Hva er galt med snøfreserprisene her i landet?

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
11
Nå er jeg her, krypende, på vei mot korset og vurderer seriøst å kjøpe snøfreser.
Så jeg kikket litt på et par
Ariens ST24LE og TORO 826OE
Ariens får man på kampanje til 13 lapper, Toro til 17
Så tenkte jeg at kanskje jeg skulle sjekke hva man kan importere dem for. Da kom 'sjokket'
Ferdig, med moms og frakt (jetcarrier)
Ariens 7300,-
Toro 11000,-

Ariens til nesten dobbel pris, m.a.o. Herrejemini, her er det bare å starte paralellimporten!

Leste noe om at man fikk 826OE i strømstad til 10500,-
Noen som kan bekrefte dette?

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Vet ikke hva de tar i Strømstad men har sett dem avertert til ca 14 - 15.000 SEK på nettet.

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Rhesus skrev:
Nå er jeg her, krypende, på vei mot korset og vurderer seriøst å kjøpe snøfreser.
Så tenkte jeg at kanskje jeg skulle sjekke hva man kan importere dem for. Da kom 'sjokket'
Ariens 7300,-
Toro 11000,-

Ariens til nesten dobbel pris, m.a.o. Herrejemini, her er det bare å starte paralellimporten!

Snøskuffe er enda billigere ;D

Edit; det er vel en god grunn til at du kryper etter snøfreser, snøskuffe innehaes vel allerede......

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.841
Markedskreftene er årsaken. Når snøen laver ned, hvem er da villig til å bestille fra det store utland med levering til våren?

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Ække no galt med dem vel?
Honda er dyrt, og har alltid vært det.
Best er de uansett. 8)

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.174
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Tør nesten ikke nevne det, men her er det + 7 grader og regn....... ;D

mvh

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.378
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det første Rhesus kommer til å gjøre når han får freseren i hus er å bytte tennpluggkabel til noe fra van den Hul.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
Det første Rhesus kommer til å gjøre når han får freseren i hus er å bytte tennpluggkabel til noe fra van den Hul.
I hus?

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.101
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Den forrige snøfreseren min holdt koken i nesten 30 år. Uten annet vedlikehold enn skifting av remmer og olje dann og wann. Den årlige kostnaden er ganske beskjeden - enten man regner norske eller svenske priser. Vi snakker et forholdsvis beskjedent antall hundrelapper pr. sesong.

J

J.J

Gjest
BHO skrev:
Ække no galt med dem vel?
Honda er dyrt, og har alltid vært det.
Best er de uansett. 8)
Det er mange som mener her på forumet at BHO har peil på hifi 8) Det jeg oxo kan bekrefte er at mannen har peil på snøfresere ;D

Julenissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Antall liker
3
Rhesus skrev:
Ariens 7300,-
Toro 11000,-

Har du link til disse?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.841
Det er viktig at skruen som transporterer snøen inn i viften har ordentlig opplagring. De billigste modellene har bare foringer. Husk også at på maskiner over 8 hk er det diffrensial, mye lettere å snu med disse.
Honda har vært bedre enn de andre med B&S motorer, men de nye motorene fra B&S er like lettstartet som Honda. M.a.o. ett drag så går motoren.
Jeg har akkurat kjøpt Husqvarna 268E. Kjempefornøyd.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.810
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Min gamle honda som bare var 32 år gammel tok kvelden.
Overlegen kvalitet - motoren starter på ett drag og sviver som ei klokke. Dessverre er drevene slått i filler og den spiser remmer. (Tror jeg må fikse denne opp til sommeren sånn at vi kan ha snøfreserløp her hjemme.)

Prøvde meg først på en gardner - som ble levert tilbake etter 2 dager - (kjøpte usett)
nå har jeg en mdt me66 som virker solid og godt sammenskrudd og av god byggkvalitet. Spiste iallefall takraset til frokost. Tviler dog at den blir 32 år gammel da, men prisen var ikke gal. Hadde ikke lyst til å bruke det som en honda koster akkurat nå, men når mdt'n ryker så blir det Honda igjen - garantert!

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.378
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Valentino skrev:
I hus?
Er det meningen å bruke slike utendørs, altså?

Jeg har ikke greie på dette. Vi har automatisk snømåking her. Gir naboen et par flasker varmende per vinter, og helt automatisk kommer det en blå Ford med en gul greie på svansen og vips er her kjørbart.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.101
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Valentino skrev:
rolfozzy skrev:
Valentino skrev:
I hus?
Er det meningen å bruke slike utendørs, altså?
Best det, ja. Snøen på stuegulvet bør ligge i ro. Ikke verdt å kaste den rundt - kunne skade hifien, det.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.409
Torget vurderinger
12
Skrekkscenario! Og jeg skal ikke lage noe morsomt poeng med snowball.
Har hatt snøfreser og solgt den for mange år siden. Med 27,3m2 trenger man ikke annet enn en liten skje for å fjerne snøen. For siviliserte mennesker lever i pakt ved snøen, og de beveger seg både bortover og nedover på ski ;)

ahe

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2002
Antall liker
484
Torget vurderinger
4
Mange pensjonister ønsker inntekt i tillegg til pensjonen etter at den nye ordningen trådte i kraft.

Vedlegg

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.732
Sted
Holmestrand
Jeg driter i hva fresen koster så lenge motoren går! Min Stiga stopper nemlig når det er kaldt! Og da vi den ikke starte igjen på en stund. Litt irriterende kl 06:30.....

Tror det er forgasseren som fryser når den drar inn luft med finfordelt snø i. Ikke noe problem når temp er minus 3-4 og varmere.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.101
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
xerxes skrev:
Jeg driter i hva fresen koster så lenge motoren går! Min Stiga stopper nemlig når det er kaldt! Og da vi den ikke starte igjen på en stund. Litt irriterende kl 06:30.....

Tror det er forgasseren som fryser når den drar inn luft med finfordelt snø i. Ikke noe problem når temp er minus 3-4 og varmere.
Har du prøvd kondensfjerner?

På den første snøfreseren min laget jeg forresten et lite innsugningsrør av aluminium stekefolie som jeg brettet et par ganger før jeg festet det slik at luftinntaket ble litt mindre tilgjengelig for snø.

Hvis ingenting annet hjelper, må du bare prøve å snu snøfreseren etter vinden - slik at snøen blåser bort fra freseren.

Topp Bunn