Sevald
Avviker.
Alkohol gjør det helt naturlig å snakke med alle
Et par under vesten hjelper ofte. Ingen tvil om det.Alkohol gjør det helt naturlig å snakke med alle
Tror de fleste på messa var åpne for en prat selv om man ikke kjente personen fra tidligere. De fleste jeg traff på kjente jeg igjennom nic de bruker på sentralen å det var jo en fin icebreaker. Men traff ikke alle jeg håpet på denne turen, men sjansen byr eg nok igjenEt par under vesten hjelper ofte. Ingen tvil om det.
Jeg er ikke spesielt god til smalltalk, men snakker like vel med folk på flyet, på et busstopp eller butikken for den saks skyld.
Opplever ofte mange som ganske avvisende i slike situasjoner.
Nordmenn er vel ikke alltid helt åpne for ideen om at en ukjent er en venn du ikke har møtt enda?
Det er jeg helt sikker på, men jeg så ingen som hadde nic synlig, heller ikke jeg.Tror de fleste på messa var åpne for en prat selv om man ikke kjente personen fra tidligere. De fleste jeg traff på kjente jeg igjennom nic de bruker på sentralen å det var jo en fin icebreaker. Men traff ikke alle jeg håpet på denne turen, men sjansen byr eg nok igjen
Det er bare tull. Vi stod å dro og slet i deg for å ha deg med på middagen.Skjønner godt hva du mener jeg. Hver gang jeg satt meg ned med en av disse klikkene fikk de plutselig annet å gjøre og spredde seg raskt. Vet ikke hvor mange hyggelige lag jeg brøt opp den kvelden, men jobbet målbevisst
De rutinerte messegjengerne har jo lommelerke.Alkohol gjør det helt naturlig å snakke med alle
Noterer huskelapp til messe 2022De rutinerte messegjengerne har jo lommelerke.
Det med merkelapp kunne nok vert en god ide å bidratt til at flere ble inkludert.Det er jeg helt sikker på, men jeg så ingen som hadde nic synlig, heller ikke jeg.
Så de jeg kanskje ville ha snakket med var bare ukjente ansikter.
Utenlands har jeg opplevd å bli invitert inn i grupper på pubber og lignende.
Det gjør ikke nordmenn.
For meg var rommet med Accuphase og Legacy høyttalere messas høydepunkt. Kul musikk, knallbra lyd, selv om det ble spilt gjennom blåtann.Interessant, for jeg opplevde lyden der helt andesledes - organisk og kontrollert så der kunne jeg sittet lenge ...
Støttes. Jeg har vært der en gang før, og det var virkelig moro. Ikke minst å treffe folk fra HFS.Har ennå aldri vært på Horten-messen, men håper neste år. Sitter igjen etter å ha lest trådene en ekkel følelse av enkelte som nærmest dømmer et system "nedenom og hjem" samtidig som de nevner at rommet ikke var optimalt. Så klart gjør høyttalere laget for å så godt plantet til bakvegg det bedre i slike rom.
Hvis jeg drar neste år blir det først og fremst for å treffe ansiktene bak hfs-navnene og få et ansikt til de som har dette som deres jobb. I andre rekke kommer jeg for å se og lære meg nye produkter. Helt på sisteplass for å få en eller annen lytteopplevelse.
Luter på om jeg så noe til deg. Eller motsatt.Noterer huskelapp til messe 2022
Det med merkelapp kunne nok vert en god ide å bidratt til at flere ble inkludert.
Å vi nordmenn må også bli flinkere til å snakke til fremmede, vi er jo verdenskjent for å virke litt kjølige.
Kanskje det hadde gått bedre med en "kjappis" først?Rachman Blake skrev:– Noen tenker på nordmenn som kalde, men jeg vil si at nordmenn ikke er i stand til å være falske. I stedet for å late som de er varme, oppfører de seg slik som vi alle hadde oppført oss om vi ikke hadde vært så høye på oss selv, sier komiker Rachman Blake, som neste år kommer til Trondheim med showet Story Party.
Rachman Blake mener nordmenn generelt har «mestret» det å «få seg noe» først og stille spørsmål senere.
– En nordmann ligger heller med noen på første date, enn å ta en kaffe sammen. I de fleste kulturer er dette motsatt, sier Blake som mener nordmenns frigjorthet i stor grad handler om likestilling.
Ble ikke den tråden bare tull til slutt?Det er jo litt (tragi)komisk når folk lurer på om de traff hverandre dagen etter et slikt arrangement. Var det ikke en tråd her for ei stund sida som folk postet bilder av seg sjøl slik at det gikk an å se ansiktet bak nicket?
Jeg husker ikke helt hva tråden het.
Er det noen som klarer å fikse en link?
Nå som vi alle er forskjellige. Jeg liker AC/DC. Også. Ikke spesielt glad i musikken til Kari Bremnes.Jeg har hørt AC/DC.
De gir meg nada.
Og forteller meg i hvert fall ikke noe som helst av interesse om et par høytalere.
Men det er meg.
Glemte å lese meg opp på den i forkantDet er jo litt (tragi)komisk når folk lurer på om de traff hverandre dagen etter et slikt arrangement. Var det ikke en tråd her for ei stund sida som folk postet bilder av seg sjøl slik at det gikk an å se ansiktet bak nicket?
Jeg husker ikke helt hva tråden het.
Er det noen som klarer å fikse en link?
Det vet jeg ikke, for jeg husker ikke trådtittel og finner den ikke. Kan du hjelpe?Ble ikke den tråden bare tull til slutt?
Skandinavere og finner i et nøtteskall. Her har vi noe å lære. Selvsagt er ikke alle slik, men virker som det er det som er normen. Trist og kjedelig ..Et par under vesten hjelper ofte. Ingen tvil om det.
Jeg er ikke spesielt god til smalltalk, men snakker like vel med folk på flyet, på et busstopp eller butikken for den saks skyld.
Opplever ofte mange som ganske avvisende i slike situasjoner.
Nordmenn er vel ikke alltid helt åpne for ideen om at en ukjent er en venn du ikke har møtt enda?
Fremmede mennesker som snakker til meg er nesten uten unntak bare interessert i pengene mine.Det med merkelapp kunne nok vert en god ide å bidratt til at flere ble inkludert.
Å vi nordmenn må også bli flinkere til å snakke til fremmede, vi er jo verdenskjent for å virke litt kjølige.
Det må vi få tilStøttes. Jeg har vært der en gang før, og det var virkelig moro. Ikke minst å treffe folk fra HFS.
Jeg kjører gjerne selv til sånt, og er ikke fremmed for godt selskap i bilen
Har prøvd menn finner den ikke.Det vet jeg ikke, for jeg husker ikke trådtittel og finner den ikke. Kan du hjelpe?
For en gangs enig.Nesten ingen høyttalere klare å formidle 100 til 500 hz med jevnhet og autoritet, noe som er det aller viktigste området for min del.
Synes det er leit at du føler det sånn. Jeg tror alle gjengene/klikkene vil ta i mot med åpne armer hvis du tar kontakt. Noen av oss kjenner mange, men nesten alle har lyst til å bli kjent med flere hifi-interesserte Kan kanskje være grei og avtale med et par på Sentralen og møtes til lunsj for eksempelDeler din oppfatning.
Snakket med 3-4 stykker i løpet av de 2-3 timene jeg tilbrakte på messa,
men ingen det føltes naturlig å drikke kaffe, spise lunsj eller pjalle utover i de små timer med.
Så da gikk jeg hjem.
Jeg har klart en rolle å spille selv også.Synes det er leit at du føler det sånn. Jeg tror alle gjengene/klikkene vil ta i mot med åpne armer hvis du tar kontakt. Noen av oss kjenner mange, men nesten alle har lyst til å bli kjent med flere hifi-interesserte Kan kanskje være grei og avtale med et par på Sentralen og møtes til lunsj for eksempel
Takk for laget mister.Årets Hortenmesse går inn i historien som en meget vellykket og godt besøkt messe. Lyden er på det jevne i forhold til hva som er mulig på så kort tid
95% av rommene sliter litt og det blir for meg alt for mye fokus på øverste delen i frekvens. "Hei, se hvor flink jeg er til å spille diskant"
Nesten ingen høyttalere klare å formidle 100 til 500 hz med jevnhet og autoritet, noe som er det aller viktigste området for min del. Selv store høyttalere som Genesis lander på magen. NNNN og JBL hadde noe å melde der.
Takker alle jeg traff for en fortreffelig helg med mye moro.
Ses neste år
Ja enig, den L82 spiller råkult! Skjønner at den ble så vel mottatt i L&B. Jeg spurte om de ikke kunne ta den med opp på demoen på søndag, men det gikk ikke.Største overraskelse? det lille JBL-anlegget med en bitteliten arcam forsterker som var stilt opp klint inntil veggen i en av gangene. Låt det "nøytralt"? Nei (gudskjelov!). Men det låt veldig hyggelig, for å bruke et presist, vitenskapelig uttrykk. Ble faktisk sittende litt i stolen der og kose meg.
Fant denne, rent objektivt må Fact12 være noe av det beste PMC har levert. Gøy at det samsvarer med lytteintrykkene folk har, må nok innom NAT en tur og høre selv . Synd de er sååå dyre da..Dette er gode høyttalere :
Vis vedlegget 761631
PMC (ytterst) I svært plasseringsvennlig format ga brukbart m smekk, driv, luft, klangfarger og god bass med Flaming Lips- Free Radicals. Rommet ble "litt fullt" med Dead Can Dance - Opium. Noe annet kunne en ikke vente
(Karmana med øra på stilker)
Til info.Fant denne, rent objektivt må Fact12 være noe av det beste PMC har levert. Gøy at det samsvarer med lytteintrykkene folk har, må nok innom NAT en tur og høre selv . Synd de er sååå dyre da..
...hmmm - lekkert! Hvem var det som viste frem SF Extrema? ( og ble de spilt på? )*Rettet - Var sikker på at jeg leste A80, skylder på alkoholen Uansett, første erfaring med slikt og det var veldig gøy!
Kudos til alle utstille som orker å være på hele dagen med folk som renner inn og ut!
Tok uvanlig lite bilder denne gangen..men her er noen!
Vis vedlegget 761764
HiFi & Vinyl v. Jorwed...hmmm - lekkert! Hvem var det som viste frem SF Extrema? ( og ble de spilt på? )
Funbunny
Her har du en tråd for årets messe:Spør her siden jeg ikke så en 2022 tråd.
Noen som vet om dynaudio vil være representert på årets messe ? Hvilke modeller eventuelt ?