Politikk, religion og samfunn Hva er homoterapi?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
728
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Regner med å ikke få noe svar på dette fordi det fins ikke fornuftige bevis på at dette foregår untatt aktivistkreerte dokfilmer hvor de "oppdager" at det er principalities (ikke forklarlige psykiske aspekter) bak dette og at noen homofile søker alternativ hjelp enn narkotiske stoffer.

Denne mannen forklarer at demoner er fiende av kjærlugheten.

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.887
Sted
Smurfeland
Det budskapet har jeg hørt før også, om at 'love kills the demon'.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.887
Sted
Smurfeland
Tipper trådstarter kanskje egentlig mener konverteringsterapi. Omvendelse av homofile og transpersoner ved forbønn. Rart ingen psykologer eller andre i helsevesenet har utviklet behandlingsmetoder for det hvis det virker, for det har aldri vært mangel på skeive som skulle ønske de bare var som alle andre.

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Antall liker
148
Torget vurderinger
3
En homofil kompis av meg på 80 tallett skulle prøve hormonbehandling for å bli kvitt det han kalte unormalt liv - han flyttet så jeg har ikke hatt kontakt med ham siden da. Husker han var veldig opptatt av hekling ,strikking ,broderi og blomster . Kanskje hormonbehandling er tingen -vet ikke.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.887
Sted
Smurfeland
Det tror jeg kommer veldig an på hva slags hormonbehandling, og hva man egentlig vil oppnå. 😌

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Antall liker
148
Torget vurderinger
3
Har ikke peiling . men han sa at han ville være som andre som ikke var homofil da . Normal som han sa .

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.887
Sted
Smurfeland
Tviler på at hormoner vil fikse akkurat det.

Edit: hvis ikke han mente testosteronblokkere, som vil dempe sexlysten og gjøre at man ikke har sexlyst lenger. Det er det som kalles 'kjemisk kastrering' og som kan brukes på seksualforbrytere. Men å bruke det fordi man er homofil syns jeg rett og slett er trist.

Skjermbilde 2023-06-25 kl. 18.26.32.png

Sist redigert:

Kondis

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.02.2013
Antall liker
741
Sted
Okkaby
Torget vurderinger
13
Muligens flere heterofile...og færre homofile....

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.887
Sted
Smurfeland
Tror man får en viss pekepinn på hva denne tråden skal "gi" hvis man trykker play på videoen i åpningsinnlegget. Det er visst noe med at Satan står bak mer enn man tror.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
24.639
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Tror man får en viss pekepinn på hva denne tråden skal "gi" hvis man trykker play på videoen i åpningsinnlegget. Det er visst noe med at Satan står bak mer enn man tror.
Ja det gi´r jo seg selv, når tråden er startet av en Trumptilhenger, styrt av religiøs fanatisme, og som sikkert ville
ha følt seg bedre hjemme I et GOP bibelbelte i "Land of the free".
Derfor jeg skrev: "Don´t feed the troll" ;)
Hele tråden burde modereres bort/vekk/slettet. Er kun startet for å slape splid.

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
4.406
Torget vurderinger
1
Jeg trodde det var homeopatisk behandling det var snakk om.... Normalt med litt skrivefeil tenkte jeg, det er jo så mange andre skrivefeil til TS også så.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
24.639
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Begrunn svaret ditt med at det er Ùsannsynlig`....I mitt innleghg hvis du gidder å lese står det MULIGENS...fårstår du?
Og nå starter kranglingen. Akkurat som trådstarter hadde tenkt det.
Hvorfor har dere så vanskeligt for å se det?? :rolleyes:

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
11.805
Begrunn svaret ditt med at det er Ùsannsynlig`....I mitt innleghg hvis du gidder å lese står det MULIGENS...fårstår du?
Begrunnelse

Denne undersøkelsen:

....og en laaaaaaaaaaaaaaaaang rekke andre artikler omhandlende nedverdigelsen og skammen som påføres mennesker som forelsker seg i "feil" kjønn. Og jeg begriper ikke med min beste vilje hvorfor noen skal omvendes? Er det på noen som helst måte et problem at en liten % av befolkningen har en annen orientering enn majoritetsbefolkningen? Hvilket problem er i så fall det?

L

larsmartin

Gjest
Hva med å gni drittlukt under nesa. Kanskje han blir lei lukta og ikke orker å stake bæsj.

Levi Jensen forklarer her hvordan homofili oppstår.

Sist redigert av en moderator:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.887
Sted
Smurfeland
Han er kanskje et par hakk verre enn gjennomsnitt hififreak!
Tror jeg har lest at han ble mishandlet og mobbet som barn. Grov omsorgssvikt eller noe sånt. Kan ta feil, men det hadde kanskje forklart litt hvordan han ble radikalisert.

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Antall liker
12.637
Sted
Interiore Simplicitate
Hva er det med sånne og det å henge seg opp i å stake møkk som de kaller det?

Jeg hadde en god kollega, og etterhvert god venn, på 90-tallet en gang som var homofil. Han var, og er sikkert fortsatt, en super fyr.
Det som slo meg den gangen var at han hadde nøyaktig de samme utfordringene som jeg hadde, de samme følelsene og tankene,
den samme kjærlighetssorgen osv. Den eneste forskjellen var at han forelsket seg i menn, jeg forelsket meg i kvinner. Alt annet var
helt det samme, på godt og vondt.

For meg er det helt forunderlig at en mann kan ha sånne følelser for en annen mann, det samme jeg føler for det motsatte kjønn.
Det er imidlertid ikke feil av den grunn. Bare fremmed og ukjent. Det var i alle fall en nyttig innsikt å få.

At noen tullinger skal redusere det til en stakefjærproblematikk er vel først og fremst deres problem, men likefullt forstemmende.

L

larsmartin

Gjest
Jeg har null mot homofile. Nå var ikke det som var tema i denne tråden. Det er hva er homoterapi.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Antall liker
93.682
Sted
Nedre Tonsåsen
Torget vurderinger
99
En homofil kompis av meg på 80 tallett skulle prøve hormonbehandling for å bli kvitt det han kalte unormalt liv - han flyttet så jeg har ikke hatt kontakt med ham siden da. Husker han var veldig opptatt av hekling ,strikking ,broderi og blomster . Kanskje hormonbehandling er tingen -vet ikke.
Hadde vært mer bekymret for denne heklingen

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.887
Sted
Smurfeland
Hva er det med sånne og det å henge seg opp i å stake møkk som de kaller det?

Jeg hadde en god kollega, og etterhvert god venn, på 90-tallet en gang som var homofil. Han var, og er sikkert fortsatt, en super fyr.
Det som slo meg den gangen var at han hadde nøyaktig de samme utfordringene som jeg hadde, de samme følelsene og tankene,
den samme kjærlighetssorgen osv. Den eneste forskjellen var at han forelsket seg i menn, jeg forelsket meg i kvinner. Alt annet var
helt det samme, på godt og vondt.

For meg er det helt forunderlig at en mann kan ha sånne følelser for en annen mann, det samme jeg føler for det motsatte kjønn.
Det er imidlertid ikke feil av den grunn. Bare fremmed og ukjent. Det var i alle fall en nyttig innsikt å få.

At noen tullinger skal redusere det til en stakefjærproblematikk er vel først og fremst deres problem, men likefullt forstemmende.
For han var det trolig minst like uforståelig at du forelsker deg i kvinner. :)

L

larsmartin

Gjest
Jeg ville ønsket å være homo. Har du 6-7 mannfolk som stiller seg i ring så får alle!

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
2.317
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Skjønner ikke dette opphenget i hvem man har sex med.
Før var dette en privatsak og folk brydde seg ikke. Hvorfor plutselig så fokus på dette?
Jeg liker å behandle folk ut ifra hvordan de er som person, ikke hvem de har sex med.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Skjønner ikke dette opphenget i hvem man har sex med.
Før var dette en privatsak og folk brydde seg ikke. Hvorfor plutselig så fokus på dette?
Jeg liker å behandle folk ut ifra hvordan de er som person, ikke hvem de har sex med.
Det er vel litt av sakens kjerne. Før måtte du gjemme legningen din, om den var utenfor normalen, og skamme deg over det, og nåde deg om det ble oppdaget
Nå er det mer aksept at folk skal kunne elske hvem man vil, men fortsatt opplever de som avviker fra normalen at mange ikke aksepterer det, og opplever mange ubehageligheter rundt det, på ulike vis. Fra kommentarer om at " Jeg ville ønsket å være homo. Har du 6-7 mannfolk som stiller seg i ring så får alle! ", til mer alvorlige hendelser, som terror under pridearrangementer, flagg som brennes, trusler, vold, utestengelse, hets, osv. Og folk som synes det er verdt å diskutere homoterapi.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn