Dyr, jakt, våpen og fiske Hunder blant oss hifi-freaker :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.486
    Antall liker
    89.217
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Minner om båndtvangen som gjelder fra i dag.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.381
    Antall liker
    6.097
    Sted
    Holmestrand
    hannah.jpg
    Vi hadde et vedtak på å være uten hund, et vedtak som har vist seg å være korrekt.
    Hannah har vært hos oss flere ganger i kortere og lengre perioder. Denne gangen har hun vært på besøk i drøye 3 måneder. Matmor brakk beinet, og trengte hjelp med hundene sine.

    Det er bare kona og meg hjemme nå, og vi har ikke tid til å tilby hunden det liv vi ønsker og den har krav på.
    Hannah ble derfor hentet på tirsdag, en ettermiddag som ble akkurat så stusselig som jeg forventet.
    En følelse som fortsatt er der.
    :(
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.486
    Antall liker
    89.217
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Flott hund jorwed. Mickey synes det var moro å leke med Mio :(
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Hvordan er det med hunder og Hi-Fi? Stikker bikkja vekk når dere spiller? Eller avhenger det av musikken?
    Hva med overtoner som vi ikke hører??
    Hunden min bamse elsker musikk uansett hvilken sjanger har jeg funnet ut , men man må ha selvfølgelig vett når man skrur opp og be hunden forlate romet det gjør jeg , dette med toner som vi ikke hører plager ikke hunden min ihvertfall , når jeg spiller litt guns roses liker bikkja og sitte i sofaen , spiller jeg country musikk , blues osv osv liker bikja og ligge i mellom høyttalerne på gulvet men det passer meg fint lyden blir bedre av det tru det eller ei :)

    imagine
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.660
    Antall liker
    9.957
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Synes det er pussig at bikkja sitter med ryggen til TVen.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.328
    Antall liker
    11.868
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    I 2006 tok vi til oss ei Cavalier-tispe som da vaar 3,5 år gammel. En fantaskisk hund, som dessverre måtte forlate oss sist februar. Vi bodde da i et hus hvor soveromma var i andre etasje, og buret sto åpent oppe på gangen, som natthus... En kveld utpå seinhøsten jeg var aleine hjemme, fikk jeg et innfall og dro fram tenorsax'en og fyrte igang. Bildene var nesten som hentet fra en tegnefilm, - bikkja spratt rett opp i luften, med beina rett ut, - forsvant sporenstreks opp på loftet og parkerte i buret, Kom ikke ned før et par timer seinere.... så det var tydeligvis ikke noe hun satte pris på .. men kanskje det var feil musikk..... :)
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Min musikkelskende følgesvenn gjennom 13,5 år, Mirja, forlot oss i juni i år. Savnet er stort.
    Har blitt for voksen til å starte med ny hund men har mange gode minner.
    image.jpg
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.660
    Antall liker
    9.957
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I 2006 tok vi til oss ei Cavalier-tispe som da vaar 3,5 år gammel. En fantaskisk hund, som dessverre måtte forlate oss sist februar. Vi bodde da i et hus hvor soveromma var i andre etasje, og buret sto åpent oppe på gangen, som natthus... En kveld utpå seinhøsten jeg var aleine hjemme, fikk jeg et innfall og dro fram tenorsax'en og fyrte igang. Bildene var nesten som hentet fra en tegnefilm, - bikkja spratt rett opp i luften, med beina rett ut, - forsvant sporenstreks opp på loftet og parkerte i buret, Kom ikke ned før et par timer seinere.... så det var tydeligvis ikke noe hun satte pris på .. men kanskje det var feil musikk..... :)
    Tenk på hvordan det kunne gått om du hadde trukket frem trekkspillet.....
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.486
    Antall liker
    89.217
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Min musikkelskende følgesvenn gjennom 13,5 år, Mirja, forlot oss i juni i år. Savnet er stort.
    Har blitt for voksen til å starte med ny hund men har mange gode minner.
    Vis vedlegget 347196
    Huff så trist. Jeg trykket liker fordi jeg føler med deg. Vi mistet to hunder i storfamilien i sommer også. En Labrador og en Dansk Svensk gårdshund. Begge måtte gi tapt for kreft. Så trist så trist. Minnene lever videre i allefall.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Min musikkelskende følgesvenn gjennom 13,5 år, Mirja, forlot oss i juni i år. Savnet er stort.
    Har blitt for voksen til å starte med ny hund men har mange gode minner.
    Vis vedlegget 347196
    Aldeles nydelig. Kjerringa og svigermor driver oppdrett med denne rasen, og vi har jo selvsagt en selv. Fanatiske hunder som sprer mye glede. :)
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Min musikkelskende følgesvenn gjennom 13,5 år, Mirja, forlot oss i juni i år. Savnet er stort.
    Har blitt for voksen til å starte med ny hund men har mange gode minner.
    Vis vedlegget 347196
    Aldeles nydelig. Kjerringa og svigermor driver oppdrett med denne rasen, og vi har jo selvsagt en selv. Fanatiske hunder som sprer mye glede. :)
    Dette er vår andre Wheatenterrier. Hadde en hannhund i 12 år før Mirja. Herlige familiekjære hunder.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.486
    Antall liker
    89.217
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Det er ALDRI for sent å skaffe seg hund niha! Leser ofte om besøkshunder på alders og sykehjem som sprer utrolig mye glede og de eldre blir nesten som barn igjen. Jeg regner med at du ikke er der enda. Så kom igjen og viser det seg en vakker dag at du ikke orker, så er det alltid noen som vi ta over.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.381
    Antall liker
    6.097
    Sted
    Holmestrand
    Vis vedlegget 313595
    Vi hadde et vedtak på å være uten hund, et vedtak som har vist seg å være korrekt.
    Hannah har vært hos oss flere ganger i kortere og lengre perioder. Denne gangen har hun vært på besøk i drøye 3 måneder. Matmor brakk beinet, og trengte hjelp med hundene sine.

