Bjørn ("Orso")
Bransjeaktør
Ja. Det målte så og si identisk frekvensmessig og det var samme plassering.Ja. Subben vet ikke hva som spilles annet enn frekvensen som skal spilles, og på normale lyttenivåer er det ingen hørbar forskjell på hva som spiller 50 hz.
Vi hører frekvensrespons og vi hører hva rommet bidrar med, og så lenge man holder seg innenfor området subben er komfortabel er der ingen forskjell. Testet akkurat dette med Kii Three vs subber og Klipsch RP160M vs subber.
Spill av en ren 50 hz tone på samme nivå og se om man hører forskjell.
Vis vedlegget 696798
Det er mulig, jeg har ikke testet horn. Plassert på samme sted og frekvensrespons likt? Hvis noen har en sånn hornsak til låns så skal jeg alltids teste!
Rommet er definitivt vesentlig her. Har man ikke noenlunde kontroll på resonanser, så ser jeg ikke vekk ifra at du har i stor grad har rett.
Ikke frontladet horn til låns, men bare muligens til salgs etterhvert. Stor som en fryseboks.
Du kan også teste f.eks flere stackete subwoofer mot en. Det er ingen enkelt test å utføre da det går tid mellom flytting, men kan i alle fall gi deg en pekepinn på hvordan det er hos deg.