hvor mye bra E-numre gjør for holdbarhet.... og det viktigste:
    Hvor bra E-numre smaker 😁
    Om du ønske å fremstille deg selv som en frityrehatende-super-økologi-anarkist, skal du nokk begynne å
    sortere en del mere i bildene, du noen ganger poster 😂😂😂.

Spoileralert: "Woffler".... den ultimativt best smakende ferdigkjøpte isvaffel i Danmark...... Period !!!!!!!

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.442
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Min favoritt er E1201 - Polyvinylpyrrolidon, hva er din?
    Åh ja....... fyldstoff...... stop med å gi så mye til kompissen din :ROFLMAO: :ROFLMAO:
    Min må være, selvom det ble forbudt i DK for mange år siden (finnes triks),
    "MSG", "Mononatriumglutaminat, E-621 eller slett og rett "Det tredie krydderi" = smaksforsterker.
    Har funnet ut av, at advarsler ikke er nødvendige for meg.
    Ellers er bivirkninger for noen trykken for brystet, hovedpine &/eller kvalme.
    Når man ser, hvor det opprinnelig kommer fra, var "nickname´t" sjovt nok "Chinese Restaurant Syndrome" :ROFLMAO::ROFLMAO:

Sist redigert:

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.442
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    For faen @Lagga ........ Matkulør ???
    Alle danske husholdninger med respekt for seg selv har en sånn i kjøkkenet :ROFLMAO: :ROFLMAO:
    Store hakkebøffer, kokte poteter, og den oppbakte sausen på smør, mjøl & melk, der potetene
    blir dobbelt så store av å bli dyppet én gang, den sausen bare MÅ være brun. I tillegg tilsetter det
    smaken noe, du ikke finner andre steder.
    Alternativt...... olivenolie i bunnen av en gryte. Svits masser av løk og hvitløk. Når det er lett brunt, i med en
    halv liter piskefløte. Kok ned til rett konsistens, si fra alle løk, og du har all smaken du behøver.......
    men BRUN må den være :ROFLMAO::ROFLMAO:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.354
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Joda, til hakkebøfen skal sovsen være brun, der er vi enige Hasse.

Men - og det er et stort MEN - E150a er også det som tilsettes whisky, også en god del kostbare single malts,
    for at DE skal få den "riktige" farve.
    Og du har helt rett: "det tilsetter smaken noe, du ikke finner andre steder. "
    Distilleriene påstår hårdnakket at sukkerkuløren overhodet ikke påvirker smaken, dét er ikke sant.

Det er altså så mange kunder som har en slags oppfatning om hvordan whisky skal SE UT, at distilleriene selv
    saboterer sitt eget produkt for å tekkes disse.

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.442
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Du har så fullstendig rett @Lagga (ang. whisky) 🥰
    Skulle ha tatt et bilde, men flasken var tom, og den tomme flaske kastet,
    men det var en noen å 20 år Bunnahabhain Duncan Taylor special selection. Nesten glassklar
    uten farge. Faen vet, hvorfor den gikk tom først 😂😂

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.354
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Nemlig, der har du det @HasseBasse , jeg er for all del alltid interessert når det handler om en single malt,
    men når jeg ser en flaske hvor innholdet er nesten fargeløst, som en blek hvitvin, da blir jeg meget nysgjerrig. ;)

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.442
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jubii........
    Da blev jeg endelig ferdig med PSU´en til kompisens Aesthetix I.O. riaa.
    Stumper funnet lekkende, kortsluttede eller hadde værst ekstremt varme:

L1000677.JPG

5 avbrennte/forkullede printbaner reparerte, og alle ovenstående komponenter byttet. Overslag hadde brennt seg så
    dypt i keramikken på sokkelen til ene EL34, at det ikke gikk å rense av. Derfor byttet den og. Grøn lakk etterpå.

L1000675.JPG

Helvetes monstrum :ROFLMAO: :ROFLMAO: . Nå venter vi bare på komplett rørpakke.

Musikk til arbeide var denne

L1000678.JPG

Bli´r spennende dette (y)(y)(y)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jubii........
    Da blev jeg endelig ferdig med PSU´en til kompisens Aesthetix I.O. riaa.
    Stumper funnet lekkende, kortsluttede eller hadde værst ekstremt varme:

Vis vedlegget 929854

5 avbrennte/forkullede printbaner reparerte, og alle ovenstående komponenter byttet. Overslag hadde brennt seg så
    dypt i keramikken på sokkelen til ene EL34, at det ikke gikk å rense av. Derfor byttet den og. Grøn lakk etterpå.

Vis vedlegget 929855

Helvetes monstrum :ROFLMAO: :ROFLMAO: . Nå venter vi bare på komplett rørpakke.

Musikk til arbeide var denne

Vis vedlegget 929856

Bli´r spennende dette (y)(y)(y)
    Ingen arbeidsbayer? 🥴

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.442
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Kunne jo ta et bilde av selve riaa´en, om noen er interessert i, hvordan en
    Aesthetix I.O. Signature riaa ser ut innvendig.
    Målene på begge er: Bred = 48cm, Høyde = 15cm, Dybde 45cm

L1000679.JPG

De to store tom-plassene foran er til versionen med individuell volumenkotroll for hver kanal. Denne er uten.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Yeppp...
    Ikke så tydeligt, men de 2 stor pluggene som henger nede til venstre i PSU´en, er til hver kanal ;)
    Samt... alle 4 trafoer har dobbelte vinklinger av allt separat til hver kanal. (y)(y)
    Den ene kanalen burde vært speilvendt, sånn for ordens skyld.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn