G
Gjestemedlem
Gjest
For meg er det å spise en svele med brunost på en fergetur over Sognefjorden.
Ja, detta är det mest typiskt norska en svensk kan tänka sig
Jeg er litt misunnelig på naboen min, han har en meget hyggelig nabo.Det påstås at nabokrangler er "typisk norsk". Men jeg usikker for jeg har bare hatt hyggelige naboer???
Janteloven er dansk.Du skal ikke tro at du er bedre enn andre...
Det vet nok de fleste, selv om den er skrevet i norge av en forfatter med norsk mor, men den ble uansett implementert i norge.Janteloven er dansk.Du skal ikke tro at du er bedre enn andre...
Ikke sant. Dette er det norskeste. Janteloven er slikt man kommer med når man ikke har annet.Her var det mye negativt. Det er en fantastisk norsk kvalitet at man har holdt det å være selvhjulpen høyt, i årtusener. Det ble nødvendig fordi dette er egentlig et karrig og vanskelig land å leve i, så man lærte å klare seg selv uten å være til byrde for andre.
Da mener du han som sutrer over at alt er så dyrt i Norge, skattene er for høye og vinteren er for kald, sommeren for våt og sosialistene har skylden for alt? Bare han blir trygdet så skal han flytte til et varmere land hvor alt er nesten gratis og leve som en konge? Joda, jeg kjenner typen.Klaging over norge og nordmenn er da veldig norsk?
De samme som er mot innvandring, men har thailandsk kone og bruker en litauer til vedlikeholdsarbeid på huset. Betaler ham svart, selvfølgelig.Og de som klager over at varer og tjenester er så dyrt i Norge uten å forstå at det er fordi de selv, og dermed resten av landet, tjener så godt. Da er det bedre å frasi seg reklamasjonsretten samt undergrave egne arbeidsplasser med å bidra til svartarbeid og sosial dumping.
Det var forsåvidt det, inkludert eget innlegg, som lå i kulissene når jeg skrev det første innlegget. Elsker å hinte selvironiskIkke glem folk som sutrer over andre folk som sutrer.
Nå sutrer du vel over de som sutrer over at andre sutrer?Ikke glem folk som sutrer over andre folk som sutrer.
Tour de France?Om man kan snakke sykkel et kort øyeblikk: Turritt på blodig alvor. Sponsa lag som blokkerer trafikken med følgebil og fjas, for å rekognosere til et ritt.
Det er vi faktisk annerledes enn naboene.
Nei. Det er ikke et turritt. Det deltar verdens best trente atleter, og de kjører styggfort. Jeg snakker om alle disse sponsa lagene av 'supermosjonister' som jager rekord i T/O og L/O. Mulig man må sykle selv for å forstå det særnorske i det.Tour de France?Om man kan snakke sykkel et kort øyeblikk: Turritt på blodig alvor. Sponsa lag som blokkerer trafikken med følgebil og fjas, for å rekognosere til et ritt.
Det er vi faktisk annerledes enn naboene.