Hva gjør dere i ferien ?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Ferien nærmer seg, "ferietrygda" utbetales på tirsdag ( for de som får lønn den 20de. ) og da er et naturlig spørsmål; Hva skal folket gjøre med den "skattefrie" utbetalingen?  ;)

Oppgradere ( HiFi verdenens svar på 3 fot syken ) ? Reise langt avsted ? Sitte hjemme på terassen og betale ned lån?

Selv funderer jeg på å kjøpe campingvogn og leke sigøyner en periode i Nord Sverige. Eventuelt en rask bilreise og bo å hotell, sikkert mer fornuftig fra et økonomisk synspunkt.  ;D

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
1
Innkjøp av blitz, off-camera shoe cord og diffusor til den, og sannsynligvis et batterigrep til kameraet. Utover det må jeg sårt ha nye sko. Kan jo tippe hva som blir prioritert ::)

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Ferien nærmer seg, "ferietrygda" utbetales på tirsdag ( for de som får lønn den 20de. ) og da er et naturlig spørsmål; Hva skal folket gjøre med den "skattefrie" utbetalingen?  ;)

Oppgradere ( HiFi verdenens svar på 3 fot syken ) ? Reise langt avsted ? Sitte hjemme på terassen og betale ned lån?

Selv funderer jeg på å kjøpe campingvogn og leke sigøyner en periode i Nord Sverige. Eventuelt en rask bilreise og bo å hotell, sikkert mer fornuftig fra et økonomisk synspunkt.  ;D
du kan bo MYE på hotell for de pengene som ei campingvogn koster!!

O

om.s

Gjest
Kjøpe ny bruktbil, halvpris av hva det koster i Norge, det var deilig å oppdage ;D

mvh

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Høre musikk
Bli ferdig med oppussingen i stua
Høre musikk
Være sammen med mine barn
Høre musikk
Bli ferdig med garasjen
Høre musikk
Høre musikk
Bygge om kjellerstua til soverom
Høre musikk
Høre musikk
Barnedåp
Høre musikk
Høre musikk
Høre enda mer musikk

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
I likhet med BT skal jeg nok være sammen med mine barn, men tror jeg nøyer meg med å skrive det en gang.
Jeg skal jo også spise, sove osv, men tror jeg dropper detaljene der.
Ellers:
Slå plenen.
Luke.
Lage ferdig et digert bedprosjekt jeg er i gang med, det blir f.eks å legge bark utover et område på ca.120m2.
Lage ferdig et litt mindre bedprosjekt jeg også er i gang med.
Slå plenen.
Båttur hvis det er opplett, bade og fiske.
Spise fisk?
Hoppe litt på trampolinen.
Begynne å jogge?
Ta av 5 kilo ( hatt planer siden jul, men da var det bare 3...)
Grille pølser..( urk blir så lei av pølser...)
Båttur?
Hyttetur til mine foreldre sin hytte.
Hjem og slå plenen.
Lese en bok eller to mens man venter på at det skal slutte å regne.
Surfe på internett mens man venter på at de der evinnelige fotball/håndball/sykkel/ whatever- sports-sendingene skal ta slutt.
Prøve å huske hvor man la regntøyet så man kan få kommet seg litt ut etter 1 1/2 uke innendørs ..
Slå plenen.
Reise til Danmark.
...men kan bare bli der en ukes tid for man må jo hjem og slå plenen...

Sånn cirka vil jeg tro.. :)

zerum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Antall liker
203
Etter restskatten er betalt,blir det akkurat nok til en gratis fottur i fjellheimen.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Hva skal folket gjøre med den "skattefrie" utbetalingen?
- Studielån
- Billån
- MC-lån
- Forsikring
- Husleie
- Strøm
- Bensin
- En bunke nye CDer
- Grandiosa

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Ferien skal brukes til å flytte fra Oslo til Kristiansand.

Feriepengene brukes til å betale renter og avdrag på to boliglån, siden overtakelsene ikke matchet helt.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.431
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
I
1. Lage ferdig et digert bedprosjekt jeg er i gang med, det blir f.eks å legge bark utover et område på ca.120m2.
Lage ferdig et litt mindre bedprosjekt jeg også er i gang med.

2. Slå plenen.

3. Båttur hvis det er opplett, bade og fiske.

4. Spise fisk?

5. Hoppe litt på trampolinen.
Begynne å jogge?
Ta av 5 kilo ( hatt planer siden jul, men da var det bare 3...)

6. Grille pølser..( urk blir så lei av pølser...)

7. Båttur?

8. Hyttetur til mine foreldre sin hytte.

9. Hjem og slå plenen.

10. Lese en bok eller to mens man venter på at det skal slutte å regne.

11. Surfe på internett  mens man venter på at de der evinnelige fotball/håndball/sykkel/ whatever- sports-sendingene skal ta slutt.

12. Prøve å huske hvor man la regntøyet så man kan få kommet seg litt ut etter 1 1/2 uke innendørs ..

13. Slå plenen.

14. Reise til Danmark.
...men kan bare bli der en ukes tid for man må jo hjem og slå plenen...

Sånn cirka vil jeg tro..  :)
1. Luk vekk alt rotugras fyrst, og legg eit tjukt (minst VG-uåpna-tjukkleik) lag med våte aviser på jorda FØR du legg på bark. Og legg iallfall 10 cm bark (endå meir om det er skråning)
Kva skal du plante?

2. Ikkje gjødsle plenen. Og lat ungane herje maksimalt - sett opp eit fotballmål. Det held mosen borte.

3. Båt, ja! Sukk!

4. Dette burde alt vore gjort i utgangspunktet. Men ta fisk til grillen. t.d. ein pakke laksefiletstykke. Del desse i to, og legg dei saman med sei (eller aller helst steinbit). Du kan også flette fisken. Ha på krydder. Salt og pepar, eller prøv sitronpepar - mange likar dette til grill). Pakk inn kvar porsjon stramt i folie. Leggjast på grillen ca 10 min, snuast og steikast i 6 - 8 minutt) Gresk salat og ein kvitlauksdressing.
Du et ikkje grillakjøt på ei stund når du har prøvd dette...

5. Barnsleg og farleg! Ta ein sykkeltur med ungane. Eller kvifor ikkje gå i fjellet? Eller lån ein robåt (sjølv har eg nettopp fullført kajakkamatørkurs. Masse trim der, om ein gidd)

6. Sjå 4.

7. Sukk! Sukk!

8. Så bra, då! Ver der lenge, og sjå punkt 4 og 5.

9. Gjødsla du likevel?

10. Reflekter over kvalitetsomgrepet i "Zen og kunsten å vedilikeholde en motorsykkel" av Robert M Pirsig, og overfør dette til hifi-verda.

11. Prøv www.pandora.com

12. Kjøp like godt nytt!

13. Ærleg talt! Du får heller ta å hesje. Det må då vere vanvittig godt jordsmonn der du bur?

14. Besøk bruktsjappene for vinyl i København.

God sommar! Skal sjekke hifisentralen frå biblioteket i Portugal, dersom eg rotar meg inn til sentrum i opningstida....

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.431
Sted
Torget vurderinger
0
1- Studielån
2- Billån
3- MC-lån
4- Forsikring
5- Husleie
6- Strøm
7- Bensin
8- En bunke nye CDer
9- Grandiosa
1. Huff!
2. Huff, kva skal du med bil?
3. Interessant. Dyr pickup du har kjøpt?
4. Huff. Organiser deg, og få fagforeiningsrabatt i eit godt selskap.
5. Huff. Kjøp eige hus, då vel!
6. Huff. Hogg ved, og fyr med denne. Det løner seg.
7. Huff. Kjøp ein sykkel
8. Bra! Endeleg litt fornuftig pengebruk
9. ÆSJ! Ha iallfall på mozzarella og litt godsaker. Men ærleg talt...

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Ellers så håper jeg på dårlig vær i ferien... Da har jeg jo en unnskyldning for å mure meg inne med stereo'n... :)
Hvis det skulle bli bra vær en dag,så blir det vel en tur utpå fjorden i snekka med tilhørende bading og grilling.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
1. Luk vekk alt rotugras fyrst, og legg eit tjukt (minst VG-uåpna-tjukkleik) lag med våte aviser på jorda FØR du legg på bark. Og legg iallfall 10 cm bark (endå meir om det er skråning)
Kva skal du plante?

2. Ikkje gjødsle plenen. Og lat ungane herje maksimalt - sett opp eit fotballmål. Det held mosen borte.

3. Båt, ja! Sukk!

4. Dette burde alt vore gjort i utgangspunktet. Men ta fisk til grillen. t.d. ein pakke laksefiletstykke. Del desse i to, og legg dei saman med sei (eller aller helst steinbit). Du kan også flette fisken. Ha på krydder. Salt og pepar, eller prøv sitronpepar - mange likar dette til grill). Pakk inn kvar porsjon stramt i folie. Leggjast på grillen ca 10 min, snuast og steikast i 6 - 8 minutt) Gresk salat og ein kvitlauksdressing.
Du et ikkje grillakjøt på ei stund når du har prøvd dette...

5. Barnsleg og farleg! Ta ein sykkeltur med ungane. Eller kvifor ikkje gå i fjellet? Eller lån ein robåt (sjølv har eg nettopp fullført kajakkamatørkurs. Masse trim der, om ein gidd)

6. Sjå 4.

7. Sukk! Sukk!

8. Så bra, då! Ver der lenge, og sjå punkt 4 og 5.

9. Gjødsla du likevel?

10. Reflekter over kvalitetsomgrepet i "Zen og kunsten å vedilikeholde en motorsykkel" av Robert M Pirsig, og overfør dette til hifi-verda.

11. Prøv www.pandora.com

12. Kjøp like godt nytt!

13. Ærleg talt! Du får heller ta å hesje. Det må då vere vanvittig godt jordsmonn der du bur?

14. Besøk bruktsjappene for vinyl i København.

God sommar! Skal sjekke hifisentralen frå biblioteket i Portugal, dersom eg rotar meg inn til sentrum i opningstida....

1. Har vært en runde med roundup(kjekt å kjenne en bonde med sprøytesertifikat... ;) ) og har lagt barkduk utover området og plantet diverse rhododendronbusker som jeg i min iver har gått til innkjøp av, små og søte som de engang var, uten helt å tenke så veldig på at de må jo ha mer plass når de vokser til.
Men ble jo kvitt litt plen da!
2.Har ikke gjødslet plenen på mange år, men lar gresset ligge igjen når vi slår. Nå har vi kjøpt bioklipper, så det blir jo litt naturlig gjødsling. Får trøste meg med at om det blir en våt og kald sommer så vokser ikke gresset så fort... ;)
3.Båt ja, kjekt.
4.Skal prøve det, sikkert er utmerket alternativ til de evinnelige pølsene...
5.Neida ganske kjekt. Har nett, da er det ganske trygt. Fjelltur er kjekt det, men får litt vondt i knærne på vei ned.. Men burde helt klart gått mer der, stien til fjells er bare 50 meter fra huset vårt.
8.Hvis været er bra så..ellers blir det litt kjedelig. Der har de i alle fall robåt, så får jeg trimmet litt.
9. Du vet..den bioklipperen..
10.Eh...ja...kanskje...
11.Prøvde det litt i går faktisk, kjekk den, skal teste ut mer etterhvert.
12.Ja, regntøy får man aldri nok av..
13.Begynner seriøst å vurdere geit. Ungene har veldig lyst på det. Blir de veldig store? Er de glad i rhododendron?
14.Da må jeg til å kjøpe platespiller, og så må jeg vel ha luftfukter, og så må jeg vel ha ny pickup, og så må jeg få ungene til å slutte å hoppe...tja.

God sommer i Portugal, har vært der en gang, fint sted det. :)

S

slowmotion

Gjest
Siden du er lærer, Arve, kan du jo , mens du er i Portugal,
skrive en liten avhandling om den kvalitetgreia til Pirsig...

God sommer!

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Oppskrift på en bra ferie:

1 uke på Hardangervidda
1 uke i Jotunheimen
1 uke ved Orklas bredder
2 uker i utlandet et eller annet sted

- perfekt :)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.431
Sted
Torget vurderinger
0
1. Har vært en runde med roundup(kjekt å kjenne en bonde med sprøytesertifikat... ;) ) og har lagt barkduk utover området og plantet diverse rhododendronbusker som jeg i min iver har gått til innkjøp av, små og søte som de engang var, uten helt å tenke så veldig på at de må jo ha mer plass når de vokser til.
Men ble jo kvitt litt plen da!
2.Har ikke gjødslet plenen på mange år, men lar gresset ligge igjen når vi slår. Nå har vi kjøpt bioklipper, så det blir jo litt naturlig gjødsling. Får trøste meg med at om det blir en våt og kald sommer så vokser ikke gresset så fort... ;)
3.Båt ja, kjekt.
4.Skal prøve det, sikkert er utmerket alternativ til de evinnelige pølsene...
5.Neida ganske kjekt. Har nett, da er det ganske trygt. Fjelltur er kjekt det, men får litt vondt i knærne på vei ned.. Men burde helt klart gått mer der, stien til fjells er bare 50 meter fra huset vårt.
8.Hvis været er bra så..ellers blir det litt kjedelig. Der har de i alle fall robåt, så får jeg trimmet litt.
9. Du vet..den bioklipperen..
10.Eh...ja...kanskje...
11.Prøvde det litt i går faktisk, kjekk den, skal teste ut mer etterhvert.
12.Ja, regntøy får man aldri nok av..
13.Begynner seriøst å vurdere geit. Ungene har veldig lyst på det. Blir de veldig store? Er de glad i rhododendron?
14.Da må jeg til å kjøpe platespiller, og så må jeg vel ha luftfukter, og så må jeg vel ha ny pickup, og så må jeg få ungene til å slutte å hoppe...tja.

God sommer i Portugal, har vært der en gang, fint sted det.  :)
1. Giftsprøyting tykkjer eg er skummelt, men eg trur det er eit stykke frå hagen din til Nordvestlandet, så....

5. Det verste er det fyrste tiltaket.

8. Men om det er dårleg turver, er sikkert fisket upåklageleg?

13. Det vanskelegaste med geit, er å få tak i rette rasene. Skal du berre klippe plen og sånn, er kva som helst greitt nok, og då slepp du alt arbeidet med sertifisering og denslags for å krysse kommune- og fylkesgrenser.
Om du skal ete geita etterpå, er norsk kystgeit min definitive favoritt. Men den vert litt meir langbeint enn melkegeit...
Snakk med bonden din, han driv vel ikkje berre med giftsprøyting?

14. Du treng ikkje luftfuktaren om du hugsar å vatne stoveplantane dine regelmessig. Og pickupskift er berre gøy, det!
Rhonodenron, er ikkje dei svakt giftige?  

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Øve på bassen (konsert i høst)
Klippe plen
Restaurere OA 50 (med 6 dB filtering)
Drikke vin
Være i Norge (best om sommeren)
Besøke slekta

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
1. Giftsprøyting tykkjer eg er skummelt, men eg trur det er eit stykke frå hagen din til Nordvestlandet, så....

5. Det verste er det fyrste tiltaket.

8. Men om det er dårleg turver, er sikkert fisket upåklageleg?

13. Det vanskelegaste med geit, er å få tak i rette rasene. Skal du berre klippe plen og sånn, er kva som helst greitt nok, og då slepp du alt arbeidet med sertifisering og denslags for å krysse kommune- og fylkesgrenser.
Om du skal ete geita etterpå, er norsk kystgeit min definitive favoritt. Men den vert litt meir langbeint enn melkegeit...
Snakk med bonden din, han driv vel ikkje berre med giftsprøyting?

14. Du treng ikkje luftfuktaren om du hugsar å vatne stoveplantane dine regelmessig. Og pickupskift er berre gøy, det!
Rhonodenron, er ikkje dei svakt giftige?  
1.Sikkert langt nok til at du kan ta det med ro ja. Dessuten skal ikke roundup være giftig for annet enn planter så vidt jeg vet.
8. Joda, men jeg synes ikke at fisking er så veldig gøy at jeg gidder å dra ut i stygt vær.
13.Den bør være liten og kosete og ikke stange.
Spising kommer ikke på tale, den må nok dø av alderdom.
Bonden driver mest med gravemaskin, geiter har han sikkert ikke peiling på.
Dverggeit uten lyd som kan skrues av om vinteren hadde vært helt optimalt, men sånne er vel ikke oppfunnet ennå..??
14.Det blir en stund mellom vanningene, de drukner ikke her i huset.
Rhododendron er nok litt giftig, men vet geitene det?Tobakk er vel også giftig. Har inntrykk av at geiter spiser ALT!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.431
Sted
Torget vurderinger
0
1.Sikkert langt nok til at du kan ta det med ro ja. Dessuten skal ikke roundup være giftig for annet enn planter så vidt jeg vet.
8. Joda, men jeg synes ikke at fisking er så veldig gøy at jeg gidder å dra ut i stygt vær.
13.Den bør være liten og kosete og ikke stange.
Spising kommer ikke på tale, den må nok dø av alderdom.
Bonden driver mest med gravemaskin, geiter har han sikkert ikke peiling på.
Dverggeit uten lyd som kan skrues av om vinteren hadde vært helt optimalt, men sånne er vel ikke oppfunnet ennå..??
14.Det blir en stund mellom vanningene, de drukner ikke her i huset.
Rhododendron er nok litt giftig, men vet geitene det?Tobakk er vel også giftig. Har inntrykk av at geiter spiser ALT!
8. Om du har kall og ungar, kan dei kanskje ordne dette?
Så kan du lese Pirsig i mellomtida?

13. Melkegeit er tingen for deg. Definitivt! Er du sikker på at det er ein bonde, det der?
Bandgeiter er ganske altetande. Du tjorer geita til ein påle, så et ho alt i ein sirkel med radius lik bandet ho er tjora i.
Frittgåande geiter et berre det som er godt. Til dei vert svoltne, då. Men høymole skyr dei, luke må du likevel.

14. Du kan bruke sånt: http://www.grontfokus.no/index.pl?v...&VismagrNiv=&grID=34200&Niv1Ref=30000&grNiv2=
Har brukt slikt med stor suksess. Men så er eg då også ganske lat av natur. Slike folk får verda til å gå vidare....
Så då står det berre att å ha kustus på ungane. Er dei i beste dressur-alderen, skulle det gå bra.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Komponenten og Arve,

Geiter er "ålreite dyr", :D ingen tvil om det, skulle gjerne hatt ei mohairgeit selv jeg. Men, det er et stort men, hvis man bor i et boligfelt er det alltid en eller annen sur jævel av en nabo som ringer både prest og lensmann for å få dyret avliva!!! :mad:

For de som har dette problemet er det to løsninger.

A, Komponenten kan snakke med bonden med gravemaskin, slik at der blir gravd et så stort hull at den sure naboen detter nedi og brekker nakken! ;D Nå tror jeg at Komponenten er så snill og grei ;) at hun ikke gjør slikt. Da et det løsning

B, Husquarna har en frittgående gressklipper, som passer seg selv, Sett den ut på våren og ta den inn om høsten. Plenen er alltid nyklippet. For oss som er glad i duppeditter er dette topp ! Nest etter geita da, den er så søt !!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
For et menneske som synes MP3 er GOD lyd er denne dippedutten lydløs !!! Den bare ruller fram og tilbake på plena og klipper, når batteriet begynner å bli svakt triller den til ladestasjonen og blir ladet opp før den på nytt klipper plen.

Eneste ulempen er prisen, om jeg husker rett koster den i underkant av 20 høvdinger !!! Kan bli mye gromt i HiFi av så mye penger !!!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Ja men da er det greit da. En liten flokk med geiter og ganske mye gromt HiFi for vekslepengene !!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Komponenten og Arve,

Geiter er "ålreite dyr",  :D ingen tvil om det, skulle gjerne hatt ei mohairgeit selv jeg. Men, det er et stort men, hvis man bor i et boligfelt er det alltid en eller annen sur jævel av en nabo som ringer både prest og lensmann for å få dyret avliva!!! :mad:

For de som har dette problemet er det to løsninger.

A, Komponenten kan snakke med bonden med gravemaskin, slik at der blir gravd et så stort hull at den sure naboen detter nedi og brekker nakken!  ;D  Nå tror jeg at Komponenten er så snill og grei   ;)  at hun ikke gjør slikt. Da et det løsning

B, Husquarna har en frittgående gressklipper, som passer seg selv, Sett den ut på våren og ta den inn om høsten. Plenen er alltid nyklippet. For oss som er glad i duppeditter er dette topp ! Nest etter geita da, den er så søt !!

A. Si ikke det... snill og grei mot de som fortjener det, men sure naboer.. vel,vel.
Men nå er det nå engang sånn at den som graver en grav osv... så vet ikke hvor lurt det er, plutselig ligger jeg der selv.
B.Jo den der er jo en kjekk sak, nevnte den såvidt et eller annet sted i slutten av overformynderi-tråden tror jeg faktisk, men så gikk min kjære ut og kjøpte bioklipper, syntes visst ikke den der så like kjekk ut som jeg syntes. Søren og at ikke det er jeg som bestemmer i dette huset!!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.769
Søren og at ikke det er jeg som bestemmer i dette huset!!
Hæ !!!!?? Alle kvinner jeg vet om er eksperter til å la mannen tro han bestemmer, men i virkeligheten er det kvinnen som bestemmer. ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
For et menneske som synes MP3 er GOD lyd er denne dippedutten lydløs !!! Den bare ruller fram og tilbake på plena og klipper, når batteriet begynner å bli svakt triller den til ladestasjonen og blir ladet opp før den på nytt klipper plen.
Jeg og mp3-spilleren min var til fjells i dag vi. (takk for tipset A-A) Så mens dere satt og feitet dere i godstolen svettet jeg meg oppover, selvsagt var det akkurat begynt å regne etter en uke med opplett, selvsagt var det ganske varmt, men jeg måtte jo ha på regntøy ( måtte og måtte, ble nå våt likevel) Satte mp3-spilleren på miks sanger (random) og vil si den var flink og fant fram bra musikk, så ut til å ha en forkjærlighet for Waterboys, The Cure, og diverse hip-hop, men fant sanger med passelig rytme, skulle nesten tro den hadde en slags føler, ble ganske imponert.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hæ !!!!??  Alle kvinner jeg vet om er eksperter til å la mannen tro han bestemmer, men i virkeligheten er det kvinnen som bestemmer. ;D
Selvsagt, men nå må du ikke avsløre meg... ;)
De viktige tingene er det selvsagt jeg som bestemmer, men så lar jeg han få ta noen små avgjørelser i ny og ne og så blir han så fornøyd at. :)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.769
Tilbake til topic, i ferien skal jeg slappe av. Kona finner sikkert ut hva vi skal gjøre. :)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.431
Sted
Torget vurderinger
0
A. Si ikke det... snill og grei mot de som fortjener det, men sure naboer.. vel,vel.
Men nå er det nå engang sånn at den som graver en grav osv... så vet ikke hvor lurt det er, plutselig ligger jeg der selv.
Du veit, det er dei som har gjerdeplikt, dersom anna ikkje er tinglyst.....
Og det er det ikkje, vil eg tru, sidan du bur så tett på fjellet!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Tilbake til topic, i ferien skal jeg slappe av. Kona finner sikkert ut hva vi skal gjøre. :)

Blir jo spennede å se hvor dere skal på ferie da, eller hva du skal male, eller hvilken farge huset skal ha neste år, osv. Kjekt med overraskelser.. ;)

Ellers tror jeg både naboen og vi har gjerdeplikt, men ingen har gjerde. Vet ikke om det er noe som heter omvendt hevd? Hvis du ikke har satt opp gjerde på 20 år, så slipper du?

Eventuelt får jeg plassere geiten på trampolinen, der er det jo gjerde, og de liker vel å hoppe??

K

kbwh

Gjest
Klipper gresset med motordrevet gressklipper med biofunksjon. Lager laangt gjerde rundt huset for at ikke halvannetåringen skal drepe seg selv i den sporadiske trafikken. Soler meg. Leker med ungene (og kona ;-) ). Prosjekterer ny bolig. Bestemmer meg for ny effektforsterker. Drikker gode saker. Etc.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nå har hun bestemt at vi skal til Provance til høsten. Jeg er ikke uenig i det ;D

Litt om gjerdeplikt: http://www.paragrafen.no/?id=61
Ikke dumt, men du har visst ikke fått beskjed om hva du skal gjøre i sommer ennå?
Høres ut som hun har store planer. Noen trær som skal felles kanskje...? Basseng i hagen...? Garasje..? Ny terasse...?
Be prepared...!

Angående gjerde så har vi hekk. Funker bra mot det meste, men neppe mot geiter...

Topp Bunn