kjempe flott prosjekt
blir spennende å høre om hvordan resultatet blir.
må bare gratulere så langt
mvh
må bare gratulere så langt
mvh
ssnht skrev:Da var vi snart i mål, håper de er oppe å køre søndag
![]()
det var jo kjekt,og som eg skrev tidligere, er det bare å komme forbi når det skulle passeTytte71 skrev:Har jeg hørt at Audiodidakt påtar seg oppgaven å skrive utførlig om sanseinntrykkene fra besøket til helgen for å fore oss som ikke har anledning til å stille opp med spennende lektyre?![]()
takkerDIY_dude skrev:Veldig kult prosjekt! Har sansen for horn og store basselementer. 8) Men du har ikke skrevet så fryktelig mye om delefilteret. Har du beregnet det selv, eller er det kokt? Deler du 22"-tommeren ved 500 Hz? Hvor bratt? Hvordan er det med oppbrytning?
Om ikke jeg hadde bodd på feil side av landet skulle jeg gjerne ha kommet på en lytt.![]()
hvis d ser på "svar" 37 vil du se at bassen deler v 600 hz 18 db, det er mellomtonen som ikke har deling oppoverDIY_dude skrev:Målinger er veldig interessant!
Den JBL-driveren har du litt stygg respons over 7 kHz, så jeg blir overrasket hvis du klarer deg uten notch + lavpass på den.
Uten filter på bassen vil vel denne overlappe ganske godt opp i frekvens også? Jeg ville i alle fall kjørt en seriespole og en zobel. Jeg ville blitt overrasket om ikke elementet har en peak eller noe stygg oppbrytning over 1 kHz. Skulle gjerne sett noen målinger av bassen alene. De publiserte T/S-parameterne henger ikke helt på greip.
takker, og takk for sist.JK skrev:Fantastisk prosjekt Søren! Gratulerer!