OK, neste gang du får bootet (helst minimalt med hardware).
http://download.gigabyte.eu/FileList/BIOS/mb_bios_ga-h57m-usb3_f9.exe
Muligens du kan åpne denne filen på en annen pc først, da jeg mistenker at den lager en boot usb disk eller noe.
Når du har fått flashet bios, så får du vanligvis anvisning om å skru av/reboote, skru av og åpne maskinen (kobla av all strømtilførsel).
Ta ut bios batteri og sett clear-cmos jumperen til aktiv, vent ca 10 min og sett alt tilbake som vanlig. Starte maskinen, konfigurer bios.
Vet du ikke helt hvordan man gjennomfører dette, så anbefaler jeg deg å finne assistanse. Når man bygger pc selv, så må man regne med å gjøre slikt av og til. Bruk manualen osv...
Nå sier jeg ikke at dette vil garantert fikse problemet ditt, men det er løsningen på en stor andel av pc-bygger problemer. Ofte på grunn av minne inkompatibilitet, som blir utbedret ved senere bios oppdateringer.
PS: Pass på at pc'en ikke slår seg av i Flashe prosessen. Hvis pc'en slår seg av selv, si etter en halvtime, som du nevnte. Og dette er konstant, da burde du greie deg fint. Men om det er helt tilfeldig, så er ikke flashing en helt god ide.