gi den mannen kake så han holder kjeftBTW, vet dere likheten mellom 300B og en meksikansk bart?
- Begge er snørrete på midten og henger bedrøvelig ned i ytterpunktene!!!
Vis vedlegget 160716
lar big_swift få igjen æren ved å fullføre denne: "Without deviation from the norm".....
Passer godt i denne tråden forresten så heeeelt off-topic er det ikke.
NB; dette er beta-utgaven av Slukets nye miljø-økovennlige HFS "kortsvar" variant.lyskespark!
var det ikke Kondo-San som stod bak YL Acoustics?
Jo.
er Ale videreføringen?
Ja.
og hvor kommer Goto inn i bildet?
Offspring i prossessen.
bestilte du husmannsvarianten eller versting permendur?
Permendur
mvh
Leif
Når de kaller hornet 270 og anbefaler deling ved 400Hz, betyr det: kjør ned til 270Hz på eget ansvar?Det sa jeg til gutta også, enda grein de som bare det over opplegget. Det sier meg forsåvidt bare at de ikke har nok praktisk erfaring i implementering av horn, selv om selve produktene er glimrende. Har man jobbet litt med kompresjonsdrivere vet man at stort sett alle 2" drivere (og mange 1" - 1,5" også) spiller ned til 500 Hz og da er det selvsagt interessant med et horn som går problemfritt ned dit. "Ja, men du har jo JMLC-200" peip fyren i starten. Som om forskjellen i diameter fra 1 m. og ned til 70 cm. ikke spilte noen rolle.... De har åpenbart aldri stablet opp et fungerende fireveis-system med fornuftig inndeling ivertikalplanet. Eller kanskje de alle sammen har 5 m. takhøyde og 7 m. lytteavstand...
Hehehe... kan du godt si; hornet er beregnte etter 270 Hz og da er det sunt å ligge nærmere en oktav over dette, for ikke å stresse hornet i nedre ytterpunkt. Du ødelegger ikke noe dersom driveren er beregnet for den frekvensen (sjelden) men det låter hoggorm, og den ganske tydelige horn-honken kommer frem....Når de kaller hornet 270 og anbefaler deling ved 400Hz, betyr det: kjør ned til 270Hz på eget ansvar?Det sa jeg til gutta også, enda grein de som bare det over opplegget. Det sier meg forsåvidt bare at de ikke har nok praktisk erfaring i implementering av horn, selv om selve produktene er glimrende. Har man jobbet litt med kompresjonsdrivere vet man at stort sett alle 2" drivere (og mange 1" - 1,5" også) spiller ned til 500 Hz og da er det selvsagt interessant med et horn som går problemfritt ned dit. "Ja, men du har jo JMLC-200" peip fyren i starten. Som om forskjellen i diameter fra 1 m. og ned til 70 cm. ikke spilte noen rolle.... De har åpenbart aldri stablet opp et fungerende fireveis-system med fornuftig inndeling ivertikalplanet. Eller kanskje de alle sammen har 5 m. takhøyde og 7 m. lytteavstand...
Vel...... tarmslyng med lyd, men sikkert noen som liker designet.
den tarmslyng ht er jo en formstøpt plast utgave av Nagaoka BLH ølmager med Fostex R element...
mvh
Leif
Sophie Horn ? - jeg tenkte vel heller litt som austin powers - oohh yeaa baby - yyeeaaSophie Horn Vis vedlegget 160730
Hm, om dette er sant, så må det være en del horn der ute som låter høgg. Og jeg må revurdere mine to-veis Faital Pro xo-600Hz planer FaitalPRO - Professional Loudspeakers Made in Italy .Hehehe... kan du godt si; hornet er beregnte etter 270 Hz og da er det sunt å ligge nærmere en oktav over dette, for ikke å stresse hornet i nedre ytterpunkt. Du ødelegger ikke noe dersom driveren er beregnet for den frekvensen (sjelden) men det låter hoggorm, og den ganske tydelige horn-honken kommer frem....Når de kaller hornet 270 og anbefaler deling ved 400Hz, betyr det: kjør ned til 270Hz på eget ansvar?
lar big_swift få igjen æren ved å fullføre denne: "Without deviation from the norm".....
Passer godt i denne tråden forresten så heeeelt off-topic er det ikke.
Mange takk, da blir kanskje toveis litt optimistisk. Hm, treveis --> tolvtommer, hønn og superhønn.Dessverre, grunnen til at mange ikke liker horn er at mange konstruksjoner er feil, fordi mange ikke forstår hva et horn egentlig er/gjør. Klassisk tabbe # 1 er å dele et horn for lavt - da får du fargninger og stygge oppbrytinger som karakteriseres ved det som mange forstår som "hornlyd" dvs. at det låter litt som om du holder hendene foran munnen og snakker. I andre enden av skalaen får du problemer med all slags rare refleksjoner og "beaming" dersom du presser hornet for høyt opp i frekvens.
Det var denne jeg refererte til.. Kløner litt med innleggene og systemet.
Enkle å konstruere, billige å produsere, kompakte og enkle å implementere i kabinetter.noen spesiell grunn til at det fortsatt benyttes så mange horn med kanter?
"Notice the smooth contour from throat entrance through the entire flare to the mouth. Rather than having harsh edges, like the CD horn shown earlier, the expansion is much more graceful, nudging the pattern into shape rather than fracturing it. This kind of horn/waveguide produces constant beamwidth without the harsh sound of earlier CD horns."