Hunsbedt's No.3 - hjemmekino og stereo i eget tilbygg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    973
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Da har Pioneeren blitt grundig testet. I hverfall det som kan trykkes på og tilkobles. Resultatet ble som forventet. Noe virker, annet ikke. Ikke så rart egentlig. Den er godt over 50 år gammel og sannsynligvis aldri hatt noen service. Tror ikke at mye av det som blir laget i dag holder i 50 år...

Det er tre høyttalerutganger på den, A, B og C. Forsterkeren virker bare på den ene utgangen på alle tre. Potmetre må smøres opp. Tipper at det kan være nyttig å kjøpe ett sett med nye kondisser, ser det ligger mye rep-deler på eBay.
    Radioen virker veldig bra! Den får inn lokalradioene her veldig sterkt. Radioen i disse har vel fått svært gode skussmål også.

Så er det bare å få den av sted på service. Hvilket verksted eller person kan få til det som skal til her?

Vis vedlegget 1089762
    Vakker vintage!

Jeg vokste opp med storebroren til denne; Pioneer SX-939 og fatterns DIY Karlsson høyttalere - masse god minner og 'juicy' lyd. Han har den enda, men er ikke i bruk. Må kanskje testes en dag kjenner jeg :)

Hunsbedt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Antall liker
    3.722
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tok kontakt med Dalens Elektronikkservice etter tips om reparasjon i dag. Det viser seg at de ikke tar i mot Pioneer produkter. Men de tipset om Servicekompaniet i Oslo. Sjekket dem opp, og ble litt skeptisk da jeg så det dreide seg mest om hvitevarer og lignende. Så da kontaktet jeg RM her på forumet. Desverre så har han mer enn nok med Doxa, men fikk et tips der også, om BH Audio i Skien. Og der var det gode muligheter. Så nå har jeg laget til en solid kryssfinerkasse, og kommer til å sende den godt polstret i Posten. Håper dette går greit:

Viktig at forsterkeren ikke kan bevege seg inni kassen, så har brukt skumplater til parkettunderlag i hjørner (bortsett fra ett der det er filt). I topp og bunn er det to lag skumplater med filt over. I tillegg skal det legges bobleplast rundt receiveren før lokket skrus på i morgen. Hadde ei reim liggende som er for å løfte den ut og inn i kassen:
    IMG_20250121_212303.jpg

IMG_20250121_212220.jpg

IMG_20250121_212207.jpg

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    973
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Lykke til da, har bare hørt fine ord om BH Audio i Skien - han var forøvrig på messa i Horten i høst så rakk en kjapp prat med han der.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn