Hva gjør dere i ferien ?

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Synes moderne damer har blitt litt vel selvbevisste. Hvem tror de har funnet opp alle disse innretningene som vi alle er avhengig av eller har glede av i et moderne liv? Vær litt ydmyk mot det kjønnet som skaffer godene!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Synes moderne damer har blitt litt vel selvbevisste. Hvem tror de har funnet opp alle disse innretningene som vi alle er avhengig av eller har  glede av i et moderne liv? Vær litt ydmyk mot det kjønnet som skaffer godene!
You are fighting a loosing battle !! :'( :'( :'( :'(

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Vi har bestemt oss for å tilbringe 3 uker i seilbåten.
Turen går nedover den svenske vestkysten, og etterhvert over til Læsø og Jylland.
Soling, lesing, og bading.
En stille cognac i cockpit etter solnedgang er heller ikke å forakte. ;D

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Skal skifte tak som skulle gjøres i fjor :-[
Har nå satt opp stilasje og kjøpt inn nytt,så nå MÅ det gjøres ;D
Ellers gikk en del til ny (brukt) 50hk 4T motor samt hydraulisk styring til båten.
Får en litt tid til overs,så blir det kansje en biltur nedigjennom Sverige og Finland.
Mvh Jan I

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Synes moderne damer har blitt litt vel selvbevisste. Hvem tror de har funnet opp alle disse innretningene som vi alle er avhengig av eller har  glede av i et moderne liv? Vær litt ydmyk mot det kjønnet som skaffer godene!
Og hvem var det som fikk beskjed om å holde seg hjemme og ta seg av de 14 ungene mens herren i huset var ute og fant opp kjekke ting...?

Men en ting skal dere ha, energien og pågangsmotet er upåklagelig.
Har nettopp hatt 7-års dag i huset med 10 jenter og 3 gutter. Den ene gutten klarte allerde før første pakke var åpnet å gjøre mer av seg enn alle jentene til sammen. Så fikk han giret opp en av de andre guttene og etter det gikk det bare en vei...oppover.
Var litt for optimistisk ved utsendelse av innbydelser med tanke på været...selvsagt. Ble det regn?? JA. Hadde jeg tenkt at de skulle være ute å leke i det fine været?? JA
Heldigvis ble det litt opplett etterhvert, og heldigvis klarte vi ikke å forhindre at bajasene sprang ut på den våte trampolinen. Der holdt de det gående en time, og var søkk våte, men ganske lykkelig da de ble hentet. Og det var jeg og.
Så mye energi må jo ut på et vis, og de som bruker det til å finne opp nyttige innretninger har min fulle respekt, hva har du funnet opp forresten?? ;D

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Spørsmål 1: Damene
Spørsmål 2: Ingenting.

Men til min kones glede reparerte jeg nettopp oppvaskmaskinen. Jeg har reparert og vedlikeholdt mye gjennom livet jeg. Jeg liker å finne teknisk gode løsninger på ting, uten at jeg kaller meg oppfinner.

Forøvrig setter jeg stor pris på damer.

Det er noen kjønnsforskjeller som synes å være typisk:

Damer er ofte veldig flinke i yrket sitt, de jobber seg til sykemelding om de finner det nødvendig. De har ofte problem med å begrense seg.

De eier ofte ikke dristighet og er lite nyskapende.

De er lojale så det griner, og opponerer lite.

Å tenke langsiktig er heller ingen typisk dameegenskap.

Damer har en annen kultur på empati som er veldig individuell og gjelder bare for de som damen liker.

Evnene til å lage intrige er jo kjent.

Jeg er lei av pratet om at damene er det sterke kjønn, -det er iallefall ikke riktig. Jeg tror at damer og menn utfyller hverandre og at de er likeverdige. De passer ikke like godt i alle yrker.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.431
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Har nettopp hatt 7-års dag i huset med 10 jenter og 3 gutter. Den ene gutten klarte allerde før første pakke var åpnet å gjøre mer av seg enn alle jentene til sammen. Så fikk han giret opp en av de andre guttene og etter det gikk det bare en vei...oppover.
Var litt for optimistisk ved utsendelse av innbydelser med tanke på været...selvsagt. Ble det regn?? JA. Hadde jeg tenkt at de skulle være ute å leke i det fine været?? JA
Heldigvis ble det litt opplett etterhvert, og heldigvis klarte vi ikke å forhindre at bajasene sprang ut på den våte trampolinen. Der holdt de det gående en time, og var søkk våte, men ganske lykkelig da de ble hentet. Og det var jeg og.
...og om 10 år har dei same aktørane rusa seg på alkohol og unemneleg styggeri, og er endå meir utagerande....
Akkja!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spørsmål 1: Damene
Spørsmål 2: Ingenting.

Men til min kones glede reparerte jeg nettopp oppvaskmaskinen. Jeg har reparert og vedlikeholdt mye gjennom livet jeg. Jeg liker å finne teknisk gode løsninger på ting, uten at jeg kaller meg oppfinner.

Forøvrig setter jeg stor pris på damer.

Det er noen kjønnsforskjeller som synes å være typisk:

Damer er ofte veldig flinke i yrket sitt, de jobber seg til sykemelding om de finner det nødvendig. De har ofte problem med å begrense seg.

De eier ofte ikke dristighet og er lite nyskapende.

De er lojale så det griner, og opponerer lite.

Å tenke langsiktig er heller ingen typisk dameegenskap.

Damer har en annen kultur på empati som er veldig individuell og gjelder bare for de som damen liker.

Evnene til å lage intrige er jo kjent.

Jeg er lei av pratet om at damene er det sterke kjønn, -det er iallefall ikke riktig. Jeg tror at damer og menn utfyller hverandre og at de er likeverdige. De passer ikke like godt i alle yrker.
Damer er lite interessert i tekniske ting, de må ikke åpne en duppeditt (og dermed også ofte ødelegge den..  ;)) for å se hvordan den ser ut inni. Dette gjør at de heller ikke vet hvordan den skal fikses når den ikke lenger virker..

Intriger, baksnakking og sladder  er dessverre ganske typisk, noe som gjør at jeg faktisk på mange områder foretrekker å heller omgås menn. Dessuten er samtaleemner ofte ganske begrenset og kjedelig, der har nok også menn oftere mer interessante debatter. Man er også mer redd for å fornærme en dame, mange har en irriterende evne til å bli sur og fornærmet for den minste skjeve bemerkning, og noen glemmer den aldri.

Menn har nok ofte mer selvtillit, selv om den ikke nødvendigivis er berettiget, noe som gjør at damer stiller seg i bakgrunnen og som du sier ofte ikke er så dristige ja.

Å tenke langsiktig kan jeg ikke akkurat se at er noe damer gjør mindre enn menn, vil heller si det er omvendt.

Hva som er det sterke kjønn er avhengig av hvilke egenskaper man tenker på. Helsemessig er damer sterkere, det er bare å se på dødelighet og fødselstall. Når det gjelder rå styrke er menn selvsagt sterkest, mens utholdenhet har jeg lest er noe kvinner er sterkere på. Psykisk tror jeg også kvinner oftere er sterkere, mulig det er fordi de har "lov" til å vise følelser i større grad enn menn, og også da lettere får hjelp til å takle problemer. Men benevnelsen er vel noe man burde slutte å bruke, det blir feil uansett.

Men at gutter er mer "hyper" enn jenter fikk jeg i alle fall nok en gang bekreftet i dag...

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Prøve å holde ferie til ett minimum og tjene penger for å trylle bort idiot gjeld.
Og generelt forbedre fremtiden til meg og kona. (mye å ta tak i der nede)

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Drikke mye øl å kjøre båt pluss mange konserter på wrightegaarden det er grei ferie

O

om.s

Gjest
Interessant! Så det løner seg å handle brukt og ta sjølvimport? Kva med momsen og avgiftene?
Har ikke sjekket det så nöye siden jeg bor her i Göteborg, men i dette konkrete eksemplet var det ca halvpris på nevnte bil her i Göteborg kontra en jeg fant på nettet hos samme forhandler kjede, Bilia, i Oslo.

Regnet man med valuta forskjellen var det enda mer....

Bilen det snakkes om er en 2002 Volvo V70 2,4T (200hk)
m/5 stegs automat og gått 66000 i km, mulig det var en liten forskjell i utstyrspakka, men det dreier seg evnt "bare" om noen tusenlapper.

Denne motor varianten elsker den Norske statskassa pga alle avgiftene, men jeg vil tro det er noen gode lapper å spare på egen import alikevel, uten at jeg har finregnet på det, det finnes vel innlagte kalkulatorer på dette hos en eller annen myndighet (tollen!?) om jeg husker rett fra tiden för jeg flyttet over.....

mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.769
Ikke dumt, men du har visst ikke fått beskjed om hva du skal gjøre i sommer ennå?
Høres ut som hun har store planer. Noen trær som skal felles kanskje...? Basseng i hagen...? Garasje..? Ny terasse...?
Be prepared...!

Angående gjerde så har vi hekk. Funker bra mot det meste, men neppe mot geiter...
Felling av eiketrær er ikketema, det vet hun. Basseng? Nope, vil ikke ha badende elg i hagen. Garasjen ble bygd for 5 år siden og terassen vi har er mer enn stor nok. Dessuten har jeg noe grums i knærne slik at jeg har nok med å gå på jobb. Tror jeg har sikret meg denne sommeren ;D

TOHA

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
0
3 ukers bilferie. Drar med kjæresten nedover til St. Tropez med min Porsche 911 :D

Mvh.

TOHA

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.683
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
jobbe jobbe jobbe biltur konsert retur-biltur jobbe og jobbe

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Felling av eiketrær er ikketema, det vet hun. Basseng? Nope, vil ikke ha badende elg i hagen. Garasjen ble bygd for 5 år siden og terassen vi har er mer enn stor nok. Dessuten har jeg noe grums i knærne slik at jeg har nok med å gå på jobb. Tror jeg har sikret meg denne sommeren ;D
Du har vel rett og slett gjort deg fortjent til en avslappende sommer under eiektrærne da. Synd om du skulle få vondt i knærne før turen til Frankrike.
Mine eiketrær er litt små ennå, driver og klipper de litt i fasong mens jeg ennå kan.. Den ene har to stammer som jeg lurte på om jeg skulle tvinne rundt hverandre. Tror du det blir tøft? Eller ser det litt rart ut..?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.769
Du har vel rett og slett gjort deg fortjent til en avslappende sommer under eiektrærne da. Synd om du skulle få vondt i knærne før turen til Frankrike.
Mine eiketrær er litt små ennå, driver og klipper de litt i fasong mens jeg ennå kan.. Den ene har to stammer som jeg lurte på om jeg skulle tvinne rundt hverandre. Tror du det blir tøft? Eller ser det litt rart ut..?
Knær, ja. Uff, jeg kan ikke ligge på kne å luke ;D ;D
En eik skal være høy og majestetisk, med en stamme, ikke skrudd. Det tar ca 100 år for å få dem til rett høyde.

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Jeg skal...

- Jobbe i minst fem uker.
- Ta en uke med uspesifisert bosted i syden med kamerater
- Ha en sjørøverhelg på Hvalerhytta til ei venninne
- Besøke gamlefar i Danmark
- Dra på navnefest på Vestlandet
- Flytte. Hovedkriteriet for leilighet er ålreit lytterom.
- Starte bedrift med en kamerat
- Kjøpe varebil.
- Begynne å bygge opp lytterom/anlegg/HTPC

Jeg har igrunn nok å gjøre i sommer... :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Min frue og jeg skal drive gatelangs i Roma. En uke. Sent på sommeren. Kanskje jeg finner noen bra kabler som jeg kan ta med hjem som souvenir ?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Knær, ja. Uff, jeg kan ikke ligge på kne å luke ;D ;D
En eik skal være høy og majestetisk, med en stamme, ikke skrudd. Det tar ca 100 år for å få dem til rett høyde.
Jeg har et kne som er litt vondt jeg og, men prøver bare å overse det. Dessuten er det blitt sjekket både med røntgen og MR, og de sier det ikke er noe galt, så da er det nok bare noe jeg innbiller meg. Har vridd det noen ganger da, det var da det begynte å bli vondt, så med tanke på det bør kanskje eiken få slippe..
En stamme, skal jeg kappe den andre da? Det blir vel vondt det og??
100 år, jaja, så får barnebarna mine noe å glede seg til da... eller oldebarna... ;D

I

ijustpop

Gjest
Skal en tur til Kroatia med madamen. Flyr ned til Dubrovnik og tar det derfra. Innom Split og noen av øyene lenger ut. Har ingen planer utover å bade, sole og spise. Har pgså lyst til å reise inn i Montenegro. Blir bort en 12-13 dager.

Topp Bunn