Hva hører du på NÅ (musikk) - Del 2

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Da var det slutt på sommerferien; sønn og datter dratt til hhv. Ås og Bergen. Kun kona, bikkja og jeg igjen. Musikken tar imidlertid aldri ferie:

Langhorne Slim & The Law - The Spirit Moves (Dualtone Music, 2015)

81A7aNwfHzL._SL1500_.jpg

Første gjennomgang skapte mye forvirring. Efter andre datt det hele litt på plass. Sikkert er det: her er det mye variasjon, fra det rolige med kun piano og gitar, til bandet trykker på gassen med hyling og skriking. Og en del sånn midt imellom. Ikke akkurat kjedelig; tror platen vil vokse. Passer til både øl og vin. 8)

X

X186841

Gjest
    REVEREND BEAT-MAN - lonesome and sad

Eneste som ble bra i sommer var jordbæra, har mange kilo syltetøy i fryseren.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Eneste som ble bra i sommer var jordbæra, har mange kilo syltetøy i fryseren.

Du koser deg nå, med jordbær og Voodoo Rhythm? Bra saker begge deler.:) Her har den foreløpig uregjerlige bikkja begynt å grave opp hvitløksparsellen, men de ligger så dypt at hun fikk kun tak i én. Nå har jeg dekket med gitter. Den hun gravde opp var skikkelig bra!
    ---------
    Det var vel Townes som lurte på lyden på denne? Den er fin og snurrer på 33 og heldigvis ikke 45 som jeg trodde i og med at den er utgitt som to skiver. 180 gr.

Jason Isbell Something More.jpg

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Lader opp til "pølsfest "i kveld hos våres eminente stril(Townes). gleder meg stort.
    Så eg starter like godt med en synd (Så er liksom listen lagt for kvelden),eg klarte ikkje å vente. Håper vinyl gudene tilgir meg. Strømmer denne fra Wimp, eg gledet meg så mye at å vente ble for mye.
    Bestilt på vinyl. Dette virker veldig lovende.
    Wilco - Star Wars(2015)
    image.jpg

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Lader opp til "pølsfest "i kveld hos våres eminente stril(Townes). gleder meg stort.
    Så eg starter like godt med en synd (Så er liksom listen lagt for kvelden),eg klarte ikkje å vente. Håper vinyl gudene tilgir meg. Strømmer denne fra Wimp, eg gledet meg så mye at å vente ble for mye.
    Wilco - Star Wars(2015)
    Vis vedlegget 332764
    Beste fra Wilco på en god stund. Kjipt at vinylen ikke kommer før i slutten av november. #treigt

Fjellreven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    Heme igjen i tide til pølsefesten, noe susen i ørene etter en uke på mopeden, da er det bra med litt lo-fi :

image.jpg

Coveret får meg til å tenke på en førstehjelpsøvelse i militæret, der instruktøren spurte "hva er det første vi gjør om vi finner en bevisstløs person?"
    Sjekker om han har penger i lommene, sa jeg. Svaret ble ikke verdsatt stort.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    The Lost Gonzo Band - Dead Armadillos (1997)

etter en fuktig aften på byen, muzak fra ‘a rock ‘n’ roll jazz country reggae R&B Texas roadhouse band.’ ​som de beskriver seg selv, backingbandet til Jerry Jefff Walker

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Wilco - Star Wars(2015)
    Vis vedlegget 332764
    Burde ikkje gi deg en liker der. Makan til mangel på sjøldisiplin. Er du like svak når du ser (kj)øleslapet, så er det vel kveld før 2000 for deg ;)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    The nomads - Raw&Rare (Estrus, 1996)

nomads - rawnrare.jpg

Fikk denne gratis nylig, som del av en deal som involverte bittelitt mer kronasjer. Skjønner korfor selger ikkje hadde store problemer med å skille seg av med den, ikkje det at musikken er fæl, såklart ikkje, men vinylen er nok ikkje VG+ som selger sa. Vi snakker nok litt lengre ned på Goldmine her ja. Jeje, tettet jo et hull gjorde den jo.

X

X186841

Gjest
    JUNGLES!!! [Red Bacteria Vacuum] "ROCK'N ROLL PARTY"

lock,n Loll !

Hvitløken var god i år, men ser ut til å være under angrep av noen jævla snyltere.

[video=youtube;jh_YyLWJE48]https://www.youtube.com/watch?t=22&v=jh_YyLWJE48[/video]

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Iris DeMent - The Trackless Woods (Flariella Rec., 2015)

iris_dement_-_the_trackless_woods_sm.jpg

Hørt på denne tre ganger (to i går og én idag) og den fjerde går i bakgrunnen.

Det første som slår meg er at dette er gjennomarbeidet så det holder; det andre at hun bare måtte gjøre dette. Tekstene er oversatt av Babette Deutsche og basert på Anna Akhmatovas (født i Ukraina i 1889, d. 1966) dikt og at DeMents datter er adoptert fra Russland. Akhmatova og andre ble plaget og forfulgt av Stalin & Co. og diktene har sitt utspring i hvilken despot han var og følgene av hans handlinger og ordre.

Musikken? 18 kutt som alle er helt nedstrippet. For det meste piano av DeMent selv, litt Cello (?), forsiktig perkusjon og noe gitar av Leo Kottke. Det er trist som faen; her er det ikke et eneste lyspunkt. Vakre, vemodige melodier hvor stemmen hennes er suveren til dette temaet. Hun er veldig lik Kate (og også Anna McGarrigle) på mange spor. Og det gjør jo slettes ingenting. Innertier, men dette bør inntas i porsjoner med et glass i pausene. Spilt inn i stuen hennes i Iowa, noe videoen viser:

Sist redigert:
    X

X186841

Gjest
    Ricky Norton With The Hot Rocks - Mamae Eu Quero

Endelig en vindstille kveld uten rim i barten.

X

X186841

Gjest
    Three Aces and a Joker - "Booze Party"

Får gå og hente en øl, har aldri greid å dressere fruen til å komme løpendes med en når jeg knipser i finga.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    ny dag truer ser jeg bak gardinene, vi vil vel ikke ha enda en sommerdag ala den i går, men showet må jo fortsette

Willard Grant Conspiracy - Let It Roll (2006)

nesten som om det skulle vært Nick Cave som holdt på her, fin alternativcountry dette. Bandet til SkjeggeRobert Fisher er vel fra Boston

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.864
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    ser ut som om mine venner skyene holder sola i sjakk, iallefall delvis. Kunne nesten gått ut, men håånei...

Red Elvises - Better Than Sex (1999)

rockabilly fra en russer m fl i LA

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn