Hans beste synes jeg. Og det gjør jo ikke noe at Robert Fripp er med på laget.
Bør spilles av alle med røranlegg og gode høytalere.Whitney Rose - Heartbreaker Of The Year (2015)
kanadisk fin, frisk ny country, prod av Mavericks' Raul Malo
EDIT: men var et nummer eller to uti der som var litt vel polert, med cheesy orkester og det hele. Janfrt var vel inne på det tidligere.
Det er ikke helt umulig at jeg nå er mer enn småpussa, men dette må være årets beste utgivelse, så langt. For oss som liker sjangeren.Da er fyren ute med et nytt album:
Joe Ely - Panhandle Rambler (Rack´em Rec., 2015)
Dette høres rett og slett dritbra ut. Litt tilbake til den gamle stilen; mye gitarer og en del steel pluss dragspel. Bra tekster. Videoer? Det går i Metanol her i gården. Har ikke råd til noe bedre/verre.
Jeg synes de to første av Gabriel er bra, så er det slutt for min del.@Janfrt: har et litt blandet forhold til Peter Gabriel, men synes nok +/- mid-70's er hans glanstid, både i og utenfor Genesis, men da er han til gjengjeld veldig bra!
Frank Zappa - Over-Nite Sensation
USA hade Cash, Jennings og Kristofferson, men vi har Knut Magne
KM Myrland - Isbål (1976)
Med hånda på hjertet, dette går uttapå det meste av det de såkalte "cuntrystjernene" i unaiten drev på med.
Tekster, melodier og framførelse her setter seg i marg og bein. En gigant i sin genre.
Like relevant som for 30 år siden, ikkje minst i disse valgtider.
I alt for liten grad imo. Bergensere er noe faèns greier. Personlig syns eg Knut Magne er bedre når han synge om kjærleiken, sjøl om de samfunnsrefsende visene absolutt er gangbar mynt de også.USA hade Cash, Jennings og Kristofferson, men vi har Knut Magne
Med hånda på hjertet, dette går uttapå det meste av det de såkalte "cuntrystjernene" i unaiten drev på med.
Tekster, melodier og framførelse her setter seg i marg og bein. En gigant i sin genre.
Men er han innom den betente diskusjonen om de hælvetes bergeinserainn som har svindla oss på fæsken i hoinnervis av år?
Kunne i grunnen godt tenkt meg at han laget et forsonende konseptalbum om kjærleiken til bergenserne, og dermed gikk foran som en moralsk ledestjerne for å få en ende på denne lange leie feiden. Men vi fortsetter selvfølgelig å betale underpris for fisken.I alt for liten grad imo. Bergensere er noe faèns greier. Personlig syns eg Knut Magne er bedre når han synge om kjærleiken, sjøl om de samfunnsrefsende visene absolutt er gangbar mynt de også.USA hade Cash, Jennings og Kristofferson, men vi har Knut Magne
Men er han innom den betente diskusjonen om de hælvetes bergeinserainn som har svindla oss på fæsken i hoinnervis av år?
..fikk hanket med meg denne også i dag. Kostet mer enn 30,- den
muligens deres beste den der. Meget mulig det ja. Og coveret er jo fantastisk...fikk hanket med meg denne også i dag. Kostet mer enn 30,- den