Hortenmessa 2024 – inntrykk fra tre Audiophile herrer

Horten24SAS (4 of 5).jpg

TRADISJONSRIK AUDIOFIL OPPVARMING.
Også i år startet høstens HiFI-eventyr i Horten på motsatt side av Oslofjorden, nærmere bestemt i Sommerhuset i Fredrikstad. Og Stig Arne og eg tjuvstartet allerede torsdag ettermiddag, mens Arve av praktiske grunner ikke ankom før fredag.

DUELL MELLOM B&W 602 S2 OG DYNAVOICE DEFINITION DM-6
Horten24KES (2 of 70).jpg Tradisjoner skap man ta godt vare på, og i fjor ble det lagt grunnlag for en morsom tradisjon med duell mellom to historiske stativhøyttalere i moderat prisklasse. Den gangen var det Et par Rogers LS3/5a fra 70-tallet som fikk måle krefter med et par langt nyere B&W 685.

Denne gangen med ble det en duell mellom de ca. 25 år gamle B&W 602 S2 og de langt nyere Dynavoice Definition DM-6. B&W-modellene tok Stig Arne med seg over fjellet, men han slapp å ta de med tilbake. Jeg hadde egentlig ikke behov for disse høyttalerne i Sommerhuset, men jeg greide ikke å motstå fristelsen å sjekke ut hvordan de låter. Og så ga han meg an offer I couldn`t refuse, og da gikk det som det måtte…

Les hele messerapporten til Karl Erik her:

Les hele messerapporten til Arve her:

Les hele messerapporten til Stig Arne her:

Horten24KES (37 of 70).jpg Horten24KES (30 of 70).jpg

Sist redigert:

Kommentarer

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.335
Når jeg ser på bilde nr 3 fra Stig Arne, bildet med mange mennesker i rommet, så drar jeg en rask konklusjon på at det slites med rekruttering i bunn i våres hobby:D Hvis ikke grått hår allerede, så er det gråstenk. Det betyr med andre ord at man må dra på HiFi-messe mens man ennå kan...

Men takk til de tre herrer med gråstenk i håret for messe inntrykk:)

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.171
Torget vurderinger
1
Når jeg ser på bilde nr 3 fra Stig Arne, bildet med mange mennesker i rommet, så drar jeg en rask konklusjon på at det slites med rekruttering i bunn i våres hobby:D Hvis ikke grått hår allerede, så er det gråstenk. Det betyr med andre ord at man må dra på HiFi-messe mens man ennå kan...

Gråstenk? De skal få høre fra min advokat. I vernepliktsboka står det uttrykkelig hårfarge: sort

clevortrever

Medlem
Ble medlem
19.06.2010
Antall liker
11
Torget vurderinger
2

Jah
Også er det vel en og annen - jeg nevner ikke navn - helt uten antydning ti gråstenk. Eller mer presist - helt uten hår ;-)

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.157
Link til alle artikler
447
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
TEST PMA-3000NE – Denon sin nyeste flaggskipforsterker

TEST PMA-3000NE – Denon sin nyeste flaggskipforsterker

• 7
I høst introduserte Denon en ny toppmodell av integrerte forsterkere. Vi har hatt PMA-3000NE på en grundig test. PMA-3000NE Integrated Amplifier Det har gått 7 år siden vår test av forgjengeren...
Fortsett
Audiophile.no
T4P - Stig Arne si dagbok for november 2024

T4P - Stig Arne si dagbok for november 2024

• 0
Litt om platespelarar til ei avveksling! Og årets jolaøl frå Vinmonopolet Førjulstida er travel, me presenterer difor ein omtale av nokre pickupar til T4P-platespelarar, som alt var klar. Og...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: OnePlus Nord 4 - en mellomklassemobil som utfordrer premiumsjiktet

TEST: OnePlus Nord 4 - en mellomklassemobil som utfordrer premiumsjiktet

• 0
OnePlus lanserte nyeste versjon i sin mellomklasseserie i sommer. Vi har hatt Nord 4 på en lang og grundig test. Nord-serien til OnePlus består av flere nivåer, og jo kortere navnet er, jo dyrere...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Røysopp – Nebulous Nights – An ambient Excursion Into Profound Mysteries.

PLATESMAKING: Røysopp – Nebulous Nights – An ambient Excursion Into Profound Mysteries.

• 1
Røyksopp sine veier er uransakelig. Nå som enkelte trodde at de var kvitt denne Tromsø-duoen fra Bergen, dukker de opp med et helt nytt album. Eller, er det egentlig et album det er? Egentlig...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Joan Armatrading – How Did This Happen and What Does It Now Mean?

PLATESMAKING: Joan Armatrading – How Did This Happen and What Does It Now Mean?

• 30
I begynnelsen var Kari Bremnes. Og før Kari Bremnes var Joan Armatrading. Hva de var? Kari Bremnes og Joan Armatrading var uunngåelige artister i sine respektive epoker for oss audiofile mennesker...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Chicago - Live At 55 - Arven etter CTA

PLATESMAKING: Chicago - Live At 55 - Arven etter CTA

• 6
I egenskap av å være et av bandene som har fulgt meg fra oppveksten har det vært vanskelig å forbi gå Chicago i stillhet hver gang det dukket opp et nytt album fra den kanten, etter å ha fått...
Fortsett
Topp Bunn