Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Jeg har en kollega som har Ruark prolouge one og exposure 2010 integrert. Jeg kjenner ikke til disse produktene, hva kan de være verdt? Og uavhengig av verdi, er det gode produkter?
    ingen som kjenner til disse? Forstår at det ikke akkurat er high-end, finner ganske lite om disse på nett, men det er brukbare saker fra England eller hva?
     

    rørsus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2012
    Innlegg
    235
    Antall liker
    372
    Begge produktene ligger på hifishark - som i allefall er en indikasjon. Sjekk utgåtte annonser også på samme nettsted
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.673
    Antall liker
    1.101
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    mae set1 innmat.jpg

    Slik er den på innsiden. Tror det er brukt ganske standard deler.
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    959
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    4
    Hva tenker herrene om fair pris på dette marantz- settet?
    Helt og pent, ripefritt. Litt småsprak i enkelte pot.


    DF267F0F-2CFD-4883-BF8A-925AACA817BF.jpeg
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Kan noen si meg hva et par JBL K130 elementer er verdt og hvor gamle de evt er? Ser ikke veldig pene ut men er fullt fungerende. Oppheng ser og greie ut. Den ene er nok reconet.
     

    TeeBee

    Medlem
    Ble medlem
    07.04.2021
    Innlegg
    48
    Antall liker
    47
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Sånn helt generelt, hvis noen selger «dyrt» utstyr (flere titalls tusen kroner for en komponent), det er nesten nytt (veldig lite brukt), originalinnpakning og kvittering medfølger, hvor mye under nypris burde det ligge? 20%, 30%, mer, eller mindre?
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har kjennskap til den Artec art 100 som er for salg? Jeg så den på Festival Du Son i 1990! 30 år gammel klasse A amp, verdi?
    57ECD9B6-9D81-4FAD-8898-0836D497D943.jpeg
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    2.346
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Sånn helt generelt, hvis noen selger «dyrt» utstyr (flere titalls tusen kroner for en komponent), det er nesten nytt (veldig lite brukt), originalinnpakning og kvittering medfølger, hvor mye under nypris burde det ligge? 20%, 30%, mer, eller mindre?
    Er det pakket ut og brukt, men bare noen mnd. så minimum 25% prisavslag. Er det over to år gammelt så minimum 50% avslag. Fabrikkgaranti er 2 år, er tingen mellom 2 og 5 år gammel må du bruke kjøpsloven hvis det skjer noe. Noen forhandlere er greie på reparasjoner av ting hvor garantien har gått ut, dvs. over 2 år, andre steder må du krangle for å få ordnet ting.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Noen som har noen formening om verdi på to av123 mfw-15 subwoofere? Fungerer fortsatt fint, ikke helt strøkne, men nærmest alderen tatt i betraktning. ;)
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Er det pakket ut og brukt, men bare noen mnd. så minimum 25% prisavslag. Er det over to år gammelt så minimum 50% avslag. Fabrikkgaranti er 2 år, er tingen mellom 2 og 5 år gammel må du bruke kjøpsloven hvis det skjer noe. Noen forhandlere er greie på reparasjoner av ting hvor garantien har gått ut, dvs. over 2 år, andre steder må du krangle for å få ordnet ting.
    Du kan jo også bruke avskrivning som er utbredt på bil! 20-25% første året 20% der etter! Produkter med kjente problemer som er uten for garanti, walk away! PS garanti og reklamasjonsrett er ikke det samme.
     

    kamikaze

    Fersking
    Ble medlem
    25.02.2010
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hei,
    Jeg er en long time lurker her og har nå plutselig "arvet" noe gammelt Technicsutstyr som min far ikke kan ta med seg på sykehjem.
    Så jeg lurte på om det var noen her som hadde noen formening om det var noe verdi i dette.

    Det består av
    Technics SB-F1 Høyttalere
    Technics SL-221Platespiller
    Technics 616 Kassettspiller
    Technics SA-5170K FM/AM Stereo forsterker

    Det skal være kjøpt nytt en gang i 80/81 mener jeg og har vært lagret i bananesker de siste 20 årene
    tempImageW9AYku.png
    tempImageAyCBUx.png
    tempImageRXP0R3.png
    tempImage4X6cqa.png
     

    eije

    Medlem
    Ble medlem
    24.11.2005
    Innlegg
    31
    Antall liker
    0
    Hva kan disse være verdt? Von Sweikert Unifield 3, ca 10 år gamle, to eiere inkl meg selv. Stativer fylt med dykkerbly. Strøkne.
    741236-349559b0-von_schweikert_audio_unifield_3_baby_grand_looks.jpg
     

    andro77

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.09.2010
    Innlegg
    61
    Antall liker
    26
    Hvor mye kan jeg ta for et par Kef 107 med kube? De har kun hatt en eier og blitt behandlet som babyer, men har vært i rom der folk røyker.

    Er 5000kr alt for lite, elle urimelig mye siden de er så gamle? Jeg har fint lite greie på hifi, og selger for min far.
    Hei, har du disse fortsatt?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.014
    Antall liker
    17.945
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hva kan en Day Sequerra tuner være verdt i DAB-landet Norge? Ikke brukt etter større fabriksutført service..
    dsref1.jpg
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    8.276
    Antall liker
    9.151
    Sted
    Oslo
    Hva kan en Day Sequerra tuner være verdt i DAB-landet Norge? Ikke brukt etter større fabriksutført service.. Vis vedlegget 722565
    Platt javel, men en verdi er alltid det en kjøper er villig til å betale, eller det en eier er villig til å la den gå for.
    Solgte selv en Micro RX1500 for 5tusen. Kunne jeg fått 15-20 sikkert, men jeg trengte et raskt salg
    en mulighet er jo en auksjon der du setter en minste pris
     

    Punda

    Fersking
    Ble medlem
    20.05.2021
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Asker
    Heisann,
    jeg hjelper en tante rydde ut av huset, og har funnet litt stereoutstyr. Forstår at det ikke er high-end greier, og det er godt brukt, men vil hjelpe henne finne cirka verdi for å få solgt det. Sølvsuperen ser jeg jo det ligger mange av til salgs, men det andre finner jeg lite eller ingen av. Alle tilbakemeldinger på hva dere synes er gull verdt! Om noen av dere er giret på noe av utstyret er det bare å si fra.

    Forsterker Pioneer SA-740
    Tuner Pioneer TX-940L
    Platespiller Dual 1218
    Tandberg Sølvsuper 11
    Båndspiller Tandberg Cross-field 3300X
    Høyttalere Bose 301, series 1

    Seas byggesett høyttaler, 2 av elementene er merket, diskanten er uidentifisert.
    28/17 TG-W, 4 ohm, 7247 (serienummer?)
    9 TV-LG, 4 ohm, 7243
    Diskant med det samme Seas-merket som de to andre elementene, men her kan jeg kun lese 4 ohm og 7240.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.014
    Antall liker
    17.945
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei, på bakgrunn av veldig mange
    "hva er de verdt"?
    Hva kan jeg få får dette?
    Vurderer å selge og lurer på prisantydning..
    etc.
    Så startes denne tråden der slike ting legges inn.
    Vi ønsker ikke rene kjøp og salg annonser på selve forumet, ei heller "skjulte" annonser etc.

    Denne type tråder vil vi fra nå av ha her.
    Ser ingen begrensninger i OP, men det bør vel ligge innen for en av kategoriene på Torget kanskje?
     
    Sist redigert:

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Hva vil dere si at par Cary Cad-50 mkii i veldig god stand er verdt? Har fått tilbud om et par men er veldig usikker på hva som er ‘’riktig’’ pris🤔
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    610
    Antall liker
    75
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Vurderer å ta ett par Amphion Creon Ii i innbytte. Hvor mye er disse verdt?
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Hva er et sett ML 27,5 og 28 verdt idag? Begge fungerer fint og ser bra ut.
    27,5 skal være oppgradert av RM
     

    Neo

    Medlem
    Ble medlem
    31.07.2021
    Innlegg
    20
    Antall liker
    8
    Sted
    Oslo
    Hei,

    Jeg har en Yamaha DSP-Z11 receiver som jeg har hatt noen år. Den har vært en usedvanlig god receiver, både på musikk og film, men nå er to av kanalene blitt tause. Jeg har undersøkt med dem som reparer Yamaha i Oslo (Servicekompaniet), men du kunne ikke/ville ikke reparere den. Tror dere det er noe poeng å legge den ut på finn.no og hva kan jeg ta betalt? Skal ikke ha så mye for den, men det er jo synd å kaste den. Eller er det noe tips på hvem som kan reparere slikt?
     

    Neo

    Medlem
    Ble medlem
    31.07.2021
    Innlegg
    20
    Antall liker
    8
    Sted
    Oslo
    Det er høyre frontkanal og den ene surroundkanalen (husker ikke hvilken). Har ikke registrert andre feil.
     

    orion

    Medlem
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    44
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hva er en strøken Topping D90 m/org.eske verdt?
    Importert før noen Norsk importør kom på banen.
     

    ingmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    98
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Hva vil dere si at par Cary Cad-50 mkii i veldig god stand er verdt? Har fått tilbud om et par men er veldig usikker på hva som er ‘’riktig’’ pris🤔
    Først sjekke om de er mk2 eller Mk3. Noen er merket Mk2, men er Mk3. Dette kan du se på driverrørene. Hvis det er 2 stk. 6SN7 på hver side så er det Mk3. De sistnevnte er verd 15K synes jeg, men det er jo ikke sikkert at ikke alle er enig.....
     

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    490
    Antall liker
    471
    Sted
    Jar
    Jeg har en 100 pst. strøken Electrocompaniet ECI-1 fra 1999 (en av de sist produserte). Versjonen med påkostede WBT-kontakter. Ingen skraping fra potmeter eller andre unoter. Heller ingen riper mv. Har originalemballasje og manualer mv. Kjøpt ny av meg, og nesten ikke brukt de siste 15 årene.

    Ser at noen forlanger svært mye for ECI-1. Hva mener dere er en realistisk pris?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.014
    Antall liker
    17.945
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    4–6k for en vanlig ECI-1
    6-8K for siste modell med WBT og 100w(?)
    6-8K for Larvikitt versjonen.

    Med eske ++, kanskje en ekstra høvding.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.401
    Antall liker
    13.790
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Vad ligger värdet på en Fidelity Research fr64S här hemma om dagen? Utan det tyngre anti-skate loddet och eske, om jag förstått korrekt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn