Hva er ditt mest skuffende platekjøp?

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.166
Antall liker
8.542
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Alt fra Tull er vel dømt å være nedadstigende; etter This Was, Stand Up, Aqualung etc etc... Men jeg er enig; Tull fra 80-tallet er for spesielt interesserte.

Mvh Vidar P

Næmen alvorlig talt, Songs from the wood og Heavy Horses er da kanonskiver. Alt med Tull på 70-tallet er bra. Under wraps er tidenes skuffelse...
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.166
Antall liker
8.542
Torget vurderinger
1
pedal skrev:
YES - Tales from Topographic Oceans

Jeg kjøpte ikke denne i vinyldagene da jeg hadde trippel live'n. Snart 30 år senere har jeg kost meg med å kompletere CD samlinga med de klassiske YES albumene fra 71 til 77. Gitt meg mange gode lyttestunder.

I stedet for trippel-live'n kjøpte jeg derfor tilslutt Tales. BIG MISTAKE. Her skal man lete lenge etter melodiene... Enkelte fine partier, men i sum et eksempel på progrock på sitt "verste".

Hmmm, Trippel live'n var jo ganske god. Husker i hvertfall noen fete Wakeman soloer. Kanskje jeg skulle trøstekjøpe den?

Tales from topographic oceans var en skuffelse ja, men at den mangler melodier er nå feil. Den er da svært melodiøs. Problemet er at melidiene varer så lenge; en på hver side! Trippel liven til Yes heter Yessongs og er tidenes beste livealbum sammen med Almann Brothers Fillmore east.....
 
R

rico

Gjest
Og jeg som trodde Colloseum Live er den beste konsert plata som er gitt ut, Yessongs er i beste fall minst 1 plate for lang... ;)

Den største skuffelsen den siste tiden er Herbie Hancock-River, the Joni letters. Etter flotte anmeldelser, Grammy og greier så hadde jeg forventninger til denne, dette er noe av det kjedeligste jeg har hørt på lenge, det er ikke alltid nok med ett navn. Hyllefyll.
 

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
rockforlife skrev:
Metallica St. Anger :'(

Mye skuffende. Både lyd, musik og tekster var :eek: :'(

"the unnamed feeling" det eneste ok nummer..
Tildels enig, men her hadde jeg ingen forventninger. Når "Load" kom derimot, da var forventningsnivået skyhøyt. Load er dermed min største skuffelse.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Andy skrev:
Tori Amos sin siste "American Doll". Ny frisyre og ny musikk??? Nifst dårlig. Styr unna!
Ta deg sammen da mann! "Nifst dårlig" du liksom.
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.928
Antall liker
719
"Rumours" med Fleetwood Mac
"Aja" med Steely Dan

Gjesp.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
toriamos skrev:
Andy skrev:
Tori Amos sin siste "American Doll". Ny frisyre og ny musikk??? Nifst dårlig. Styr unna!
Ta deg sammen da mann! "Nifst dårlig" du liksom.
Ikke det beste Tori har gjort, men langt fra "nifst dårlig"
St-Anger var et forferdelig album

P.S. Jeg har også abysiner katt :)
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.300
Antall liker
21
Gjest skrev:
"Rumours" med Fleetwood Mac
"Aja" med Steely Dan

Gjesp.
jøje meg, smaken er forskjellig gitt. disse er ikke akkurat komersielle bomskudd
sleiven
 
E

EasterParade

Gjest
Lou Reed - Magic and Loss er vel den cd-en som ligger nærmest til å bli brukt som ølbrikke.

Etter å ha kjøpt Mistrial på vinyl og likt den, var Magic and Loss på cd et impulskjøp som jeg angrer på.
Sikkert grei selvterapi for mannen selv, men ikke noe å stappe i ørene på intetanende platekjøpere.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
wotg skrev:
toriamos skrev:
Andy skrev:
Tori Amos sin siste "American Doll". Ny frisyre og ny musikk??? Nifst dårlig. Styr unna!
Ta deg sammen da mann! "Nifst dårlig" du liksom.
Ikke det beste Tori har gjort, men langt fra "nifst dårlig"
St-Anger var et forferdelig album

P.S. Jeg har også abysiner katt :)
Nei - ikke hennes beste, helt enig. Jasså du har Abyssiner? Hannkatt? Trenger noen til å sette unger på pusen.
 

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Innlegg
837
Antall liker
2
Metallica - Death Magnetic..

Hold dere UNNA.. :'(
 
T

tangenAVdesign

Gjest
Det er Guitar Hero 3 versjonen vi tenker på Vidar. Den låter litt kjipt, men er 11 dB lavere/mer dynamisk enn både CD og LP versjonen.

Vinylen (også 5 LP versjonen) er crap, like ille som CD'en.
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.719
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
De skrøt fælt av denne på BigDipper, men var en gedigen skuffelse lydmessig. Klarte ikke å få liv i Lowtherne engang. Og det skal mye til ;D Totalt fri for dynamikk og moro. Til og med fruen reagerte, og det hører til sjeldenhetene :eek:
Vet ikke hvordan den låter på cd, men vinylen har jeg spillt 1 gang, deretter ble den arkivert.




Lars
 
L

Lars.N

Gjest
Pink Floyd
The dark side of the moon Polsk pressing uff & uff
 

draapen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2007
Innlegg
419
Antall liker
9
Borgenvik skrev:
Metallica - Death Magnetic..

Hold dere UNNA.. :'(
Helt enig,kjøpte denne på vinyl og synest synd på øra mine,det var penger rett i dass :mad:
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
12.173
Antall liker
28.183
Sted
Oslo/Grebbestad
sclalars skrev:
De skrøt fælt av denne på BigDipper, men var en gedigen skuffelse lydmessig. Klarte ikke å få liv i Lowtherne engang. Og det skal mye til ;D Totalt fri for dynamikk og moro. Til og med fruen reagerte, og det hører til sjeldenhetene :eek:
Vet ikke hvordan den låter på cd, men vinylen har jeg spillt 1 gang, deretter ble den arkivert.




Lars
Viss du spør om hørt eller lydkvalitet hos Big Dipper får du ofte svar som hos bil selgere
litt unødvendig i mange tilfeller, her er godt urvalg, greie priser, men noen ganger noe velreklamerte produkter, litt unødvendigt før en ellers veldig god butikk
 
S

slowmotion5

Gjest
Sleiven skrev:
Gjest skrev:
"Rumours" med Fleetwood Mac
"Aja" med Steely Dan

Gjesp.
jøje meg, smaken er forskjellig gitt. disse er ikke akkurat komersielle bomskudd
sleiven
Jeg lot meg også friste til å kjøpe "Aja" på vinyl.
Det går jo for å være et meget godt album.
Steely Dan er tydeligvis ikke noe for meg.
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Gjest skrev:
"Rumours" med Fleetwood Mac
"Aja" med Steely Dan

Gjesp.
Jeg har slitt ut minst tre eksemplar av Aja oppgjennom tidene! Det desidert mest spilte albumet jeg har. Bra at det finnes musikk for enhver smak!

Det mest skuffende platekjøpet må være "Raising sand" med Robert Plant og Allison Krauss. Et overhypet makkverk!

mvh,
OS
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.656
Antall liker
1.421
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Aja rokker! Du må bare ikke la deg blende av glattheten, den er ikke så glatt som du skulle tro!

Men mitt mest skuffende platekjøp var vel ELO's TIME(tror jeg det var), var i Roma og skulle handle mine første vinylskiver selv, og der stod det "21st century man", og jeg trodde at det var en cover av "21st century schitzoid man" med King Crimson, jeg hadde bare ikke klart å se at det manglet et ord...

Det hører med til historien at jeg og klarte å dra med meg "Earthbound" med "king Crismond"(som det var stavet på coveret ;P) på samme raid, ikke en helt kanon sak det heller, men iallefall ikke like skuffende som den ELO skiva!

I ettertid har jeg hørt på ELO skiva, og den er faktisk ikke så dum, men jeg var syyykt syyykt skuffa da jeg satte den på :D

Fikk og med meg en Italiensk "Selling England by the Pound" gatefold med bilde på baksiden, som jeg her om dagen så at stod i 70 pund, jaja, det endte god iallefall! Denne skiva er magisk, tror nok det er kort tid til den dukker opp på prog kjeller ;o)
 
Topp Bunn