Hva er den viktigste egenskapen for høyttalerstativ?

pioneer m90

Fersking
Ble medlem
04.02.2012
Innlegg
3
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Hva tenker Dere om egenskap til høyttalerstativ, hva er det viktigste der?
Er det tyngde...høyde...spikes på stativ.
Hva er det egentlig stativet skal gjøre, i tillegg til å holde høyttaleren på plass?

Hva er da det ideelle stativet... tenker da selvsagt til høyttalere beregnet til dette formål!

det er stooore prisforskjeller ute og går, prater en med selgere ute i feltet- så vet en nesten på forhånd hva de vil anbefale... stemmer, ikke det billigste...
 

minefields

Medlem
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
14
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
pioneer m90 skrev:
det er stooore prisforskjeller ute og går, prater en med selgere ute i feltet- så vet en nesten på forhånd hva de vil anbefale... stemmer, ikke det billigste...
Dette kommer antakeligvis av det faktum at det som regel er en sammenheng mellom pris/kvalitet.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.394
Antall liker
11.230
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Bringe HT i "rett høyde".
Skape et godt og solid fundament ofr HT.
Ikke være konstruert slik at stativet forringer lyden...
Visuelt attraktivt..

Omtrent der?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
minefields skrev:
pioneer m90 skrev:
det er stooore prisforskjeller ute og går, prater en med selgere ute i feltet- så vet en nesten på forhånd hva de vil anbefale... stemmer, ikke det billigste...
Dette kommer antakeligvis av det faktum at det som regel er en sammenheng mellom pris/kvalitet.
Der tråkket du visst ut i minefeltet, minefields. ;)
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Rett høyde i forhold hvor høyttalerne måler best er det viktigste tror jeg. Så må de selvsagt være solide nok i forhold til vekten, men det sier seg selv. Når det gjelder fjerning av eventuelle resonanser, gjør man nok det best ved å ha gummi mellom stativene og høyttalerne. Under stativene er det sikker ikke dumt med gummi heller (på hardt underlag), dog tror jeg det er mindre viktig enn under selve høyttalerne. Men ja takk begge deler.
 

pioneer m90

Fersking
Ble medlem
04.02.2012
Innlegg
3
Antall liker
0
Torget vurderinger
1

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Nja, jeg sitter og vaggler på en slik stol et par timer i uken på ene jobben min. Tror jeg ville få problemer med å få høytalerne stabilt i vater- selv med en eller annen plate i stedet for stolsetet....

Men funker det for deg, så er det supert ;)
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.846
Antall liker
1.428
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Tja, man sparer 200 kroner i mpt å handle f.eks. xtc sine stativer, i tilegg til egnede plater istedet for sete, ser ikke hvor man sparer mye der. Men det finnes selvsagt dyrere stativer. Har selv ganske dyre og sandfylte stativer fra empire som står å støver ned... Håpløse å selge også, store og tunge osv.
 
Topp Bunn