Dyr, jakt, våpen og fiske Hunder blant oss hifi-freaker :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.989
    Antall liker
    6.668
    Sted
    Holmestrand
    Fikk akkurat en klump i halsen ....
    En datter la ut dette FB.
    Vår første boxer, Hugo på sin vante plass.
    IMG_7944.jpeg
    Supersnill, kunne gå løs overalt.
    Kunne kalles inn selv om han så f eks rådyr eller elg, men var selvsagt veldig forsiktig i skog og mark med hensyn på dyr og fugler.
    Man kan jo aldri stole helt på en hund, så kobbel må like vel brukes.

    Han lystret selv vår yngste datter som ikke var mer enn snaut 3 da vi fikk ham.

    Trente mye på innkalling når vi var ute på tur.
    En gang så hadde jeg lagt ham, og gikk ca 100m unna.
    Før jeg rakk å kalle inn så ringte telefonen, så han ble liggende MYE lengre enn planlagt.
    Jeg var både overrasket og imponert over at han ikke rikket seg, så innkallingen ble kanskje vel entusiastisk fra min side.
    Bikkja la selvsagt inn både turbo og overdrive, og da det var igjen 5m så tok han sats og landet i brystet på meg med full tyngde.
    Jeg gikk i bakken som en sekk poteter med en hysterisk glad hund som prøvde å spise opp ansiktet mitt.
    Gode minner. :)
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.242
    Antall liker
    28.568
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Våres Oliver har fått noen infeksjon? på oversiden av labben sleiker og sleiker som dem gjør innstinktiv, men att bruke en slik lampeskjerm er ikke godt.
    En barnesokk og jevlig lufting uten under oppsikt er bedre.
    received_2188159525131588.jpeg

    received_1193096428308785.jpeg received_351774090905690.jpeg
     

    Deng1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2024
    Innlegg
    981
    Antall liker
    1.126
    Sted
    VestBredden
    ^^ Gucci fikk feber på 40,2 og en CRP på over 100.. så ja - aner ikke hvorfor, men dem spiser og drikker alt dem kommer over.. ... Antibiotikakur her... og det lukter DØD og FORDERVELSE her 💨 :sick: :sick:

    GOD BEDRING til Oliver !! ❤
     

    Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    564
    Antall liker
    1.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    IMG_6770.jpeg
    Det skal soles. Ute, inne selv når det kun gjenstår en snau solflekk på gulvet så skal det soles. Det skal også soves. Helst samtidig.
    Den litt vel entusiastiske fulgehunden har plutselig satt seg. Både fordi vi har øvd veldig mye på avstandsitt men også fordi hun er blitt litt eldre.
    Nå er vi der at jeg kan slippe henne ut i Hagen uten bånd for å tisse, og jeg er null bekymret.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.989
    Antall liker
    6.668
    Sted
    Holmestrand
    Yorkshire og Bichon havanais er vel begge raser med gode hoder, så det burde kanskje være en takknemlig hund å jobbe med?
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    2.237
    Torget vurderinger
    8
    Yorkshire og Bichon havanais er vel begge raser med gode hoder, så det burde kanskje være en takknemlig hund å jobbe med?
    Ja lydig og fin, elsker i tillegg turer i skog og mark samt båtturer! Hatt mange hunder gjennom livet og skulle egentlig ikke ha en liten hund men har blitt utrolig glad i denne krabaten!
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.989
    Antall liker
    6.668
    Sted
    Holmestrand
    Ja lydig og fin, elsker i tillegg turer i skog og mark samt båtturer! Hatt mange hunder gjennom livet og skulle egentlig ikke ha en liten hund men har blitt utrolig glad i denne krabaten!
    🤗
    Store hunder er gjerne overvurdert,
    små er tilsvarende undervurdert.
    Skaffer du en hund som passer deg og ditt liv, og du legger tid og sjel i oppdragelsen så får du og hunden det godt sammen. Uansett størrelse. 🙂
    Skal vi ha egen hund igjen,
    så blir det en mindre variant.
    Boston-terrier f eks.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    1.120
    Jeg elsker fuglehunder men innser nå at jeg er ikke kapabel til å håndtere de lenger, oppdragelse, jaktdressur, daglig mosjon og så i fjellet.
    Hatt 1 Vorsteh og 2 pointere. Savner de.
    Prøvde en gang til for noen år siden med en Dansk svensk gårdshund som kamerat her på landet men den var for aktiv og sprek og stakk av rett som det var.
    Men det finnes raser som er hjemmekjær og fornuftig, men samtidig litt late og ikke spreke så jeg må greie meg uten hund. Men mye glede som er borte da.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.989
    Antall liker
    6.668
    Sted
    Holmestrand
    🤗
    Store hunder er gjerne overvurdert,
    små er tilsvarende undervurdert.
    Skaffer du en hund som passer deg og ditt liv, og du legger tid og sjel i oppdragelsen så får du og hunden det godt sammen. Uansett størrelse. 🙂
    Skal vi ha egen hund igjen,
    så blir det en mindre variant.
    Boston-terrier f eks.
    @Deng1 : Uenig?
     

    Deng1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2024
    Innlegg
    981
    Antall liker
    1.126
    Sted
    VestBredden
    Kanskje det bare er hundeierne jeg ikke liker og ikke hundene :unsure:
    Det er du som kommer med en påstand, og da kan du jo gå god for den... ??
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.989
    Antall liker
    6.668
    Sted
    Holmestrand
    Kanskje det bare er hundeierne jeg ikke liker og ikke hundene :unsure:
    Det er du som kommer med en påstand, og da kan du jo gå god for den... ??
    Skjønner eksakt hva du mener, og det er nok dessverre der hunden er begravet …
    Mange småhundeiere svikter fullstendig sitt ansvar. Det virker som de ikke forstår at små hunder trenger akkurat like mye dressur som store hunder. Og så må de av en eller annen grunn gå rundt og bære på dyret!😳🤬
    Det er derfor jeg sier at du må legge tid og sjel i hundeholdet. Uansett størrelse.
    Frisøren vår har boston-terrier.
    Et skoleksempel på hundehold.
    De mistet sin gamle hund rett før jul, og har fått en ny som nå er ca 4 måneder.
    En glad og trygg hund som allerede oppfører seg bedre enn svært mange voksne hunder.
    De har også bevisst valgt en oppdretter som går for hunder med litt lengre snute.
     

    Deng1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2024
    Innlegg
    981
    Antall liker
    1.126
    Sted
    VestBredden
    Skjønner eksakt hva du mener, og det er nok dessverre der hunden er begravet …
    Mange småhundeiere svikter fullstendig sitt ansvar. Det virker som de ikke forstår at små hunder trenger akkurat like mye dressur som store hunder. Og så må de av en eller annen grunn gå rundt og bære på dyret!😳🤬
    Spot on!! Det er "ingen" ( det er så deilig og stigmatisere ) som trener småhunder til og gå imøte med F.X Rottweiler som jeg har.. Og det skaper utfordringer.
    Men som jeg sier, det er ikke bare hundene sin skyld at de ikke vet hva de skal gjøre... eierne har ikke det filla peil sjøl.

    Og nei, jeg er ingen som helst verdensmester, men jeg har snakket endel med hundeinstruktører og folk som driver oppdrett/kennel av både store og små hunder.
    Og alle er enige om temaet... dessverre.
    Det finnes selvfølgelig hederlige folk og unntak, så det er sagt ( føkk det ble ikke så stigmatiserende allikevel ) :cool:
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.989
    Antall liker
    6.668
    Sted
    Holmestrand
    Spot on!! Det er "ingen" ( det er så deilig og stigmatisere ) som trener småhunder til og gå imøte med F.X Rottweiler som jeg har.. Og det skaper utfordringer.
    Men som jeg sier, det er ikke bare hundene sin skyld at de ikke vet hva de skal gjøre... eierne har ikke det filla peil sjøl.

    Og nei, jeg er ingen som helst verdensmester, men jeg har snakket endel med hundeinstruktører og folk som driver oppdrett/kennel av både store og små hunder.
    Og alle er enige om temaet... dessverre.
    Det finnes selvfølgelig hederlige folk og unntak, så det er sagt ( føkk det ble ikke så stigmatiserende allikevel ) :cool:
    Vi deler nok erfaringene her.
    Selv er jeg ganske klar på at dette problemene dreier seg om eier, ikke hund.
    Derfor jeg nevner frisørens boston-terriere som er strålende eksempler på at det er eier det handler om.
    Jeg har også møtt pudler, king charles og flere andre små hunder som har vært fine hunder.
    Men som sagt så svikter svært mange eiere, også eiere av større hunder. ;)
     

    Deng1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2024
    Innlegg
    981
    Antall liker
    1.126
    Sted
    VestBredden
    Jeg elsker fuglehunder men innser nå at jeg er ikke kapabel til å håndtere de lenger, oppdragelse, jaktdressur, daglig mosjon og så i fjellet.
    Hatt 1 Vorsteh og 2 pointere. Savner de.
    Prøvde en gang til for noen år siden med en Dansk svensk gårdshund som kamerat her på landet men den var for aktiv og sprek og stakk av rett som det var.
    Men det finnes raser som er hjemmekjær og fornuftig, men samtidig litt late og ikke spreke så jeg må greie meg uten hund. Men mye glede som er borte da.
    Altså... nå får jeg sikkert disse eierne på nakken oxo, men det tåler jeg. FINSK Laphund !! De er så gjennomsnittlige og A4 som du kan få en hund...
    OM jeg blir så gammel, skal jeg ha en slik hund!! De er rolige og snille, og virker perfekt til en "hjemme i soffan" hund + en runde rundt kvartalet.
    Det er jo folk her inne som kan gi mer info om disse, om du ikke har en skikkelig støvsuger, så kan nok det anbefales ved innkjøp av en slik valp.
     

    Deng1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2024
    Innlegg
    981
    Antall liker
    1.126
    Sted
    VestBredden
    Vi deler nok erfaringene her.
    Selv er jeg ganske klar på at dette problemene dreier seg om eier, ikke hund.
    Derfor jeg nevner frisørens boston-terriere som er strålende eksempler på at det er eier det handler om.
    Jeg har også møtt pudler, king charles og flere andre små hunder som har vært fine hunder.
    Men som sagt så svikter svært mange eiere, også eiere av større hunder. ;)
    Kognitiv svikt hos hundeeiere av hunder i alle størrelser.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.989
    Antall liker
    6.668
    Sted
    Holmestrand
    Altså... nå får jeg sikkert disse eierne på nakken oxo, men det tåler jeg. FINSK Laphund !! De er så gjennomsnittlige og A4 som du kan få en hund...
    OM jeg blir så gammel, skal jeg ha en slik hund!! De er rolige og snille, og virker perfekt til en "hjemme i soffan" hund + en runde rundt kvartalet.
    Det er jo folk her inne som kan gi mer info om disse, om du ikke har en skikkelig støvsuger, så kan nok det anbefales ved innkjøp av en slik valp.
    Enig. Vi har ei niese med finsk lapphund. Veldig fin hund.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.989
    Antall liker
    6.668
    Sted
    Holmestrand
    Ute og sjekket sørlandsk st hans, da vi møtte vår niese med familie og finsk lapphundtispe.
    Et sjarmtroll uten like som uten å nøle satte seg ned og poserte da jeg tok fram kameraet!
    :LOL:
    IMG_7865.jpeg
    ca 18 måneder.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn