Hva er beste strømkabel,og til hvilke komponenter?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    Minner litt om andre sterke overbevisninger: Politikk,religion,overtro,erfaring,kunskap og evt inhabilitet...
    dette er interesangt nok,men var ikke intensjonen min med å starte denne tråden. I dag riv æ hele anlegget med tilbehør fra hverandre,så bruker jeg den tiden som trengs til oppbyggning. Ingen byggverk står stødig uten en god grunnmur, bortsett fra et tårn i en plass i piza.

    Akkurat starta for 4-5 timer siden,hadde bare månsen hjulpet til :mad:
     

    Vedlegg

    xtz 69

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Innlegg
    587
    Antall liker
    114
    Torget vurderinger
    9
    Anonym skrev:
    Supra har patent på å bruke halvleder som en del av isolasjonen på jordleder, ganske stilig konsept.
    Vet ikke helt hva som gjør det, men den pekefingeren i profilbildet ditt ngjør liksom at jeg nesten synes det er rett uansett hva du kommer med ;D
     

    xtz 69

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Innlegg
    587
    Antall liker
    114
    Torget vurderinger
    9
    og uansett gir jeg for så vidt blanke, sitter her å hører på andrea bochelli, og hva slags kabel jeg bruker... det vet jeg faktisk ikke! meen musikken er fantastisk! er det ikke det vi egentlig er ute etter?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.384
    Antall liker
    3.572
    Torget vurderinger
    49
    xtz 69 skrev:
    og uansett gir jeg for så vidt blanke, sitter her å hører på andrea bochelli, og hva slags kabel jeg bruker... det vet jeg faktisk ikke! meen musikken er fantastisk! er det ikke det vi egentlig er ute etter?
    Du bruker Black Magic the Giant + rca ;D
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.421
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    hansen48 skrev:
    til dere strøm skeptikere,prøv og bytte,kabelen som følger med tv`n og dere vill få et lite sjokk.
    bedre bilde og lyd.dette tipset er gratis.og slenger du på en strøm renser,så blir bilde helt suverent.(qv2)
    du kan betale 30tusen for en ny tv,med standard kabler og min vill knuse den bildemessig.
    min er 3år,supert og få det både i pose og sekk.(hadde jeg lagt sol briller på bordet,ville alle tro det var 3d)he-he
    Mener du det eller var du langt nede i glasset når du postet?

    Hvis det du beskriver er tilfelle så er det underlig at de som utvikler skjermene ikke spesifiserer at de skal bruke et sted mellom 5 og 20 kroner ekstra på en kabel.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.817
    Antall liker
    3.997
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    Hvis det du beskriver er tilfelle så er det underlig at de som utvikler skjermene ikke spesifiserer at de skal bruke et sted mellom 5 og 20 kroner ekstra på en kabel.
    Ikke underligere enn at stereoutstyr låter bedre hvis man oppgraderer den standard nettledningen som følger med i esken. (Som regel et spørsmål om bedre skjerming/mindre innstrålt støy).
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.852
    Antall liker
    20.616
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    pedal skrev:
    Anonym skrev:
    Hvis det du beskriver er tilfelle så er det underlig at de som utvikler skjermene ikke spesifiserer at de skal bruke et sted mellom 5 og 20 kroner ekstra på en kabel.
    Ikke underligere enn at stereoutstyr låter bedre hvis man oppgraderer den standard nettledningen som følger med i esken. (Som regel et spørsmål om bedre skjerming/mindre innstrålt støy).
    Dette er det mange som har erfart.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.852
    Antall liker
    20.616
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    hansen48 skrev:
    Anonym skrev:
    hansen48 skrev:
    til dere strøm skeptikere,prøv og bytte,kabelen som følger med tv`n og dere vill få et lite sjokk.
    bedre bilde og lyd.dette tipset er gratis.og slenger du på en strøm renser,så blir bilde helt suverent.(qv2)
    du kan betale 30tusen for en ny tv,med standard kabler og min vill knuse den bildemessig.
    min er 3år,supert og få det både i pose og sekk.(hadde jeg lagt sol briller på bordet,ville alle tro det var 3d)he-he
    Mener du det eller var du langt nede i glasset når du postet?

    Hvis det du beskriver er tilfelle så er det underlig at de som utvikler skjermene ikke spesifiserer at de skal bruke et sted mellom 5 og 20 kroner ekstra på en kabel.
    du får ta dæ en tur på dahle og se da vel.
    Godt svar!
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.585
    Antall liker
    4.603
    Torget vurderinger
    10
    lars_erik skrev:
    hansen48 skrev:
    Anonym skrev:
    hansen48 skrev:
    til dere strøm skeptikere,prøv og bytte,kabelen som følger med tv`n og dere vill få et lite sjokk.
    bedre bilde og lyd.dette tipset er gratis.og slenger du på en strøm renser,så blir bilde helt suverent.(qv2)
    du kan betale 30tusen for en ny tv,med standard kabler og min vill knuse den bildemessig.
    min er 3år,supert og få det både i pose og sekk.(hadde jeg lagt sol briller på bordet,ville alle tro det var 3d)he-he
    Mener du det eller var du langt nede i glasset når du postet?

    Hvis det du beskriver er tilfelle så er det underlig at de som utvikler skjermene ikke spesifiserer at de skal bruke et sted mellom 5 og 20 kroner ekstra på en kabel.
    du får ta dæ en tur på dahle og se da vel.
    Godt svar!
    Slapp helt av gutter, dette må blindtestes og da går vi på en smell uansett... ;)

    Mvh.
    SAL
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.852
    Antall liker
    20.616
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    SAL skrev:
    lars_erik skrev:
    hansen48 skrev:
    Anonym skrev:
    hansen48 skrev:
    til dere strøm skeptikere,prøv og bytte,kabelen som følger med tv`n og dere vill få et lite sjokk.
    bedre bilde og lyd.dette tipset er gratis.og slenger du på en strøm renser,så blir bilde helt suverent.(qv2)
    du kan betale 30tusen for en ny tv,med standard kabler og min vill knuse den bildemessig.
    min er 3år,supert og få det både i pose og sekk.(hadde jeg lagt sol briller på bordet,ville alle tro det var 3d)he-he
    Mener du det eller var du langt nede i glasset når du postet?

    Hvis det du beskriver er tilfelle så er det underlig at de som utvikler skjermene ikke spesifiserer at de skal bruke et sted mellom 5 og 20 kroner ekstra på en kabel.
    du får ta dæ en tur på dahle og se da vel.
    Godt svar!
    Slapp helt av gutter, dette må blindtestes og da går vi på en smell uansett... ;)

    Mvh.
    SAL
    Gjør nok ikke det ;)
    Det er bare å stole på hva man hører og, i dette tilfellet, ser. Så legger man inn filter på all utenomstøy...
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.585
    Antall liker
    4.603
    Torget vurderinger
    10
    hansen48 skrev:
    SAL skrev:
    lars_erik skrev:
    hansen48 skrev:
    Anonym skrev:
    hansen48 skrev:
    til dere strøm skeptikere,prøv og bytte,kabelen som følger med tv`n og dere vill få et lite sjokk.
    bedre bilde og lyd.dette tipset er gratis.og slenger du på en strøm renser,så blir bilde helt suverent.(qv2)
    du kan betale 30tusen for en ny tv,med standard kabler og min vill knuse den bildemessig.
    min er 3år,supert og få det både i pose og sekk.(hadde jeg lagt sol briller på bordet,ville alle tro det var 3d)he-he
    Mener du det eller var du langt nede i glasset når du postet?

    Hvis det du beskriver er tilfelle så er det underlig at de som utvikler skjermene ikke spesifiserer at de skal bruke et sted mellom 5 og 20 kroner ekstra på en kabel.
    du får ta dæ en tur på dahle og se da vel.
    Godt svar!
    Slapp helt av gutter, dette må blindtestes og da går vi på en smell uansett... ;)

    Mvh.
    SAL
    alle som kommer hjem til meg blir sjokkert over tv bilde,så trenger ingen blind test.
    når de spør,sier jeg det er tv``n som er så god(pioneer)
    Sliter litt med å se tv`n under en blindtest.... ;)

    Mvh.
    SAL
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.421
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    pedal skrev:
    Anonym skrev:
    Hvis det du beskriver er tilfelle så er det underlig at de som utvikler skjermene ikke spesifiserer at de skal bruke et sted mellom 5 og 20 kroner ekstra på en kabel.
    Ikke underligere enn at stereoutstyr låter bedre hvis man oppgraderer den standard nettledningen som følger med i esken. (Som regel et spørsmål om bedre skjerming/mindre innstrålt støy).
    Så SMPS forsyningen i en tv er følsom for innstrålt støy på strømkabel med andre ord.

    Hva med en datamaskin, blir grafikkytelsen forbedret ved bruk av en hifi strømkabel?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.852
    Antall liker
    20.616
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    hansen48 skrev:
    Anonym skrev:
    pedal skrev:
    Anonym skrev:
    Hvis det du beskriver er tilfelle så er det underlig at de som utvikler skjermene ikke spesifiserer at de skal bruke et sted mellom 5 og 20 kroner ekstra på en kabel.
    Ikke underligere enn at stereoutstyr låter bedre hvis man oppgraderer den standard nettledningen som følger med i esken. (Som regel et spørsmål om bedre skjerming/mindre innstrålt støy).
    Så SMPS forsyningen i en tv er følsom for innstrålt støy på strømkabel med andre ord.

    Hva med en datamaskin, blir grafikkytelsen forbedret ved bruk av en hifi strømkabel?
    vist du har en høyoppløselig pc skjerm. blir bildet helt sikkert bedre.

    men nå gir jeg meg.jeg får bedre bilde,faktisk mye bedre.så kan du sitte der med ditt bilde.
    herved avsluttet.god jul
    ;D

    Dette må man skrive seg bak øret.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.421
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    lars_erik skrev:
    hansen48 skrev:
    Anonym skrev:
    pedal skrev:
    Anonym skrev:
    Hvis det du beskriver er tilfelle så er det underlig at de som utvikler skjermene ikke spesifiserer at de skal bruke et sted mellom 5 og 20 kroner ekstra på en kabel.
    Ikke underligere enn at stereoutstyr låter bedre hvis man oppgraderer den standard nettledningen som følger med i esken. (Som regel et spørsmål om bedre skjerming/mindre innstrålt støy).
    Så SMPS forsyningen i en tv er følsom for innstrålt støy på strømkabel med andre ord.

    Hva med en datamaskin, blir grafikkytelsen forbedret ved bruk av en hifi strømkabel?
    vist du har en høyoppløselig pc skjerm. blir bildet helt sikkert bedre.

    men nå gir jeg meg.jeg får bedre bilde,faktisk mye bedre.så kan du sitte der med ditt bilde.
    herved avsluttet.god jul
    ;D

    Dette må man skrive seg bak øret.
    :) God jul.
     

    gmortens

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2009
    Innlegg
    87
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    4
    "start with the acoustics of your listening room and then make sure that the power distribution is the best you can afford. Only then will you be sure that you’re listening to your components and not to problematic acoustics or electric distortions"


    Sikker korrekt. Men for en døll tilnærming til en ellers morsom hobby. Iallefall imo. :)

    Det jeg virkelig lurer på (mulig debattert et eller annet sted, men når denne tråden er så godt igang...) er hvorfor seriøse flotte HI-FI/END produsenter ikke sørger for at sine kunder får maks ut av sine produkter ved kjøp? Dersom originalkabel er så elendig hadde det vel vært bedre å ikke legge ved en strømkabel i det hele tatt? Tilsvarende forventer ingen at man får kabler ved høyttalerkjøp. Fikk forøvrig solid kabel sammen med Burmester-forsterkeren, men ikke til CD-spilleren, og har heller ikke fått noen oppgradert kabel ved andre forsterkerkjøp.

    Ønsker ikke at dette skal være et syteinnlegg, så her er to gladnyheter på rappen til å tenke på i morgen tidlig:
    - WATT OPP: http://open.spotify.com/track/2CMDO1c6bNkDlY5RV3pLye
    - sola har snudd:)


    vh
    Geir
     

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    Eureka!!!!Jeg har funnet svaret.....Ta først en analytisk test av ørene,fin evt variasjoner der. Så, koble alle kabler godt sammen og skjerm/jord strøm og/el sigalkabel om det e problem med 50hz støy eller e andre plager.Som svak lyd fra en annen kilde(f,ex cd) mens du har høyt volum fra det du ville høre på. Det beste e å slå av alle andre kilder en den du bruker.liker ikke teorier og hvordan det fungere i nabohuset,,, Da e siste problem et faktum,Vær dønn ærlig,se bort fra merker ,pris,tester,status osv....Ikke LYTT på musikken,hør på den. Svinger det er du i mål,for en stund.....Uansett ,hvem spiller vi for??? En menighet eller til oss sjøl i vår stue.....
     

    Vedlegg

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.211
    Antall liker
    8.602
    Torget vurderinger
    1
    gmortens skrev:
    Sikker korrekt. Men for en døll tilnærming til en ellers morsom hobby. Iallefall imo. :)

    Det jeg virkelig lurer på (mulig debattert et eller annet sted, men når denne tråden er så godt igang...) er hvorfor seriøse flotte HI-FI/END produsenter ikke sørger for at sine kunder får maks ut av sine produkter ved kjøp?
    Leste intervju med Dan D'agostino, mannen bak Krell, i fra 2002. Han hevded at det revnende likegyldig hvilke kabler man brukte mellom Krell forsterkerne. Man kunne like gjerne bruke telefonledning. Dette dreide seg om interconect dog....
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    38.011
    Antall liker
    38.571
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tipper han beskrev CAST, Krell's proprietære grensesnitt mellom komponentene. Signalet overføres som en strøm heller enn en spenning, sånn at alt det "vanlige" med utgangs- og inngangsimpedanser mister betydning for frekvensgangen i grensesnittet. Krell pleide å skryte av at kablenes egenskaper ikke lenger påvirket signalet, helt til de innså den opplagte muligheten for å selge grisedyre signalkabler "spesielt tilpasset" denne måten å overføre signalet på.

    Denne siden er morsom:
    http://www.krellonline.com/cast.html

    De begynner med å si at:
    CAST enabled products include a transmitter and receiver circuitry that transfers current from an extremely high output impedance (source) to a low-impedance input (load), minimizing the cable's effect on signal transmission.
    ...
    CAST allows signal transmission over extended lengths of interconnect cable, allowing flexible placement for your components, without signal degradation.
    Så avslutter de med:
    The Krell CAST MMF cable jointly developed by Krell Industries, LLC and Nordost has taken this concept a step further using Nordost's proprietary Micro Mono-Filament Technology.
    ...
    The sonic improvements with the Krell CAST MMF cable are immediate - performances emerge from absolute blackness, with the speed, depth and dynamics realized only through the absence of ambient noise.
    ::)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    eposhansen skrev:
    Er så mye å velge blant....
    En stiv dyr jævel f,ex.Cardas,vdh,monster exstrem og lignende saker.
    Eller en annen stiv,selvlaget av f,ex 2x2,5 kvadrat +jord m/skjerm solid core instalasjonskabel...
    Eller noe der i mellom?
    erfaringer mottaes,vet litt om strøm og regler. Men følger vel ikke alltid dem.
    De billigste som produsenten sender med elektronikken er gratis og godkjent av leverandøren så da sparer du mange penger...
     

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    eddie1 skrev:
    eposhansen skrev:
    Er så mye å velge blant....
    En stiv dyr jævel f,ex.Cardas,vdh,monster exstrem og lignende saker.
    Eller en annen stiv,selvlaget av f,ex 2x2,5 kvadrat +jord m/skjerm solid core instalasjonskabel...
    Eller noe der i mellom?
    erfaringer mottaes,vet litt om strøm og regler. Men følger vel ikke alltid dem.
    De billigste som produsenten sender med elektronikken er gratis og godkjent av leverandøren så da sparer du mange penger...
    Om du viste hva jeg bruker av kabler no,hadde du kanskje gitt min teori om bebyggelse /forbruk dvs støy på nett en sjanse?
    Jeg er og heldig og har en nesten perfekt og flytene jord mellom de to strømfasene jeg bruker. Har og testet dette i trefase oppsett. Problemet e jo desverre at flytende jord vil vandre noe i løpet av døgnet. her jeg bor e det ca 40 hus på 30km,pluss en lakseslaktefabrikk. Jeg e nermeste nabo,ca 1km unna he he... men det merkes først et kraftig spenningsfall fra 245 volt og ned til 235v. Etter en tid,2-3 timer stiger den igjen til nær 240v,men støy e det jaggu uansett på nettet fra sånne kraftige generatorer. så,vel....ble jo sånn at gode strømkabler på de siste to meterene "renser" opp en god del. Det er altså et filtreringssystem?,mener jeg. Det kan gi mindre dynamick og hurtighet,så mener enda at det er best uten filter når strømmen e renere. Kveldstid,etter naboene har slått av div støykilder,komfyrer,panelovner og sikkert masse annet;-) merker en bedring ca kl 17-18. Men tidlig kveld faller spenningen noe igjen(kl 20-21). Må nevne at jeg har "råd" til,og brukt mye kr og 20års prøving. Pluss utdanning i svak og sterkstrøm i min ungdom. no har æ i tillegg veldig god tid,siden jeg ikke jobber for det lakseoppdrettet lengere :D
    Gidde ikke forklare mere om detaljer angående Min tidlige "pensonist" tilværelse. Siste lønnsintekt var for 2,5år siden...men det var etter egne behov/ønsker . mener det e viktig med selvtillit innen denne hobbyen. De som får det ved å kjøpe kabel til det samme som en vinnmølle/solsellepanelpark koster(hybrid). Gjerne vannmølle i en høvelig elv og stor batteri/kondensator kombo koster. Så e det greit,men det er bedre å vite en å tro!!! Jeg bygde et lite sånt system (vinnmølle/solselle) med 1000kg sønnak batteri i serie og parallell kobling.....skilletrafoer osv,ustabilt vær og enormt tidkrevende. Men det var min jobb og produsere strøm til automatisk foring(på sjøen,laksegreia...hm) ja,men ble det vindstille i desember ble det stans etter en uke. Så her har vi allerede privat vannverk,og da skulle det vert interesagt å produsere støm fra elva. Men,samene her oppe stanser sånne ideer ganske enkelt :-\ Må ikke skremme reinsdyr med (vann)Rør og ingrep i naturen... Om det kommer en vettig kommentar etter dette innlegget blir æ imponert! Jeg leter enda etter Nirvana,og tar i mot forslag fra noen med bittelitt mere erfaring en lampettledning vs Cardas golden reference.

    Konklusjon:

    Takk til de som leste helt hit,hilsen Asbjørn Hansen i Kystsameland.
    Om noen føler seg støtt eller noe annet ,så si i fra og innlegget fjernes/redigeres umidelbart.

    God jul og godt Nytt År! :)
    Startet i 1987,da var det sånn.(om bildet kom frem) Mye er endret,og det er meg på forkanonen. Dinosaurtiden :eek:
     

    Vedlegg

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    The Krell CAST MMF cable jointly developed by Krell Industries, LLC and Nordost has taken this concept a step further using Nordost's proprietary Micro Mono-Filament Technology. This technology uses spiral spacing and extruded FEP in a unique construction that creates a virtual air dielectric. The cable uses four silver plated 99.99999% OFC conductors in a Micro Mono-Filament FEP (Fourinated Ethylene Propylene) construction with a dual served shield

    Det er sikkert veldig avansert dette CAST- systemet, men litt 99.99999% kobber fra Nordost skader sikkert heller ikke :)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.817
    Antall liker
    3.997
    Torget vurderinger
    1
    Veldig trivelig tråd dette, Asbjørn! :)

    Artig å se at Hi-Fi interessen dyrkes over det ganske land. Du har litt lengre vei til det lokale hifi-asyl enn de som bor i by, men du kompenserer med tid og flid. For ikke å snakke om solid teoretisk utdannelse.

    Jeg liker prioriteringen i bildet fra ditt gamle lytterom. Komfortabel lyttestol i sweetspot med alle nødvendige hjelpemidler i kort gripeavstand, slik som kaffekjelen, telefon og fjernkontroll. Pluss også for akustikkteppe foran vindu! Jeg blir rørt av å se slike arkivbilder. (Og det skyldes ikke bare kombinasjonen av julehøytiden og dertil brygg). Mer bilder!

    Kanskje det mest sympatiske ved Hi-Fi lidenskapen er at den kan dyrkes på alle nivåer. Nytt/brukt, dyrt/budsjett, DIY/merkevare, retro/hightech, osv.
    -Uansett hva man har av miks så kan man kose seg med å optimalisere oppsettet, med plassering av høyttalere, lytteposisjon, vinkling, tweaking med kabler, nett og duppeditter. Hente ut maksimal lyd og få det til å spille slik som man selv foretrekker det.

    God jul i Nord!


