Moiz Audio
Bransjeaktør
nok av info og erfaringer der jaBrian7500 skrev:Der er jeg i fuld gang med at læse indeNEVATON skrev:jeg kan anbefale http://www.head-fi.org
nok av info og erfaringer der jaBrian7500 skrev:Der er jeg i fuld gang med at læse indeNEVATON skrev:jeg kan anbefale http://www.head-fi.org
Man kan jo egentlig bare vise til slike fora for alle slags spørsmål, så blir jo HFS helt overflødig. Bra tiltak.NEVATON skrev:nok av info og erfaringer der jaBrian7500 skrev:Der er jeg i fuld gang med at læse indeNEVATON skrev:jeg kan anbefale http://www.head-fi.org
Fullstendig enig Vidar P.Vidar P skrev:Ellers synes jeg personlig at det er fruktbart å dele opplevelser direkte jeg da, ikke via linker og andres opplevelser, men det er bare meg sikkert.NEVATON skrev:nok av info og erfaringer der jaBrian7500 skrev:Der er jeg i fuld gang med at læse indeNEVATON skrev:jeg kan anbefale http://www.head-fi.org
+1Vidar P skrev:HD800 fungerer iallefall suverent bra med Naim Headline (Napsc/HiCap psu'er) her. Jeg går nok for den løsningen med HiCap, men har ikke markedsoversikt ellers.
Jeg har hatt Lehmann i to år nå for å drive mine HD650, og synes det er en kanonmatch. Funderer på å oppgradere til HD800, men Lehmannen blir! Såvidt jeg vet ble Sennheiser foretrukket da Black Cube Linear ble utviklet, og det er vel neppe tilfeldig at Sennheiser selv bruker Lehmann under demonstrasjon av sine produkter.Brian7500 skrev:Og hvad med Lehmann Black Cube Linear?
Hvad mener I om den?
For å utdype: Det har blitt hevdet at Trafomaticen er for puslete til å drive de høyimpedante og tungdrevne (?) HD800ene skikkelig. Noen som har testet, eller forstår seg tilstrekkelig på headamp-specs til å uttale seg?totte skrev:Noen synspunkter på Trafomatic Head One til å drive HD800?
Jeg tror jeg er relativt immun når det gjelder hodetelefoners egenart og dermed behovet for crossfeed. Jeg fikk dog ved en anledning (med et opptak jeg ikke husker hva var) et akutt behov for å slå på mono. Hvis jeg husker rett, "blafret" lyden (hurtig) mellom kanalene. Det var rett og slett ubehagelig/slitsomt. Mono gjorde susen. Det er mulig at crossfeed ville vært bra i dette tilfellet. Det kan også være litt rart når det i et parti (av en viss varighet) kun foregår "ting" i en kanal (og evt. (fantom)senter).Vidar P skrev:Har heller ikke noe savn etter crossfeed på akkurat HD800, synes rett og slett at det er vel så bra uten.
Cross feed har helt klart sin misjon mht «ping-pong stereo», «flanger» effekter og liknende hvor det er tildels stor separasjon mellom kanalene og med aktiv bruk av panorering. En del EQ bør også gjøres på signaler som opptrer i «fantom» senter dvs mono i to kanaler. På mine Sennehiser HD380 og HeadRoom Portable Microamp, er det svært skjeldent jeg velger å slå av crossfeed - det er håndfull «akustiske» opptak og liveinnspillinger hvor crossfeed går ut over tydeligeheten/transparensen i reproduksjonen, men det er stort sett det.CDWMcInSpots skrev:...
Jeg tror jeg er relativt immun når det gjelder hodetelefoners egenart og dermed behovet for crossfeed. Jeg fikk dog ved en anledning (med et opptak jeg ikke husker hva var) et akutt behov for å slå på mono. Hvis jeg husker rett, "blafret" lyden (hurtig) mellom kanalene. Det var rett og slett ubehagelig/slitsomt. Mono gjorde susen. Det er mulig at crossfeed ville vært bra i dette tilfellet. Det kan også være litt rart når det i et parti (av en viss varighet) kun foregår "ting" i en kanal (og evt. (fantom)senter).
Jeg er blitt fortalt at crossfeed har størst misjon på eldre stereoinnspillinger der mye/mange instrumenter er plassert i kun høyre, kun venstre og evt. kun (fantom)senter. Jeg hørte nylig på noe 60-tallssoul og la da merke til at en del av opptakene var ganske separert, mens andre var mere balansert. Jeg tror crossfeed kan ha en misjon for de separerte, men det må jeg forsøke først. Det er dog neppe et "must" for min del. Elvis "Fever" er tredelt (høyre, senter, venstre) og fungerer egentlig helt greit for meg, men det er godt mulig at crossfeed vil gjøre det bedre. Det er "verst" når det er høy separasjon, samtidig som lyd(en) flytter seg mellom kanalene, eller mellom (fantom)senter og (en av) sidene.
...
Min erfaring med Sennheiser HD 380 tilsier at det er en del divisjoner/hakk mellom dem og SPL Phonitor. SPL Phonitor er vel mer Sennheiser HD 800 og beyerdynamic T 1 m.fl.KJ skrev:[...]
På mine Sennehiser HD380
[...]
Jeg kunne tenkt meg til å legge øret til SPL Phonitor mht cross-feed/HT-simulering, men den er litt utenfor «ramma» så det er kanskje tryggest å la vær.