HORNALLIANSEN

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hei alle sammen,
på det hyggelige treffet vi hadde hos bho, ble det avholdt et kort møte for å snakke om de tingene vi tok opp i tråden "restarting av lauget".


oppsummert:


* vårt offisielle navn blir "hornalliansen". nettdomene er bestilt og betalt for, og hjemmeadressen vår blir:
www.hornalliansen.com

på startsiden kan vi komme med nærmere info om "rørtvang", hvem vi er, osv.

* vi tar en "vareoptelling" og rydder litt opp i medlemslistene. samtidig vil vi vurdere å ta inn nye medlemer (da enkelte av de opprinnelige medlemmene muligens vil melde seg ut).

* vi setter et imaginært tak på ca. 20 medlemmer totalt, og alle skal være dedikerte rør- og hornfolk. geografisk spredning kan være "langs oslofjorden en eller annen plass". ;D
jeg skal starte en egen tråd hvor jeg legger ut listen over opprinnelige medlemmer, og oppforderer disse til å melde fra til meg eller bho om de fremdeles har lyst til å være med. samtidig oppfordres folk som ønsker medlemsskap å ta kontakt.

* vi skal innføre medlemskontingent på 150 kr. pr. kalenderår. disse pengene går til leie av nettdomene, samt annet småtteri vi måtte finne behov for.

* vi skal freshe opp nettsiden noe alvorlig, og vår gode mann rotekroken har påtatt seg ansvar å være webmaster.

* vi har etablert en gruppe som skal styre og stelle med lauget, som består av: bho, janr, 65finger, horny og joaquin. impulse har også sagt seg villig til å bidra med redigering av tekster som skal publiseres på hjemmesiden, skrive artikler, etc.

* vi brainet også endel ideer til hvordan hjemmesiden skal være, og hva den skal innholde.
eksempler:
- profiler for alle medlemmene, hvor de kan legge inn den infoen de ønsker om haifaien sin, seg sjøl, sine planer, etc.
- diverse lister. f.eks. over produkter vi liker/anbefaler, musikk vi hører på, etc.
- diy-prosjekter med bilder og info.
- rapport fra treff.
- linker til gode sider for rør- og horndiggere.

* frem til jul satser vi på få orden på medlemslistene og ta opp nye medlemmer.

* i januar (litt avhengig av disponibeliteten til rotekroken) vil arbeidet med den nye nettsiden starte for alvor.
alle medlemmene vil da bli informert om hva de kan bidra med, og vi i "ledergruppa" skal ha et møte hvor vi fordeler ansvarsområder/oppgaver.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
kom plutselig til å tenke på et av postulatene våre fra den gangen lauget ble startet for et par år siden:

Svære transistortrinn koblet opp mot tungdrevne bokshøyttalere med mange elementer er en sykdom.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
joaquin skrev:
kom plutselig til å tenke på et av postulatene våre fra den gangen lauget ble startet for et par år siden:

Svære transistortrinn koblet opp mot tungdrevne bokshøyttalere med mange elementer er en sykdom.
Og denne sykdommen kureres med:......................................?
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
rolfozzy skrev:
joaquin skrev:
kom plutselig til å tenke på et av postulatene våre fra den gangen lauget ble startet for et par år siden:

Svære transistortrinn koblet opp mot tungdrevne bokshøyttalere med mange elementer er en sykdom.
Og denne sykdommen kureres med:......................................?
RØR OG HORN! ;) 8)
 
Ø

ØivindJ

Gjest
joaquin skrev:
* vi brainet også endel ideer til hvordan hjemmesiden skal være, og hva den skal innholde.
Hva med mesteparten av den samme infoen på engelsk i tillegg, for de mange leserne som tilfeldigvis måtte bo i andre land?
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
ØivindJ skrev:
joaquin skrev:
* vi brainet også endel ideer til hvordan hjemmesiden skal være, og hva den skal innholde.
Hva med mesteparten av den samme infoen på engelsk i tillegg, for de mange leserne som tilfeldigvis måtte bo i andre land?
I must withgo that I draw a little on the smileribbon when I read this.
 
Ø

ØivindJ

Gjest
Skjønner jo at ingen venter 10 millioner treff pr. dag, men det er vel ingen grunn til å gå inn for å "skule" seg heller?
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
for meg kan vi gjerne ta det på engelsk, men jeg tror nok vi kommer til å gå for norsk for enkelhetsskyld.
de fleste skriver nok både bedre og raskere på norsk.

dessuten er siden først og fremst for for alliansens medlemmer, selv om andre interesserte selvfølgelig er hjertelig velkommen til å titte innom. bare hyggelig, det.

men vi har definitivt ingen ambisjoner om å trekke flest mulig besøkere til siden.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Har du noe peiling på når sidene vil være klare/eller startes på å jobbe med....?

Er kroken i form til arbeidet om dagen ? ;D.....

Mvh Espen
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg håper og tror kjell skal begynne med arbeidet med nettsidene i løpet av januar.
holder dere oppdatert når det skjer noe.

selv har jeg hatt det travelt med jobb og jul i det siste, så det har vært lite hi-fi for min del.

ønsker alliansen en god jul, nyt ferien!
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
ØivindJ skrev:
joaquin skrev:
* vi brainet også endel ideer til hvordan hjemmesiden skal være, og hva den skal innholde.
Hva med mesteparten av den samme infoen på engelsk i tillegg, for de mange leserne som tilfeldigvis måtte bo i andre land?
Jeg har fått invitasjoner fra Asia og USA om medlemskap via Yahoo, så det er nok en del av de som ikke er Norsktalende som leser en slik side som kommer..
Har hatt engelsk side i bakhodet siden vi startet lauget, men det vil bli veldig tidkrevende å holde styr på begge deler..
Spørs hvor stor alliansen blir etter hvert, å hvor mye brødrene hjelper til ;)
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
ssm skrev:
Har du noe peiling på når sidene vil være klare/eller startes på å jobbe med....?

Er kroken i form til arbeidet om dagen ? ;D.....

Mvh Espen
Det blir en brainstorming i januar først, så blir det å jobbe med siden fortløpende..

Ønsker hvert medlem en egen side der de kan utfolde seg relativt fritt, innenfor de rammene som vi setter.?
Tanken min er enten HFS nick navn med link, eller bilde av hovedanlegget som folk kan trykke på for å komme seg inn på det aktuelle medlemmet..

HFS nick link vil da se slik ut: Joaquin
Adressen blir da www.hornalliansen.com/joaquin.htm

Om vi skal bruke tid på å presentere medlemmene på en slik måte, så brødrene ta egne bilder å sende inn tekst til meg..
Om vi går for en slik løsning, så bør det være et krav at alle medlemmer gjør dette..
Hvor mye de ønsker å skrive eller hvor mange bilder de vil bruke er seff opp til hvert medlem :)
Vi gjorde noe ala dette på lauget, men den som satt med absolutt alt, ja det ble jo meg da..
Selv etter nitidig mas fra min side så var det mange som ikke oppga noe info i det hele tatt.!
Å når medlemmene skiftet ut utstyr, så ble det ikke nevnt med et eneste ord..

Jeg syns det er helt greit å jobbe med dette, har ikke noe imot å slå et slag for laug eller allianse, men da må brødrene sørge for å gi informasjon og evt bilder..

Vi har en ny side..
Vi har et nytt og godt år foran oss..
Alt ligger til rette for alliansen ;)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
kjære alliansebrødre.
etter at rotekroken droppet ut av hi-fi'n ble ikke våre planer om nettsider realisert.
det siste året har vi dermed fortsatt som før: herlig uorganiserte.
og det er forsåvidt fett nok.
det har vært bra trøkk på de treffene vi har hatt, og den harde kjernen på 12-13 stk.har holdt god kontakt jevnlig.
noe mer enn det trenger vi strengt tatt ikke.

men nå har jeg kommet i kontakt med en meget hyggelig og kapabel hornentusiast som kunne tenke seg å være med i alliansen og ta på seg oppgaven med å mekke enkle nettsider for oss.

håper vi kan få en fin site opp og stå på denne siden av sommeren.

dessuten sjekker jeg ut muligheter for å gjenta påsketreff-suksessen de siste to årene.

to be continued.
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Du står på Gago ;D
Kan bli veldig ok med hjemmeside.
Uttrykket "herlig uorganisert" kan jeg like.

Håvard
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Haavard skrev:
Du står på Gago ;D

Håvard

det er vel jeg ikke har gjort i det siste, håvard. :-\

anyhow, vi skal ikke overdrive dette, men kult om vi kan få til hjemmesider.
bilder av alle anleggene, treff-rapporter, lister over anbefalt utstyr og musikk, etc.
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Du drar nå i gang tråden igjen da, det er bra.
Holder litt styr på en herlig uorganisert gjeng, det er jo fint.

Håvard
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hornalliansen.net

nettopp begynt.
skal deles siden inn i 6 seksjoner: "om hornalliansen" "medlemmenes anlegg", "aktiviteter", "anbefaling utstyr", "anbefaling musikk", "hornsnadder" (samling av tekster fra andre nettsteder).

+ chat


PS! dere som vil være med i alliansen kan godt registere dere som brukere på siden allerede nå.
vi vil jobbe videre med siden, og iløpet av våren gi dere beskjed om hva som skjer videre.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
noen som har tid til å gå inn og registere seg som bruker nå, deretter gå på alliansechatten?
driver og tester.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
Kan bli bra dette her!
Ser frem til bilderike presentasjoner av medlemmenes anlegg!!
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
kjoenik skrev:
Kan bli bra dette her!
Ser frem til bilderike presentasjoner av medlemmenes anlegg!!

du får sette tut på lv'ene og bli med, du også.
eller skaffe deg lv-hønn. 8)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
atter en gang:

hornalliansen.net

registrere dere som bruker.
siden er (mildt sagt) under arbeid.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
kom kom, folkens.
det er vill fest der inne nå.
lotsa booze and babes in outrageous bikini outfits.
 

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Innlegg
1.577
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Gago skrev:
kom kom, folkens.
det er vill fest der inne nå.
lotsa booze and babes in outrageous bikini oufits.
jeg stemmer på bikini babes som poserer forran horna!
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Bra jobba. :)
Så jo riktig så bra ut det der.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
BHO skrev:
Bra jobba. :)
Så jo riktig så bra ut det der.

bir veldig mye bedre når tekst og bilder fra alle medlemmene er på plass.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
sykt trøkk på siden nå, tror vi skal begynne å selge annonser... ;D
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Her blir jeg avvist ved døra,med beskjed om at "tjener ikke funnet"
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
rolfozzy skrev:
Her blir jeg avvist ved døra,med beskjed om at "tjener ikke funnet"

skrev du .com eller .net?
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hehe, på tide du skaffer deg en tjener, rozzy.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
I mine Amphion Argon 2 så er det diskanthorn. Holder dette for et medlemskap? Eller er det slik at jeg må selge mine Living Voice høyttalere for å handle store tuter for å bli medlem ???

Lf
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
ELEL6200 skrev:
I mine Amphion Argon 2 så er det diskanthorn. Holder dette for et medlemskap? Eller er det slik at jeg må selge mine Living Voice høyttalere for å handle store tuter for å bli medlem ???

Lf
er det ikke bare å fjerne bunnplate fra LV så blir de forvandlet til bakladede horn
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
ELEL6200 skrev:
I mine Amphion Argon 2 så er det diskanthorn. Holder dette for et medlemskap? Eller er det slik at jeg må selge mine Living Voice høyttalere for å handle store tuter for å bli medlem ???

Lf

horn som hovedhøyttaler, dronning og mor er nok en forutsetning for å bli medlem, lf.
men du kan registere deg og slenge deg med på chatten hvis du vil.
 
Topp Bunn