    Det er bare kona og meg hjemme nå, og vi har ikke tid til å tilby hunden det liv vi ønsker og den har krav på.
    Hannah ble derfor hentet på tirsdag, en ettermiddag som ble akkurat så stusselig som jeg forventet.
    En følelse som fortsatt er der.
    :(
    ...og fortsatt er der.
    Det hjalp ikke akkurat at Hannah nettop har levert et kull på 7 sjarmtroll!
    :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.486
    Antall liker
    89.217
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    I ettermiddag har "moppen" blitt klippet og det er nesten som å ha en hvalp i huset igjen! Det var MYE pels på en så liten hund. Bilde kommer!
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.660
    Antall liker
    9.957
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette er en tråd som (stort sett) bringer frem smilet (og savnet etter egen hund). Minner meg på at det ikke bare er bergenseren som er menneskets beste venn!
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Her er et ganske nytt bilde av Selters, fortsatt grosser schweizer sennenhund tispe. Hun blir 9 i januar og er i fin form, hvilket er gledelig overraskende da hun har hatt en stor "pølse" (cyste, koagulat?) i ryggmargen i mange år og heller lå an til tidlig avliving enn en god alderdom. Kiropraktor og daglige små doser antiinflamatoriske medisiner (først kortison, nå Rimadyl) har fungert veldig bra.
    image.jpg

    Venstre øye ble blindt av grå stær tidlig i vår og fikk ny linse i en høyst vellykket operasjon, det høyre blir nok tatt i vinter. Se forskjellen:
    image.jpg

    Beklager 90-graderen på bildene, får ikke til å endre det
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.064
    Antall liker
    60.910
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dette bilde har vært vist før i min tråd, men jeg synes det er så morsomt at jeg viser til de mer hundeinteresserte.
    Smilla, (4mnd) når jeg spør henne om det er hun som har tatt frokosten min:

    CIMG5804 (3).jpg
     

    mega1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Innlegg
    453
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    matbilder 071.jpg mobil tømmimg okt 2014 005.jpg P1010653.jpg

    Dette er dexter, en shiba inu. Dette er, en hund som er ekstremt rase typisk. Med det så mener jeg at hvis du googler og leser om rasen, så stemmer det utrolig godt det som står der. Dette er en utrolig hyggelig, men svært sær hund, som ikke er for første gangs hunde eiere. Denne karen her trenger myyyye tålmodighet og han forlanger respekt:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn