den stussa jeg på og.....har aldri hørt om den engang!Noen som.har noe mening om hva en electro research ek-1 forforsterker fra ca. 1980 er verdt?
Takk
Jeg har en sg pu men er litt usikker kor mye den ek1 er verdt. Virker interessant syns jeg.den stussa jeg på og.....har aldri hørt om den engang!Noen som.har noe mening om hva en electro research ek-1 forforsterker fra ca. 1980 er verdt?
Takk
nettopp sjeldenheten kan være noe som skrur opp forventningen til selger.....
har man sg pickupen, så kanskje.....
Mellom 50 og 60 tusen gjetter jeg.Noen som har peiling på sånn noenlunde bruktpris på et par strøkne Jamo R909 dipol høyttalere? (Føler selv jeg har fulgt godt med på bruktmarkedet de seneste årene, men akkurat disse har jeg ingen peiling på prisnivået???...)
Det lå ett par Jamo R909 ute her på sentralen i Mai til 28.000,- (Kilde hifishark.com)Mellom 50 og 60 tusen gjetter jeg.Noen som har peiling på sånn noenlunde bruktpris på et par strøkne Jamo R909 dipol høyttalere? (Føler selv jeg har fulgt godt med på bruktmarkedet de seneste årene, men akkurat disse har jeg ingen peiling på prisnivået???...)
Det var et par i Danmark til 50 lapper i fjor høst.Det lå ett par Jamo R909 ute her på sentralen i Mai til 28.000,- (Kilde hifishark.com)Mellom 50 og 60 tusen gjetter jeg.Noen som har peiling på sånn noenlunde bruktpris på et par strøkne Jamo R909 dipol høyttalere? (Føler selv jeg har fulgt godt med på bruktmarkedet de seneste årene, men akkurat disse har jeg ingen peiling på prisnivået???...)
Blocket.se til SEK 30.100,-
Site i Dk til 33.000,- (Eller deromkring)
Mulig det er flere versjoner av denne?
Husk at de prisene er hva de lå ute for. Ikke nødvendigvis hva de ble solgt for. På de fleste sider tar søkemotorene bare utgangspunkt i utropsprisen og hvilken status annonsen har (Til Salgs/solgt/utløpt) osv.Det var et par i Danmark til 50 lapper i fjor høst.Det lå ett par Jamo R909 ute her på sentralen i Mai til 28.000,- (Kilde hifishark.com)Mellom 50 og 60 tusen gjetter jeg.Noen som har peiling på sånn noenlunde bruktpris på et par strøkne Jamo R909 dipol høyttalere? (Føler selv jeg har fulgt godt med på bruktmarkedet de seneste årene, men akkurat disse har jeg ingen peiling på prisnivået???...)
Det ble akkurat solgt et par i Frankrike til 45000,-
Det ligger et par i Tyskland til 6750 euro.
Helt klart, men det gir jo en liten pekepinn når de har ligget ute til rundt 50 000,-. Men jeg skrev 50-60 lapper og ser nå at det kan være mer realistisk å få alt mellom 30 og 50 for de. Vanskelige høyttalere å sette en pris på.Husk at de prisene er hva de lå ute for. Ikke nødvendigvis hva de ble solgt for. På de fleste sider tar søkemotorene bare utgangspunkt i utropsprisen og hvilken status annonsen har (Til Salgs/solgt/utløpt) osv.Det var et par i Danmark til 50 lapper i fjor høst.Det lå ett par Jamo R909 ute her på sentralen i Mai til 28.000,- (Kilde hifishark.com)
Takk for innspill. Har også sett prisene på hifishark.com og føler nok at disse ikke er representative for prisnivået i Norge (eller i resten av Europa?). Men dette ga meg likevel en grei pekepinn på min egen formening om pris på disseHusk at de prisene er hva de lå ute for. Ikke nødvendigvis hva de ble solgt for. På de fleste sider tar søkemotorene bare utgangspunkt i utropsprisen og hvilken status annonsen har (Til Salgs/solgt/utløpt) osv.Det var et par i Danmark til 50 lapper i fjor høst.Det lå ett par Jamo R909 ute her på sentralen i Mai til 28.000,- (Kilde hifishark.com)
8000,-Hva mener dere at en EC AW120DMB er verdt for tiden? Jeg har sett et par annonser hvor selger krever langt over 10000 kr for en slik.
Etter min mening er de ikke verdt prisen. Særlig fordi jeg har sett både AW250-R og AW180 til rundt den prisen disse skal ha for AW120DMB.
Vet, er rundt den prisen jeg selv har landet på hvis jeg skal selge min. Så det var en ny annonse som ble oppdatert i dag, utropspris 13500. Synes det er litt stygt. Altså, AW120DMB er jo en god forsterker, men det er grenser for hva man skal kunne ta for den, den begynner å trekke på årene. Ga 10000 for den i 2008. Selv en AW250-R som er et par-tre år gammel kan man kunne få for rundt 20000. Ser at en på Finn forsøker å selge et par AW180 monoblokker for rett under 40000.8000,-
Disse er jo langt utenfor reklamasjon og produseres ikke lenger. AW 2x120-M tok jo over i 2007 allerede, og disse er, etter min mening, mye bedre enn AW120DMB. 2x120-M kan man få for 15-16000kr.
Joda, jeg vet at nyere AW180 har 250W effekt, samme som en kanal i en AW250-R. Nyere forsterkere produsert på Tau er selvfølgelig mer verdt enn fra Abrahamsen-tiden, både pga alder og at kvalitetskontrollen på Tau er grundigere enn før konkursen. Men likevel vil jeg si at prisen er ganske så stiv, særlig mtp. hva jeg har sett lignende produkter har gått for den siste tiden.AW180 er det jo stor forskjell på også regner jeg med (aldri prøvd de). De fra gamle EC var på 180W. Mens de som selges nå er på 250W. Videre har jo alder og reklamasjonsrett en stor faktor med i helheten. De som ligger på Finn nå, er 3 år gamle, så da er de i det minste på 250W pr monoblokk. Men ja, hadde aldri betalt så mye for AW180 selv.
Det ble nylig solgt en Thor MKII for kr 9 500,- inkl Mjølner fjernkontroll. Tyr II Novitas bør kunne selges for ca 15 000,-.Hei,
Hva er en 7 år gammel Bladelius Thor mk2 og en 2 år gammel Bladelius Tyr 2 Novitas verdt hver for seg?
Hva anbefales for å drive Dynaudio Focus 260?
På forhånd tusen takk for svar!
Hjertelig takk for gode svar og tips! Hegel har aldri tiltalt meg, mye pga utseende. Synes Bladelius er helt overlegent! Så nå er jeg helt innstilt på Bladelius Thor MK3. Videre etter å ha snakket med Morten hos NAT så anbefalte han meg denne i Novitas utgave. Da den ikke er å oppdrive fra fabrikk lenger og arvtakeren Thor Evolution mangler DAC og power(?) (fås foreløpig ikke med DaC) så drar jeg og svogeren min til Trollhettan i morgen og henter hjem en demo utgave av Thor MK3 Novitas, inkludert Mjølner.Det ble nylig solgt en Thor MKII for kr 9 500,- inkl Mjølner fjernkontroll. Tyr II Novitas bør kunne selges for ca 15 000,-.Hei,
Hva er en 7 år gammel Bladelius Thor mk2 og en 2 år gammel Bladelius Tyr 2 Novitas verdt hver for seg?
Hva anbefales for å drive Dynaudio Focus 260?
På forhånd tusen takk for svar!
Standardanbefalingene for å drive Dynaudio er Hegel 160 eller Hegel 300. Om du ikke er avhengig av integrert DAC så vil jeg anbefale Roksan K3 BT. Den har også en meget god bluetooth enhet som gjør det enkelt å streame musikk til den. Den er relativt lystklingende og spiller med god dynamikk så den passer fint til Dynaudio i mine ører iallefall.
Hei og velkommen til HFSJeg ønsker å selge disse to høyttalerne og lurer på hvor mye jeg kan håpe å få for dem... håper det er noen her som kan hjelpe meg med det
Lurer også på om disse hører hjemme i "Vintage-avdelingen"? De er 20-25 år gamle.
Synd det ikke går an å legge bilder i trådene.
Takker på forhånd for hjelp