Vært intr i konseptet jo, men har null peiling desverre :/Du har jo litt erfaring med rørforsterkere og vært interessert i det tidligere så noe erfaring har du jo.
Gode NOS "audio rør" kan du få godt betalt for. Alt annet er lite verdi.
15-20kHva er riktig pris på en Accuphase P-600? Helt strøken.
Takk til hjelpen til alle som har gitt meg tips.Disclaimer:
Siden overskriften er misvisende så les spørsmålet før du svarer.
Så til saken:
Jeg er på jakt etter forsterker godt under 10 000 på brukten. Som den enkle gutten fra landet som jeg er så er det noe magisk med NAD C275BEE. Men disse går nesten til nypris på bruktmarkedet.
Hvorfor gjør de det?
Og finnes det noen gode/ bedre alternativer som er relativt vanlige på bruktbørsen? Til under 10 000,-
På forhånd takk for alle mulige innspill
Heisant nok.
skal måle dem og sjekke at alt er ok.
men kan du anslå sånn omtrentlig hva som er en fornuftig pris, bamba?
dette er klassikere fra det gloomy nittitallet.Hei
Skal selge anlegget for en kompis, men har ikke peiling på bruktpris. Noen som vet?
Patos Lyric 302 høyttalere, Holfi integra (oppgradert til 8ae trur vi. Leter etter papirer) forsterker, Holfi xara cd spiller, Harmonic tech pro9 biwire 2,5m spader h.kabel, Transparent musiclink super interconnect 1m.
Roar
Vis vedlegget 431534 Vis vedlegget 431535 Vis vedlegget 431536 Vis vedlegget 431537
Heisant nok.
skal måle dem og sjekke at alt er ok.
men kan du anslå sånn omtrentlig hva som er en fornuftig pris, bamba?
Jeg solgte for 1 år siden en ubrukt 100uf +100uf 500 volt som gikk til Frankrike og en annen til Nord-Norge. Solgt for 3000 PR stk etter kun noen dager på nett.
Solgte også 1 stk ubrukt 47uF + 47uF 500 volt for 2700 her i Norge.
Det er noen som ser/hører kvaliteten i Blacgate WKZ ennå.
Har fremdeles 2 stk ubrukte 2x100uf 500v liggende ennå ������
Sonicfrontiers
OK, takk for svar. Er nok reciveren jeg er mest usikker på også. Jeg tenkte manglende 4k støtte er noe av grunnen.Yamaha er vel en litt eldre reciver uten atmos. Men om jeg husker riktig så var jo dette en meget påkostet reciver... Selv om de aller fleste ikke er bruker atmos så er jo det en feature som er kult og ha. Dette trekker prisen idag litt ned.
Synes alikevel prisen på 2-3000 er noe lav. Jeg fikk feks 4500kr for min Pioneer LX83 som vel var en direkte konkurrent på Yamahaens tid. Jeg måtte dog vente litt får å få den solgt
Ja, jeg prøver meg litt høyere så får vi se. Takk for hjelpenManglende 4K, atmos og 3d...? trekker rnok ned. Men for folk flest så er ikke dette noe man må ha. 3d er kult de første timene. For å få utbytte av 4k så må man vel ha prosjektor eller tv og 4K materiale..? atmos er nok et entusiast format ( selv om det fungerer) og de som har det har nok eller er på vei til seperate komponenter.
Men hadde jeg fått den for 2000kr så hadde jeg følt meg svært heldig.
Jeg har sett dali mentor 8 ute i flere tilfeller mellom 15-18k. Hva de har gått for vet jeg ikke, men sikkert der omkring du bør forvente.Jeg skal selge mine Dali Mentor 8 til fordel for Arendal Sound Tower.
Høyttalerne ble kjøpt på HiFi-Klubben i Trondheim i januar 2014. Høyttalerne er svarte.
Tilnærmet strøkne! Noen svært få og små merker under foten på den ene etter flytting.
Jeg har dessverre ikke eskene lengre, så de må hentes. Kvittering skal finnes. Prøvelytting er selvfølgelig mulig.
Noen forslag på hva jeg kan ta for de? Ny-pris var rundt 34.000 kr.