Hva er dette?

Blackstar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.04.2016
Antall liker
117
Tok ett lodd og kjøpte en Technics SL-23 på finn. Bursdagsgave til en kompis.
Selger var første og eneste eier, men den hadde stått lagret på loftet lenge. Plugget den i, plata snurret ett par runder og stoppet.
Etter å renset potmetre går den som ei klokke. Belte later faktisk til å være bra. Montert på en rimelig picup. Låter fint.

Men det er montert en eller annen... dings... bakenfor tallerkenen. Hva er dette?

IMG_4029.jpg

IMG_4030.jpg

toral1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.06.2005
Antall liker
80
Torget vurderinger
14
Tok ett lodd og kjøpte en Technics SL-23 på finn. Bursdagsgave til en kompis.
Selger var første og eneste eier, men den hadde stått lagret på loftet lenge. Plugget den i, plata snurret ett par runder og stoppet.
Etter å renset potmetre går den som ei klokke. Belte later faktisk til å være bra. Montert på en rimelig picup. Låter fint.

Men det er montert en eller annen... dings... bakenfor tallerkenen. Hva er dette?

Vis vedlegget 645670
Vis vedlegget 645671
en ekstra arm med rensebørste

Blackstar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.04.2016
Antall liker
117
Ahaaaaa. Da gir ting mening. Skrudde opp spilleren når jeg skulle rense potmeterne, og fant noe jeg trodde var en del av, eller en bitteliten pickup-børste. Altså den lå løst inne i maskinen av en eller annen grunn. Men den lange armen som børsta skal sitte i er ikke å se noe sted, så da er det vel like greit å fjerne den. Må vel være noe begrensa effekt av en sånn innordning... selv om liker det jeg ser på youtube :) Artig sak.

Takker for svar!

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.354
Torget vurderinger
1
Blackstar: Den kan du like godt fjerne. Legg heller ved en skikkelig karbon-/fløyelsbørste. Som den Audio Technica har. Like viktig å holde renseutstyret på topp med en platespiller som hvis du bruker DRS 610 :) Hvis han kompisen din vil ha virkelig liv i den der, tips ham om å sette på en passende, ny Ortofon. Her i huset er det danske merket defaultmatch på Technicser med halvtomsfeste på pickup. Med god grunn..

Sist redigert:
Topp Bunn