Spørsmål 1: Damene
Spørsmål 2: Ingenting.
Men til min kones glede reparerte jeg nettopp oppvaskmaskinen. Jeg har reparert og vedlikeholdt mye gjennom livet jeg. Jeg liker å finne teknisk gode løsninger på ting, uten at jeg kaller meg oppfinner.
Forøvrig setter jeg stor pris på damer.
Det er noen kjønnsforskjeller som synes å være typisk:
Damer er ofte veldig flinke i yrket sitt, de jobber seg til sykemelding om de finner det nødvendig. De har ofte problem med å begrense seg.
De eier ofte ikke dristighet og er lite nyskapende.
De er lojale så det griner, og opponerer lite.
Å tenke langsiktig er heller ingen typisk dameegenskap.
Damer har en annen kultur på empati som er veldig individuell og gjelder bare for de som damen liker.
Evnene til å lage intrige er jo kjent.
Jeg er lei av pratet om at damene er det sterke kjønn, -det er iallefall ikke riktig. Jeg tror at damer og menn utfyller hverandre og at de er likeverdige. De passer ikke like godt i alle yrker.
Damer er lite interessert i tekniske ting, de må ikke åpne en duppeditt (og dermed også ofte ødelegge den..
) for å se hvordan den ser ut inni. Dette gjør at de heller ikke vet hvordan den skal fikses når den ikke lenger virker..
Intriger, baksnakking og sladder er dessverre ganske typisk, noe som gjør at jeg faktisk på mange områder foretrekker å heller omgås menn. Dessuten er samtaleemner ofte ganske begrenset og kjedelig, der har nok også menn oftere mer interessante debatter. Man er også mer redd for å fornærme en dame, mange har en irriterende evne til å bli sur og fornærmet for den minste skjeve bemerkning, og noen glemmer den aldri.
Menn har nok ofte mer selvtillit, selv om den ikke nødvendigivis er berettiget, noe som gjør at damer stiller seg i bakgrunnen og som du sier ofte ikke er så dristige ja.
Å tenke langsiktig kan jeg ikke akkurat se at er noe damer gjør mindre enn menn, vil heller si det er omvendt.
Hva som er det sterke kjønn er avhengig av hvilke egenskaper man tenker på. Helsemessig er damer sterkere, det er bare å se på dødelighet og fødselstall. Når det gjelder rå styrke er menn selvsagt sterkest, mens utholdenhet har jeg lest er noe kvinner er sterkere på. Psykisk tror jeg også kvinner oftere er sterkere, mulig det er fordi de har "lov" til å vise følelser i større grad enn menn, og også da lettere får hjelp til å takle problemer. Men benevnelsen er vel noe man burde slutte å bruke, det blir feil uansett.
Men at gutter er mer "hyper" enn jenter fikk jeg i alle fall nok en gang bekreftet i dag...