Originalemballasje er alltid bra! Prisen på komponentene avhenger litt av alder og hvor mye de evt. er brukt. Er de helt nye så er vel 50% av nypris litt lite syns jeg. Bruktmarkedet her i Norge er litt sært slik sett. Har en kjøpt nytt, åpnet eska/emballasjen så hyler bruktbørshaiene med at en kan max kreve 50% av nypris og helst mye mindre enn det også.Det var jo på generell basis ikke mye input å få på denne tråden. Ingen som har noen generell synspunkt? Er det alltid 50%, har det noen betydning at man har original emballasje?
Forøvrig fikk jeg innspill fra Duet om at Schiit Yggdrasil Analog2 sin rette bruktpris med eske er 23.000. Greit med slike butikker som gir input selv når man ikke har planer om å kjøpe noeOriginalemballasje er alltid bra! Prisen på komponentene avhenger litt av alder og hvor mye de evt. er brukt. Er de helt nye så er vel 50% av nypris litt lite syns jeg. Bruktmarkedet her i Norge er litt sært slik sett. Har en kjøpt nytt, åpnet eska/emballasjen så hyler bruktbørshaiene med at en kan max kreve 50% av nypris og helst mye mindre enn det også.
Og hvorfor i all verden skulle jeg selge til under halv pris ? Jeg må ikke selge, får jeg ikke en fornuftig pris så pakker jeg dem heller ned og lar dem ståMoon 430HAD 23-25k
Moon MiND2 11-13k
Nå mistenker jeg innlegget til @jorwed_ var velmenende og et innspill på ditt ønske om informasjon om hva du kan forvente for dette utstyret på bruktbørsen, ikke et tilbud om kjøp...Og hvorfor i all verden skulle jeg selge til under halv pris ? Jeg må ikke selge, får jeg ikke en fornuftig pris så pakker jeg dem heller ned og lar dem stå
Ingen problem med å skjønne det. Verdien er selvsagt det markedet er villig til å betale. Men det slår ALDRI feil at det er en rakett som byr alt fra 10-20% av nypris, og blir ekstremt forbanna på at jeg ikke svarer på budetNå mistenker jeg innlegget til @jorwed_ var velmenende og et innspill på ditt ønske om informasjon om hva du kan forvente for dette utstyret på bruktbørsen, ikke et tilbud om kjøp...
Hva ga du for det, er som regel det folk spør om, ikke nyprisen i dag.Og hvorfor i all verden skulle jeg selge til under halv pris ? Jeg må ikke selge, får jeg ikke en fornuftig pris så pakker jeg dem heller ned og lar dem stå
Forventer ikke ville priser, men personlig er mitt syn når man har original eske og ting ser fint ut så er i området 60% fornuftig (det jeg har solgt så godt som alt jeg har hatt tidligere for. Litt over om det er noe som er vanskelig å få tak i; litt under når det er noe som det finnes mange av på bruktmarkedet).
Det er jo nypris i dag som er relevant. La meg spørre motsatt - om du har betalt 100.000 for noe for 5 år siden; og det koster nytt i butikken i dag 45.000. Skal du da kalkulere dine 50% av 100.000 eller 45.000?Hva ga du for det, er som regel det folk spør om, ikke nyprisen i dag.
De hadde lengre krympestrømpe, og den sorte oversiden ser for blank ut, en Annen ting. han kan loddeDette er Oblivion kabler fra første serie.
Det der er skikkelig tøft! Har du slikt til salgs?Marantz SC-9 og 2x MA-5 er en sjeldenhet her på berget. Men er det noen som har kjøpt/solgt ett slikt sett og vil dele pris med oss?
Vis vedlegget 648574
Klart et poeng her, men min Quad 405 kjøpt rundt 1982-84 står fortsatt med originale kondensatorer (og alt annet for den saks skyld).Becauseican: Anders Thule visste å få god lyd ut av en forsterker, og funker de er de vanvittig gode. Men har du fått sett over kondensatorbanken?
Angående McIntosh hadde jeg tatt kontakt med serviceavdelingen hos importøren Neby, de er både kunnskapsrike og hjelpsomme og kan nok gi deg saklige og gode råd angående rør til McIntosh. Det er også der jeg ville levert inn en McIntosh for rørbytte og justering av bias, siden de er det ofisielle merkeverkstedet i Norge.Kommer til å komme med flere spørsmål her etterhvert angående rør til Macintosh osv.
Som sagt ikke så mye peiling på hifi.Sludder og vrøvl. Hvad du ser ting sat til salg for er ikke = prisen de bli´r solgt for.
Thule er i bund og grund noget skrammel. Lyder fint (ikke noe specielt), når det virker, men underdimensionering af smd-komponenter med forkullede/sorte/brændte printplader, sammen med en masse dårlige smd-elektrolytter gør, at de ikke kan repareres længere, og nye print er ikke længere en option. Der eksisterer ikke print til Thule længere.
Danskere ved bedre end nogen, at dette ikke er det papir værd, som prisen bli´r skrevet på.
Angående McIntosh hadde jeg tatt kontakt med serviceavdelingen hos importøren Neby, de er både kunnskapsrike og hjelpsomme og kan nok gi deg saklige og gode råd angående rør til McIntosh. Det er også der jeg ville levert inn en McIntosh for rørbytte og justering av bias, siden de er det ofisielle merkeverkstedet i Norge.
Neby HiFi Concept: En ledende importør innen Hi-Fi og lydmøbler
Neby HiFi Concept sitter, etter 50 år, med bred erfaring og kunnskap innen hifi og er i dag importør og distributør av merker som Geneva, Marantz, KEF, S...neby.no
Hjertelig takk for tips angående rør.
Har justert prisen på Thule..
Ser at de blir solgt for summer høyere en mine utenlands. For meg er det ikke så viktig, bare de kommer til en som setter pris på dem
Noen som har en formening?Heco the Statement høyttalere fra rundt 2010-12.
Nypris ca 38k. Sort high gloss finish. Ingen skader/skavanker.
Hva er dem verdt, eller hva er innafor prismessig?
Sist omsatt for ca 25k. iflg hifishark.Jeg vurderer og selge et par Tannoy G 15, ca 10 år gamle i mint stand, hva kan en forvente og få for disse tro ?