Musikk og Hi-Fi Hva er det som suser i Oslo konserthus?

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Antall liker
3.860
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Jeg var på Bugge Wesseltoft konsert i går og opplevde en ganske generende suselyd under hele konserten. Er det PAanlegget eller vifteanlegget som lager ulyden?

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
10.446
Torget vurderinger
2
tjesuste det i puasen og før konserten er dey sannsynlig at det var ventilasjonen...hakkevært i konserthuset på 30år...

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.428
Torget vurderinger
4
Vilt irriterende med slike distraherende ulyder. Mulig det bare er oss finkalibrerte audiofile som reagerer.

Minnes jeg så David Sylvian på Sentrum Scene for noen år siden. Kom i siste liten og ble sittende på en av de bakerste radene. Gjennom hele konserten hørte jeg på ventilasjonsanlegget og taket rett over meg var det noen takplater som begynte å vibrere av enkelte bassfrekvenser. For meg ble konserten fullstendig ødelagt.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.026
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Dette har jeg også opplevd i Oslo, på akustisk musikk. Det har vært tilfeller der de svakeste partiene i musikken ble fullstendig overdøvet av viftestøy. Og jeg satt på rad 3. Antar at det var vanlig ventilasjon, og ingen i Konserthuset kunne forklare eller viste interesse for problemet. Veldig skuffende.

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Antall liker
3.860
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Suset var der hele tiden og på en så stille konsert som "its snowing on my piano" var det ganske generende.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.428
Torget vurderinger
4
Har man tinitus er man aldri i tvil. Tro meg !
Men, det kan kanskje illustrere hvor sinnsykt enerverende tinitus er.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg opplevde akkurat det samme på Bugges "snowing"-konsert samme sted for noen få år siden. Jeg er ganske sikker på at støyen kom fra vifter i forsterkerne som lå på scenekanten. Smått absurd og uproft.

Topp Bunn