    PS: "Beste" strømkabel for pengene er muligens en hjemmelaget FAT LMC. Den brukes i flere "millionanlegg" rundt omkring. Du får søke/den er omtalt i mange tråder. Den mekker du fort, du som har elektro ferdigheter. Forhåpentligvis kan du tilby komponentene dine jordet kurs.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.498
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Jeg må kaste meg på suprabølgen, bruker ferdigterminerte Supra Lorad 2,5 på alle komponenter, hvor de skulle passe og har løftet ytelsen på selv de rimeligste komponentene jeg har prøvd ut. Kan forøvrig kjøpes til en pen sum på dustinhome.no
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Ble merkelig stille her....
    Kan det ha en sammenheng med at de såkalte kabelentusiastene fikk viljen sin ang det at de ikke ønsker "unødvendig innblanding" fra de såkalte kabelskeptikere ?
     

    forman

    Medlem
    Ble medlem
    04.11.2010
    Innlegg
    45
    Antall liker
    10
    Sted
    Lille Berlin
    teddyh skrev:
    Ble merkelig stille her....
    Kan det ha en sammenheng med at de såkalte kabelentusiastene fikk viljen sin ang det at de ikke ønsker "unødvendig innblanding" fra de såkalte kabelskeptikere ?
    Jeg er ihvertfall ingen skeptiker. Etter en ganske beskjeden kabelinvestering kunne jeg raskt konstantere at det ikke lenger lagget i Battlefield og WorldOfWarcraft. Etter å ha fått filtrert bort støy og hyperpolarisert elektronene ble det mye mindre forstyrrelser for CPU og GPU. Tidligere Var det en masse overhead pga. korrupt data, med den naturlige følgen at en CRC-sjekk feilet. Dermed måtte både prosessor og skjermkort regne ut deler av skjermbildet på nytt.
    Det sier seg selv at sånt dreper effektivitet og gameplay.

    Det eneste som mangler nå, er at jeg finner en kabel som gjør det samme for stereoanlegget mitt. For jeg hører ikke den minste forskjell på en riktig dimensjonert standardkabel og og en vidunderkabel til mange tusen.

    La oss bare håpe jeg tar feil ... for om ikke mange årene skal jeg selvsagt ha elbil. Og da hadde det vært greit å kunne få 30-40HK ekstra med trimkabler :)
     

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    >sss At det blir stille betyr at man e fornøyd ,og bruker tiden til musikk!!!
    I steden for å klå på nettet...synes det e positivt ;D
    Flere og flere velger å følge sine egene ører,hi-fi er ikke noe man kan lese seg til.

    ...dette er kombinert og demontert mange ganger,men bestandig reversibelt.
    Siden jeg tar feil i 90prosent av forsøkene!!!

    De elste delene har jeg hatt i ca 20år,blant annet dp ca1(bak i hjørnet)
    Tatt vekk div,og brukes kun til riaa no. Men bygges tilbake en dag,garantert ;)
     

    Vedlegg

    D

    DL

    Gjest
    forman skrev:
    teddyh skrev:
    Ble merkelig stille her....
    Kan det ha en sammenheng med at de såkalte kabelentusiastene fikk viljen sin ang det at de ikke ønsker "unødvendig innblanding" fra de såkalte kabelskeptikere ?
    Jeg er ihvertfall ingen skeptiker. Etter en ganske beskjeden kabelinvestering kunne jeg raskt konstantere at det ikke lenger lagget i Battlefield og WorldOfWarcraft. Etter å ha fått filtrert bort støy og hyperpolarisert elektronene ble det mye mindre forstyrrelser for CPU og GPU. Tidligere Var det en masse overhead pga. korrupt data, med den naturlige følgen at en CRC-sjekk feilet. Dermed måtte både prosessor og skjermkort regne ut deler av skjermbildet på nytt.
    Det sier seg selv at sånt dreper effektivitet og gameplay.

    Det eneste som mangler nå, er at jeg finner en kabel som gjør det samme for stereoanlegget mitt. For jeg hører ikke den minste forskjell på en riktig dimensjonert standardkabel og og en vidunderkabel til mange tusen.

    La oss bare håpe jeg tar feil ... for om ikke mange årene skal jeg selvsagt ha elbil. Og da hadde det vært greit å kunne få 30-40HK ekstra med trimkabler :)
    Ta deg en tur til Grenland i løpet av våren Erik, så skal du alltids få høre forskjeller på sånnt :)
     

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    Tja,eg skynner meg sakte.... Jordet kurs har æ. Masse kabler,litt rør 2000Lp,r... noen anlegg.

    Var nokk for fort i mål,og de to siste årene har ikke nødvendigvis kastet av seg i forhold til investering. Men mye har æ lært. Det e å ikke feie vekk noe uprøvd. Bruker no sånne tykke kabler fra østen med ca 8skjermer rundt hvert atompartikkel. Og litt solid cord 2,5x3...noe norske greier og en ders fra usa. Er større forskjell på to Lp utgivelser en dette sporet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn