vredensgnag, jeg har følgende kommentarer til dig.
Høvdingen og du er mere end velkommen til at mødes med mig. Der er oplagt mulighed i kommende weekend i Göteborg eller næste weekend i Horten.
Du kan heller ikke finde ud af når jeg skrive på mit site at jeg har 40 års erfaring med audio. Men siden jeg var 9 år har bygget højtalere, optaget musik, spillet musikinstrumenter, opbygget anlæg etc. Dette har også indbefattet lidt kabelværk. Jeg har gennem mange år været overbevist om at gode kabler har sin plads i et hvert stereoanlæg. Siden 2006 har jeg været engageret hos en anden dansk kabelproducent. Efter dette samarbejde er bragt til ophør, opstarter jeg egen fremstilling af kabler, og det er det der nu kendes ved ZenSati. Premiere på dette var september 2009. Det har ikke været let, men i hvilken branche er noget let for tiden?
Så er priserne kritiseret.
ZenSati ApS har en fast prisstruktur, så vi har faste eksportpriser og vejledende udsalgspriser. Dette er helt almindeligt, også i audiobranchen. Der henvises til at et kabel er tilbudt til 20.000,- DKK og det koster over 200.000,- DKK. Denne sag drejer sig IKKE om et ZenSati kabel, men om et Bertram kabel. En Kenneth Jensen i Danmark har vist interesse for et Bertram ProXimA kabel, 3m, sølv som i dag er prissat til 240.000,- DKK, og som i min tid var prissat til under 100.000,- DKK. Kablet som blev tilbudt er rester af nye kabler som Audionord AB har liggende på lager. Men Kenneth Jensen har blæst dette op som om at sagen drejer sig om et ZenSati kabel. Jeg har henvendt mig til Kenneth Jensen og forklaret ham at det er usandt det han skriver.
Så har der været henvist til at et højtalerkabel koster 30.000,- DKK og et andet over 100.000,- DKK. De fleste højtalerkabler der solgt i Norge er ZenSati #3 der koster vejledende 30.000,- DKK for 3m. Disse kabler er termineret i Danmark. Serierne ZenSati #2 og ZenSati #1 er alle samlet og termineret i Danmark. Disse serier er ganske anderledes opbygget en ZenSati #3.
Ja, du har ret, der en del snak om ZenSati og Mark Johansen i danske fora og også her på Norsk fora. Meget af det der skrives om er fejl, snak og sladder. Hvad skal man gøre ved dette? Lade det være, eller betragte det som gratis PR? Jeg syntes personligt det er sørgeligt som emner bliver drejet og fordrejet. Meget minder mere om hetz, og derfor er det egentligt uinteressant at kommentere.
Der har også i Danmark været røre om en sag med et sæt Sonus Faber Stradivari højtalere. Sagen er den, at jeg privat havde et sådant sæt, og begik en aftale med en køber til dem. Men da der skulle betales for varen, var der ikke penge, og sagen fik en meget uheldig drejning og desværre i offentligheden lys. Jeg har ikke gjort noget ulovligt eller kriminelt, og sagen er afsluttet og ude af verden.
Der graves også i om ZenSati kabler er CE- mærket. Den tidligere Norske importør har været gjort opmærksom på at kablerne ikke er CE-mærket. Jeg ønsker ikke at bruge mere tid på denne sag lige nu, dog vil jeg sige at dele af kablerne er CE-mærket og der arbejdes på dokumentation. Kunder der har købt ZenSati PC må rette henvendelse til tidligere distributør.
Det er også korrekt at der er nogle fejl hist og pist med sprog. Men nu har jeg ikke villet censurere de referencer der er. Men jeg tager kritikken til efterretning, og har allerede i dag taget de første initiativer.
Jeg er positivt indstillet på at svare på seriøse spørgsmål, men bliver faktisk ærgerlig over det når tonen bliver besk, bitter og hetzene. Jeg føler at giver man ét svar på noget, så bliver der tolket eller gjort grin med det, og det er naturligvis ikke behageligt. Særligt når der hånes fra anonyme og personer man aldrig har mødt.
Hvis du har nogle specifikke ting du vil have svar på, hvorfor skriver du så ikke direkte til mig eller ringer til mig?
mj@zensati.com - +45 2992 2979
Kig forbi på én af messerne og tag dit referencemusik med, og lad os tale om musik i stedet for alt dette negative.
Det som jeg har skrevet her er IKKE for at markedsføre eller gøre reklame. Det er udelukkende et forsøg på at svare på tiltale.
De bedste hilsner
Mark Johansen