X
X186841
Gjest
The Red Devils - time to cry
Med Dave Alvin.
Med Dave Alvin.
Det der er jo jævlig bra. Har CDen. Men, det er for jævlig å se vokalisten og munnspillmannen (Lester Butler) i så dårlig form. Her har han stappet i seg det meste. Rart han kan stå oppreist.Med Dave Alvin.
Fikk en telefon for noen dager siden - fra en opprømt @DavedennemåduhaAlvin - som sa eg måtte takke Fjellreven for å ha frembragt nevnte konsert fra minnet. Ut fra ka han mente å huske:Billig bacon? Disse karene gjorde en forrykende konsert på Garage på nittitallet en gang. Tross sånn cirka tolv betalende spilte de i nærmere tre timer, med et vanvittig trøkk og en spilleglede man sjelden ser. Fant denne på deres egen hjemmeside, og når den dukket opp i posten i dag, lå det med et gratis eks av deres første singel, et klistremerke, og en lapp fra Billy Bacon med "I hope to come back to Norway some day!"
En herlig blanding av alt det beste i amerikansk musikk.
Måtte jo til og leite etter vi hadde snakket om de der, fant nr 6 på cd, og kom frem til at jeg mangler vol 5..og fant ut at det faktisk er kommet nr 7 og 8 også, utrolig hva som skjer bare man snur ryggen til et øyeblikk! Må vel prøve å få hanket inn det som mangler, alltid noen hull å tette.Etter å ha frøset ræven av seg på "sommerfest" i bhg, og forholdsvis inspirert etter formidaggens trevlige opphold i ny stue.
Ymse skrammel - Born bad vol. 1 (Born bad, 1986)
Jupp. Det svinger jo. Det store spm er egentlig om man skal fyre i peisen eller ei.
Gjør såMåtte jo til og leite etter vi hadde snakket om de der, fant nr 6 på cd, og kom frem til at jeg mangler vol 5..og fant ut at det faktisk er kommet nr 7 og 8 også, utrolig hva som skjer bare man snur ryggen til et øyeblikk! Må vel prøve å få hanket inn det som mangler, alltid noen hull å tette.Etter å ha frøset ræven av seg på "sommerfest" i bhg, og forholdsvis inspirert etter formidaggens trevlige opphold i ny stue.
Ymse skrammel - Born bad vol. 1 (Born bad, 1986)
Jupp. Det svinger jo. Det store spm er egentlig om man skal fyre i peisen eller ei.
"For Ladies Only" er vel den eneste Killdozer utgivelsen jeg ikke har. Husker det var surt å være "feil" kjønn dengang den kom ut. For Ladies Only?! Faen óg!
En av mitt livs mest spilte plater. Hatt an siden han va ny, ganske utrolig at den fortsatt henger sammen.