HAREPUSEN
avtrådt 010924
OMG du sitter påen formue man ,,,, har du for mange k170 /j74 range 12 mA er jeg inntressert . )Klar for måling og matching av 530 transistorer:
Vis vedlegget 909212 Vis vedlegget 909213 Vis vedlegget 909214
OMG du sitter påen formue man ,,,, har du for mange k170 /j74 range 12 mA er jeg inntressert . )Klar for måling og matching av 530 transistorer:
Vis vedlegget 909212 Vis vedlegget 909213 Vis vedlegget 909214
Venting er ikke noe problem, jeg bare lurte på om det var noe liv i vestenDesverre Trond, jeg har sjekka mail boksen titt og ofte .
Under andre omstendig heter hadde jeg ikke akseptert så lang vente tid av noen leverandør , hverken privat eller i jobb verksted sammen heng .
Men nå for tiden når det gjelder ekspertise i borbely fets tekn også for dac er det Les som kan dette.
Da når lynet" tok daccen min var Les den eneste som kunne reparere den eller erstatte med eksakt
kopi og mulighet for i tillegg i2s og filterless option , så det ble begge deler .)
I tilleg er han en genial PCB designer , noe som er viktig i enhver konstruksjon . Støy frie med gode jordplan .Ingen av hverken Borbely eller Les sine pcb har støyet " De er dead quiet i mine erfaringer
Tillegg er Les genialitet alle optioner for andre alt komponenter .
Så er det ikke verdt å vente litt tross ?
12 mA er i grenselandet BL/V. Der er beholdningen dessverre veldig lav. Da blir nok løsningen å parallellkoble 2 stk.OMG du sitter påen formue man ,,,, har du for mange k170 /j74 range 12 mA er jeg inntressert . )
Ps du har ekstremt bra matching , noe som teller ved paralell kobling i input MC preHmmmm, det ble som følger etter rask sortering:
Snitt J74BL er 8,64 mA, median 8,53 mA.
Snitt K170BL er 8,14 mA, median 8,17 mA.
Dette gir:
J74: 6 oktetter med 0,1 mA avvik, 13 oktetter med 0,1-0,2 mA avvik.
K170: 28 oktetter med 0,1 mA avvik, 4 oktetter med 0,1-0,2 mA avvik.
Alternativt:
J74/K170: 6 doble oktetter med 0,1 mA avvik, 7 doble oktetter med 0,1-0,2 mA avvik.
Eventuelt drøssevis med par/kvartetter i alle varianter.
I tillegg har jeg noen matchede par og kvartetter i GR, BL og V-sortering, ca 100 stk totalt samt ca 40 stk J109 og K389..
Konklusjonen er nok at jeg har det jeg trenger og vel så det.
Jeg tenker å matche best mulig i alle trinn også mellom kanalene hvis mulig. Det krever litt jobb å finne egnede verdier. Når jeg skrev doble oktetter betyr det 8 stk j74 og 8 stk k170, alle 16 matchet innenfor 0,1 mA.Ps du har ekstremt bra matching , noe som teller ved paralell kobling i input MC pre
og generellt slipper du helt worst case scenarios
Mine beste selekterte diff / line / pre dac / power kan kjøre uten DC servoer med mathing dårligere enn dine .Ps jeg matcher opp dualene og ,,, hva gjør du ?
Litt absurd regne stykke ,,,
rask regning bare på fets in use " de er 388 stk
Jeg lytter på halvparten av dem nå i stream mode ,
Mosfet kommer i tillegg 128 stk
Andre halvpart aktiveres ved riia / pre /psu . )
Hvis du tenker 320 first stage NO ,sekond stage YesHei
Hvordan er kretskortet designet for å implementere dualfets i inngangstrinnet ? Mulig /Umulig ?
Mvh.
Johnny
Tror ikke ekstrem matchingen har noe for seg annet enn i x paralelling fets .Elllers av viktighet at kascadene predriver ,,, men og kascadene k170 /k246 er brukbar .Erno nevner en gate/ source spenning 1,5 til 2 v jeg prøver etter komme .Har har hatt enkelte tilfelle uten matching som så lavt som 1,2 v .Så litt slingrings monn er detJeg tenker å matche best mulig i alle trinn også mellom kanalene hvis mulig. Det krever litt jobb å finne egnede verdier. Når jeg skrev doble oktetter betyr det 8 stk j74 og 8 stk k170, alle 16 matchet innenfor 0,1 mA.
HeiLitt trist å meddele at det enda ikke er livs tegn fra Les ,
Be patient har han skrevet siste mailene .
Min tålmodighet er forlengst brukt opp ,,,, meg opptil : (
HeiSender hver og en sin over sikt , og har noen lyst på en millennium power amp så er muliheten her nå . )
Hei @HAREPUSENHan håpet å få pågående produksjon av LB 320 PCB til bake og sent av gårde før han reiser på 14 dg cruise"
Mvh.Les er svært omstendelig ,,så docs vil være det også pga alle options ,Det tar litt tid . De blir laget i disse dager
Hei ,meddelse ;
I nylig korrespondanse med Les er det med litt vemod at jeg må fortelle at Erno har gått bort ,( 7 august 2022 )
Ett stort tap for audio verden . Han var siste tiden på pleiehjem i flg sønnen .Hans kone Irene gikk bort desember .
LB audio , les Bordelon og PBN , peter Nørback har laget en : in memorial " som blir publisert in the stero magazines shortly "
Heiså nå får jeg prøve å pakke PCB / doc til hver og enkelt
Godt å høre at motivasjonen er på topp . ) ,,,blir nesten litt smittet her .En skal ha ett god planlegging og kontroll på ett såpass stort prosjekt som du har begitt deg ut på . Men det virker jo som du er rette mann for akkurat den oppgaven . )Og der kom min pakke. Det kommer til å gå seriøst mange J74/K170 her, men det er jo blant annet derfor de er her. Holder på med BOM vs lagerholdning og bestillingslister på mangler. Har det aller meste av de «dyre» komponentene, men noe må bestilles. Elsker denne planleggingen. Og takk til TS for alt arbeidet . Ikke glem å sende sluttoppgjør
Jeg er nok forutinntatt ang å svare på shunt brukt til audio . )Ja der kom der også ein PCB til meg med, bra levert fra Posten med ei veke øve fjellet (1/6-8/6-2023).
Ja sånn er da blitt og verre blir da no sikkert vil eg tru.
Men vi får hold oss til elektronikk så får andre styr med transport og post
Men no blir då dags for å sjå ka ein har og ka som må bestillast inn. Men ein ting eg har gøymd å tenk på er PSU.
Er Borbely sin supershunt å anbefal?
Takk til @HAREPUSEN for å ha formidlet dette
Mvh
Helge
Hei @TrondmegIkke dumt med et kraftverk å ta av. Mil-kontakter er aldri feil. Brukte en del av de i en tidligere jobb. Delikate greier. Her er det nå bestemt at det blir fullbalansert forforsterker da jeg handlet både kort til RIAA, linjetrinn og shuntregulatorer. Det ryker med ca 320stk J74/K170 til prosjektet.