Hva hører du på NÅ (musikk) - Del 3?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Fjellreven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    Question Mark & The Mysterians - Action

Mens man vurderer om man skal tillate mer action enn turer mellom sofa og platespiller i dag.

Vedlegg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Du må vel ut på kjøkkenet for å få tak i kaffe. Eller har du rigget deg til med kaffemaskin på veien mellom soffa og speller?

Fjellreven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    ^ Du setter meg på ideer her nå, er akkurat tilbake etter en kaffeekspedisjon til kjøkkenet, som også fungerer som værstasjon. Det meldes grått og vått, godt man har et bord å legge beina på.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Vått og grått? Nekter eg å tro. Da må det være fredag. Eller lørdag. Eller søndag. Eller mandag. Eller tirsdag. Eller onsdag. Eller torsdag.

The molochs - America's velvet glory (Innovative leisure, 2017)

En label som har Nick Waterhouse og Hanni El-Khatib, bl.a., i "rosteren" sin. Kan vel ikkje være heilt føkkings dræt da?

Fjellreven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    Desperate Rock n Roll vol. 19

Det eneste som kunne lokke meg ut på en dag som denne, måtte være en hentelapp fra Posten.
    Som en krysning av Noah, Roald Amundsen og Lars Monsen trosset jeg vær og vind og uberegnelige bybaner, og la ut til fots for å berge denne perlen fra Postens klamme klyper. De har nemlig vist en egen vilje til å deportere denne dokumentasjonen på amerikansk ukultur før - den var bestilt 4. Desember, og returnert til selger uten snev av forsøk på å få noen til å hente den her.

Men i dag er en gledens dag, nå er Desperate Rock'n'Roll-puslespillet komplett her, hva skal man da finne på?

Vedlegg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.873
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Det fins alltid en kabal som skal legges, Fjellreven. Eller kabel, som man sier her på HFS.

Eller så kan de suckers som ikke må på jobb, begynne å supe. Selv på en fredag, går vel det an.

The Great Crusades - The First Spilled Drink Of The Evening (1997)

"Som om Thin White Rope og Nick Cave skulle møtes i et barslagsmål" sa Egon Holstad om denne fylleskiva nylig.

Bra plate fra Chicago er det nå vaffal.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.873
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Roger Græsberg & Foreningen - Triste sanger og vals ... (2017)

årets norske skive. So far..., men det kan bli lenge det.:)

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Det eneste som kunne lokke meg ut på en dag som denne, måtte være en hentelapp fra Posten.
    Som en krysning av Noah, Roald Amundsen og Lars Monsen trosset jeg vær og vind og uberegnelige bybaner, og la ut til fots for å berge denne perlen fra Postens klamme klyper. De har nemlig vist en egen vilje til å deportere denne dokumentasjonen på amerikansk ukultur før - den var bestilt 4. Desember, og returnert til selger uten snev av forsøk på å få noen til å hente den her.

Men i dag er en gledens dag, nå er Desperate Rock'n'Roll-puslespillet komplett her, hva skal man da finne på?

Grattis!

Da kan du endelig høre fabelaktige The crowd from 23rd avenue :)

Jæla tøff låt.

LowFiGram

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.10.2015
    Antall liker
    1.125
    Billy Joe Shaver-Div Lp'er

Har gått mellom kontorene mine på rederiet og hatt Billy i tankene i hele dag da en avtale med agenten min i Panama gikk til helvete,hadde jeg hatt Billy hadde han ordnet opp.Han e en handlingens man,fryktløs.Lurer på om jeg skal finne fram Terry Allen platene mine og roe ned litt etter dette.De desperate lp'ene til Fjellreven minner meg på at jeg besitter store hull i den serien men grattis og godt jobbet for det e en god serie.

Vedlegg

Fjellreven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    I've got a girl called Two Ton Annie
    She's one half sugar and one half candy

Ikke mye politisk korrekt over Desperate-serien, men en god dokumentasjon på at man kan ha det moro og spelle rocknroll. Mange som har glemt det i dag. Og noen av disse opprettholder den gode tradisjonen med morsomme/kryptiske/ufine inskripsjoner på speilet der rillene slutter, det er også godt å se at det ikke har gått helt over i historien.
    Lekre covere er det også, selv om muligens de tidligste var de beste.

Vedlegg

LowFiGram

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.10.2015
    Antall liker
    1.125
    Crazy Cavan'N'The Rhythm Rockers-Our Own Way Of Rockin'

Signatur platen til Crazy Cavan fra 1977-Klassisk britisk rock'n'roll med tekster om at min lillesøster kjører en stor svart Bsa osv.Tenker jeg må manne meg opp og finne fram Desperate serien og konfrontere meg selv med noen positive utgifter til mental nytelse.

Vedlegg

LowFiGram

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.10.2015
    Antall liker
    1.125
    Betty Page-Danger Girl

Tok et kjapt overblikk over desperate serien og kan konstantere at jeg e vel halvveis men oppdaget samtidig huller i Sin Alley serien samt jeg manglet en Las Vegas Grind lp.JaJa jeg får trøste meg med litt Betty Page det hjelper men det e vel heller ikke meningen og ha allt det overlater vi til prog samlerene som ikke snakker om musikk men platens verdi.

Vedlegg

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Det brukes opp mye plass med doble bilder, men, men.

Her en kvinne som muligens har snekret sitt mesterstykke:

Kasey Chambers - Dragonfly (WB Australia, 2017)

Kenguruland. Dobbeltalbum, men det går fint. Vennen Paul Kelly produserer første del og broren Nash den andre. Her er det smekkfullt med gode melodier og hun synger som en engel. Instrumenteringen er suveren. Presis. Bare å ta frem blokken og huke av. Og et glass vin til. Dette hadde jeg ikke ventet.

Vedlegg

ynot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Antall liker
    1.890
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha satt opp Vicoustic Super Bass Extreme bak fronthøytalerne så måtte jeg sette på denne for å sjekke kontrabassen, og den låter ganske pent :)

Vedlegg

• Liker
    Reaksjoner: 2m

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har fått stor sans for kontratenoren Philippe Jaroussky, og fikk lyst til å legge ut en video fra Youtube her. Dette er jo egentlig klassisk musikk, men det er den desidert spentigste versjonen av Monteverdis musikk jeg noensinne har hørt, så jeg tar sjansen på legge den ut under Musikk generelt.

Jaroussky har jo scenetekke så det holder, og det er tydelig at både han og ensemblet har det gøy. Det ligger også et intervju med ham på Youtube. Jeg skjønte ikke et ord - det er på italiensk, men han virker som en hyggelig fyr. Han kan ligne litt på en ung utgave av Rowan Atkinson (Mr. Bean).

Det forekommer meg at jeg kan ha lagt ut denne snutten et eller annet sted her tidligere, men det får våge seg.

Enjoy!

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.873
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    alltid søt taffel til morgenmaten, trenger ikke sukker i frokostblandingen da

The Brian Jonestown Massacre - Thank God For Mental Illness (1996)

fin, akustisk

• Liker
    Reaksjoner: 2m

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.343
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    ^
    Vått og grått? Nekter eg å tro. Da må det være fredag. Eller lørdag. Eller søndag. Eller mandag. Eller tirsdag. Eller onsdag. Eller torsdag.

The molochs - America's velvet glory (Innovative leisure, 2017)

En label som har Nick Waterhouse og Hanni El-Khatib, bl.a., i "rosteren" sin. Kan vel ikkje være heilt føkkings dræt da?

bortsett fra at vokalen synger på litt for få toner, så det hele blir litt flatt, så var dette bra. Fet sound, spill og låter.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn