Utifra annet bilde jeg såg nå så var vell dette Ocean Way HR1? De ser i hvert fall småsinna ut.... mye tøft fra det firmaet!Så starter vi helgen med å blåse rent øregangene og gjøre klar for litt lytting...
Vis vedlegget 432428
Det der er JBL 2360 horn.Destination Audio:
Vis vedlegget 440210
Vis vedlegget 440211
Topphornet ligner mye på JBL sine biradiale horn. Og så er det trolig foldet horn under tilsvarende som Klipsch Jubilee bruker. Prisen skal være $95,000 for paret!
Er vel heller de som utfører ran! Det koster riktig nok å produsere noe i pent treverk i vesten. Det er ikke billig og innebærer gjerne mye manuelt arbeid. Men prisen er uansett meningsløs og det er kopier av andre ferdige løsninger.Det der er JBL 2360 horn.
Om prisen er slik, så tørr jeg påstå mitt oppsett er et aldeles vellykket Olsen Banden ran i øverste klasse!
Enig med degEr vel heller de som utfører ran! Det koster riktig nok å produsere noe i pent treverk i vesten. Det er ikke billig og innebærer gjerne mye manuelt arbeid. Men prisen er uansett meningsløs og det er kopier av andre ferdige løsninger.Det der er JBL 2360 horn.
Om prisen er slik, så tørr jeg påstå mitt oppsett er et aldeles vellykket Olsen Banden ran i øverste klasse!
Hvor små må de vere?Små hornhøyttalere som egner seg til meget kompakt lytterom? Expertisen er her skjønner jeg.
Fint om de har litt spenstig bass også. Skal drives med Hegel Røst.
Nei, slik er det ikke. Orso omtaler frontladet fulltone-horn, det lager ikke Klipsch utover et par digre modeller. Alle "moderne" Klipsch har bassrefleks, og er altså bare horn i diskanten. Så de kan du trygt satse på uten å bry deg om Orsos litt unyanserte svar. Han tar heller ikke høyde for greie bakladehorn som passer akkurat til din beskrivelse. De har riktignok ikke fryktelig dyp bass, men er heller ikke store som hus. Så med en liten og nett subwoofer til ekstra hjelp i bunn vil slike kanskje være løsningen for deg?Hah, ok, så ingen av de mindre Klipsch RP-høyttalerne duger? Hmmm, tror det må finnes noen jeg da, men kan hende du ikke er den rette til å svare?
Mitt beste råd er at du veit best hva du liker.Hah, ok, så ingen av de mindre Klipsch RP-høyttalerne duger? Hmmm, tror det må finnes noen jeg da, men kan hende du ikke er den rette til å svare?
Er ikke PMC transmissionline da? Det er ikke det samme som bakladehorn. Det er nemlig bare bassen som gjør gjennom den lange veien på transmissionline.Bakladehorn så smart ut. PMC kanskje da?