HK3770 upgrade

DølleDali

Medlem
Ble medlem
29.08.2019
Innlegg
8
Antall liker
1
Hei
Er vel egentlig fornøyd med minHK3770 som spiller pent med PSB XB og sub via Yamaha wxc-50 men lurer litt på hvor høyt jeg egentlig må gå i pris for å ha hørbar forbedring med en annen forsterker.
Edit: HK klipper på lave frekvenser og det irriterer meg.
Det ligger noen brukte NAD 368 på Finn. Bra saker?

Takknemlig for svar :)
 
Sist redigert:

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Innlegg
4.348
Antall liker
2.584
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Hør om du får lånt hjem en forsterker som passer deg prismessig.
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
903
Antall liker
1.021
Torget vurderinger
4
Kjenner ikke til den HK’en - men siden du har den velrennomerte yamahaen, så kan du jo gå minst to veier: ren effektforsterker styrt fra wxc-50, eller selge begge og gå for noe ala den NADen som har alt av dac og streaming du trenger innebygget.
NAD er jo fin for den er veldig modulær. Ser at den har blitt brukt til å demonstrere PSB imagine xb på messer, så da kan det være grunn til å tro at de utfyller hverandre på bra vis.

Personlig ville jeg hatt det morro med å finne en eldre, men god effektforsterker som kan drives rett fra wxc-50.

Hva er det du vil annerledes med lyden?
 
Sist redigert:

DølleDali

Medlem
Ble medlem
29.08.2019
Innlegg
8
Antall liker
1
Kjenner ikke til den HK’en - men siden du har den velrennomerte yamahaen, så kan du jo gå minst to veier: ren effektforsterker styrt fra wxc-50, eller selge begge og gå for noe ala den NADen som har alt av dac og streaming du trenger innebygget.
NAD er jo fin for den er veldig modulær. Ser at den har blitt brukt til å demonstrere PSB imagine xb på messer, så da kan det være grunn til å tro at de utfyller hverandre på bra vis.

Personlig ville jeg hatt det morro med å finne en eldre, men god effektforsterker som kan drives rett fra wxc-50.

Hva er det du vil annerledes med lyden?
Savner litt "luft", samt at lyden klippes på lavt volum. Mistanke om at HK ikke klarer å levere så godt på lav effekt.?!
Men, jeg skal høre meg frem til en god kombo som jeg kan være fornøyd med.
Hvordan ser du på Rotel A14mkII opp mot Nad 368 da?
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.958
Antall liker
1.296
Sted
Nadadouro, Portugal
Wxa tror jeg det er wxc er en jetski. Vet ikke hvordan du har koblet dette opp og jeg kjenner ikke Yamahaen men jeg går ut fra du bruker digital ut fra Yamaha til HK for lyd, eller? Høyttalerne er vel koblet til HK og jeg tror ikke dette er problemet egentlig, HK er ganske kraftig selvom spec i fire ohm ikke er oppgitt....
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
903
Antall liker
1.021
Torget vurderinger
4
Wxa tror jeg det er wxc er en jetski. Vet ikke hvordan du har koblet dette opp og jeg kjenner ikke Yamahaen men jeg går ut fra du bruker digital ut fra Yamaha til HK for lyd, eller? Høyttalerne er vel koblet til HK og jeg tror ikke dette er problemet egentlig, HK er ganske kraftig selvom spec i fire ohm ikke er oppgitt....
Wxa er med innebygget forsterker. Wxc er en controller. Digital preamp, eller hva du vil kalle det.
 
Topp Bunn