Musikkmannen
Musikk i fokus
Rett over 3k
Flatt EQ er vel etter mic kalibrering hvis flatt var ditt ønske under kalibrering er det ikke noe by pass da nede til høyre på fronten da ?HoJ skrev:Det store sprøsmålet mitt er... Er det slik at det å kjøre flatt eq = det samme som å ikke ha den koblet inn, eller blir lyden dårligere ved å bruke denen?
Jeg får ikke testet det, for det tar en stund å koble denne til og fra hos meg, er det noen som kan si noe ang. dette?
alt du lurer på ligger her i manualen (lykke til)HoJ skrev:Dette her er flatt etter en annen lagring, som ikke har vært brukt av mikrofon..
Det jeg mener er hvis jeg jeg bruker flatt eq instilling, som muligens er det samme som bypass (her er jeg på tynn is), så skal det bety slik det låter uten behringen i.. Hvis så er tilfelle så gjør denne meget god jobb etter kalibrering..
nice men har SSL som VSTi Orginal kontra plugin hehe ikke helt det samme da ;Dmteinum skrev:Nå er vi laaangt OT, men her har du noe å ratte på
http://www.solid-state-logic.com/music/C200 HD/index.asp
Hm.. har ikke plass i rommet tror jeg ;Dlaban skrev:nice men har SSL som VSTi Orginal kontra plugin hehe ikke helt det samme da ;Dmteinum skrev:Nå er vi laaangt OT, men her har du noe å ratte på
Laban
Men på datan så er det plass (hehe)HoJ skrev:Hm.. har ikke plass i rommet tror jeg ;Dlaban skrev:nice men har SSL som VSTi Orginal kontra plugin hehe ikke helt det samme da ;Dmteinum skrev:Nå er vi laaangt OT, men her har du noe å ratte på
Laban
Fungerte helt lik flatt eq.. (lydmessig)laban skrev:alt du lurer på ligger her i manualen (lykke til)HoJ skrev:Dette her er flatt etter en annen lagring, som ikke har vært brukt av mikrofon..
Det jeg mener er hvis jeg jeg bruker flatt eq instilling, som muligens er det samme som bypass (her er jeg på tynn is), så skal det bety slik det låter uten behringen i.. Hvis så er tilfelle så gjør denne meget god jobb etter kalibrering..
http://www.behringer.com/DEQ2496/index.cfm?lang=ENG
Laban
lukter vi svidd Behringer på hue&ræva ut døra ;DHoJ skrev:..eller kan jeg bare ha blitt lurt av db-monsteret. Har blitt det før, ting som høres MYE bedre ut gjør det p.g.a volumet er høyere... :
Nei, vi snakker om en som prøver å forstå hva som skjer.. jeg har gått på "db-feilen" før, da jeg testet dac'er..laban skrev:lukter vi svidd Behringer på hue&ræva ut døra ;DHoJ skrev:..eller kan jeg bare ha blitt lurt av db-monsteret. Har blitt det før, ting som høres MYE bedre ut gjør det p.g.a volumet er høyere... :
Spøker du med en manns store problemer?laban skrev:Metal lyd ? ? ;D å du som ær JæZZ kæll å greier.
Laban
;D ;D (ikke vondt ment HoJ)HoJ skrev:Spøker du med en manns store problemer?laban skrev:Metal lyd ? ? ;D å du som ær JæZZ kæll å greier.
Laban
Ikke fra meg heller ;Dlaban skrev:;D ;D (ikke vondt ment HoJ)HoJ skrev:Spøker du med en manns store problemer?laban skrev:Metal lyd ? ? ;D å du som ær JæZZ kæll å greier.
Laban
HeiHoJ skrev:Kommer nok til å bruke cd-spiller også..
Hvor mye koster koster AudioLense systemt'a? Hva trenger jeg
Nå har jeg snakket med flere som mener at problemet ligger ikke i boksen, men rett og slett at auto-innstilligene på den er for dårlig, og ved god innstilling så forsvinner disse problemene jeg hører.
Hei!HoJ skrev:Hm... Jeg kommer til å bruke DCX, mulig den fungerer på en annen måte...?
Den har (etter hva jeg kan se) bare en digital inn og den kommer jeg til å bruke Sqeezebox'n..
Fint at dac'n er god på'n.. da er jeg et steg nærmere ett eller annet..
Virker som det er litt forviring her om hva de ulike Behringer-boksene egentlig gjør. De er ikke helt sammenliknbare, og er tiltenkt tildels svært ulike funksjonsområder (selv om noe funksjonalitet er felles).HoJ skrev:Hm... Jeg kommer til å bruke DCX, mulig den fungerer på en annen måte...?
HeiHoJ skrev:Trenger jeg en mulitkanals-forforsterker også.. huff da, dette begynner å bli værre og værre..
DCX'n har som jeg kan se bare en digital inngang, så da må jeg bytte og den er optisk, jeg har bare coax på min spiller..
Her begynner det å bli mye å tenke på.. Dette begynner å bli tungt.
Enkelt å lodde, og fungerer ok:ELJ skrev:....Du kan bruke en overgang til coax.....Mvh Espen