Balticthor
Overivrig entusiast
Ja tror det.. men det er jo i såfall et banalt enkelt et 8)Ahhhhh ;D
Men helt alvorlig,
det er et gammelt filosofisk spørsmål, altså....
Ja tror det.. men det er jo i såfall et banalt enkelt et 8)Ahhhhh ;D
Men helt alvorlig,
det er et gammelt filosofisk spørsmål, altså....
sjønner...poenget mitt er at slik jeg ser det er definisjonen på lyd,at det ikke er lyd før vi hører trykkbølgene..
For å svare på det du skreiv:Så må du legge merke til at jeg skriver:Hva er lyden av et tre som faller i skogen?Som vi jo vet skjer hele tiden.
Og ikke Hva er lyden av TREET som falt i skogen..som jo er nermere det du skriver om at jeg har sett treet falle..men alikevel ikke..for jeg kunne sett det dagen etter liggende på bakken..
Da har vi et nytt ord folkens.Hehe.. De har ikke slik lytte sans vil jeg tro..men hvis de hadde det,og kunne tenke og snakke hadde de kansje kallt det krrrreiiiit..??eller noe??
Og da kunne de ha den samme diskusjonen om krrreiiiit vs.trykkbølger ;D For det jeg mener er at det handler jo bare om definisjonen av et ord. ;D 8) 8) 8) 8) 8)
Haha!!!!!!!!! det råeste jeg har lest her på hfs! ;D ;D ;D ;DDa har vi et nytt ord folkens.
Kreit: Påtrykk av lydtrykk som gjør inntrykk på trær. Kan med fordel brukes til å høflig kategorisere naboens nye høyttalere som helt klart sliter med store kabinettresonnanser.
"Denne høyttaleren låter helt KREIT"!
Da er døm jaggu kjappe tel å slå på lyden så fort jeg stikker huet inn i stua. ;DHelt riktig ;D ;D ;D
Hehe..superisolert hus?Da er døm jaggu kjappe tel å slå på lyden så fort jeg stikker huet inn i stua. ;D
;D ;D ;D ;DMinner litt om Larson`s gale verden der hvor det står endel kuer oppreist på 2 ben og diskuterer noe høytravende. Da roper den ene: "mennesker" og de går på 4 ben og gresser inntil menneskene har forsvunnet.
Kanskje treet ikke faller, men blir slått ned av et annet tre?
Lyden av et tre som faller:
prrrr prrrr ptrrr ptrrr ptrrr JÆV_ _
ptrrr ptrrr ptrrr ptrrr ptrrrr HÆLV_ _
ptrrr ptrrrr ptrrrrr ptrrrrr ptrrrrr JÆV_ _ HÆLV_ _ _ _
motorsag ..... ptrrrr ptrrrrrrr ptrrrrrrrr Wroæmm
brooom Brrrrrr Brrrrrr BRRREEEiiiiii schhhhh
HÆLV_ _ _ _ slakke kjede Trur æ kaste FAE_ smakta i havet. ............................................................................................................................................................................................................................................................................... Æ vil gjerne kjøpe et juletre fra dæ