Den plata med Ingvild Koksvik er helt vidunderlig. Poesi så bra som poesi blir, flott musikk, nydelig fremført. Bra produksjon. Burde være i alle hjemTakk for godt og utfyllende svar. Jeg synes det låter helt fortreffelig. Ingvild Koksvik og Joni Mitchell er enda mer tilstede i stua mi enn de noen sinne har vært.Hei.Hei. Jeg har akkurat dealet til meg en slik spiller selv, og jeg ser at du anbefaler Cadenza Red og Black til denne spilleren. Jeg har en Cadenza Bronze
som jeg tenker å bruke, men denne har du ikke ført opp som et alternativ... Er det noen spes grunn til det og at du mener den ikke er 'riktig' til PD 171?
Det er ikke noen "teknisk" årsak til at jeg anbefaler spesifikt Red og Black, og ikke Blue og Bronze. Det går mer på tonal karakter.
Cadenza Red og Black er de mest tonalt nøytrale pickupene i serien, mens Blue avviker mot det klølige - og Bronze avviker mot
det varme. (OBS. Dette er en sannhet med modifikasjoner da Red kommer veldig nærme Bronze i totalklangen, men uten den økte
oppløsningen og dynamikken (les "kvaliteten") du får med Bronze).
Den varme klangen i pickupen, sammen med den varme klangen fra Jelco armen samt den varme klangen fra Luxman drivverket
(?) - kan kanskje bli "for mye av det gode". Men sikkert ikke mer enn hva man enkelt kan kompensere med RIAA, forsterkeri og
høyttalere. Dette blir sikkert bra!
Mvh