united
Æresmedlem
januar er klassikernes gullmåned
Magic Sam - West Side Soul (1967)
Magic Sam - West Side Soul (1967)
Jeg hermet (bra ja), nå satte jeg på norske Whales & This Lake. Får duge til matlaging.Altfor-sen-psychedelia for enkle mennesker litt syd for arktis som lengter efter tiden da man byttet til røkejakke efter middag og gikk inn på røkerommet uten kvinner tilstede-musikk:
Serpent Power - Electric Loonyland (Skeleton Key Rec., 2017)
At denne duoen fra Liverpool har spilt inn dette, er for meg uforståelig. I 2017? Jeg synes likevel at dette er bra saker, men her er jeg nok delvis alene. Uansett, fine melodier og meget bra spilt. Platen kan inhaleres.
Kjører i gang fredagen med denne suverene utgivelsen:
Angelica Rockne - Queen of San Antonio (Egen label, 2017)
En av fjorårets beste utgivelser. Norsk avstamning (som Lgrons gjorde meg oppmerksom på; burde jo ha skjønt det). Ble ikke med i fjorårets "Best of" av ren sløvhet. Skål!
OK, jeg innrømmer det, helt uten skam.Bruk en snau halvtime av livet ditt på noe fornuftig ! Levende bilder kommer etter 25 sekunder.
Hadde vel litt større forutsetning enn de fleste til å vite det , da noe av slekta fra vik i Sogn kjøpte en Rokne gård på Voss rundt århundreskiftet 18/1900. Var bortom på 60 tallet da mine foreldre hadde kjøpt en Toyota Crown avgiftsfritt som varebil etter søknad og min mor ville kjøre Møre og vestlandet rundt. Hun bodde noen år på Stranda og holdt på å slå seg til der, heldigvis gjorde hun ikke det for da hadde jeg ikke blitt noe av.
Kjører i gang fredagen med denne suverene utgivelsen:
Angelica Rockne - Queen of San Antonio (Egen label, 2017)
En av fjorårets beste utgivelser. Norsk avstamning (som Lgrons gjorde meg oppmerksom på; burde jo ha skjønt det). Ble ikke med i fjorårets "Best of" av ren sløvhet. Skål!