Greske legender med flett nytt album, vi snakker sekunder gammelt. Dessverre er eg ganske skeptisk, syns dette bandet er ørlite overvurdert på den greske musikkhimmelen, og har vel lite tro på at de finner tilbake til Underworld shakedown takter, men gir den no en sjans.
ny plate for en fele-gjeng som kommer til Oslo i høst
Trampled By Turtles - Life Is Good on the Open Road - 2018
enten har de laget bedre ting før, eller så er det meg. Som enten har gått lei. Eller har en dårlig dag. Og gårsdag. Eller så trenger den bare flere runder før den sitter. Tror vel egentlig det er låtene som ikke er så bra som når de er på sitt beste.
Endelig noe nytt fra New Zea-landeren. Masse forskjellig her:
Delaney Davidson - Shining Day (Rough Diamond/Glass Redux, 2018 )
Han er en raring og delvis skrulling, men snekrer alltid melodiøse og originale saker. Så også her. Fra det smårolige til lett beinhardt. Fin-fine saker. Aldri utgitt noe dritt.
Det er for det meste sterke melodier her og meget bra spilt, men der saxofonen dras frem burde heller gitaren blitt dratt frem. Fine saker er dette; Will Sheff er også blant dem som aldri utgir dritt. Fant ett smådårlig kutt der synth blir brukt og hvor jeg trodde jeg befant meg i et cocktailselskap i LA, noe jeg aldri har vært i. Notert.
- E du klar over kor mange LPer man kan få for et nytt kjøkken..?
Kanskje ikkje det smarteste argumentet for å beholde HTH kjøkkenet fra 1977.
Får snike meg til å spille nok et tips fra tråden - variert i Stones/Thunders terrenget:
Son Volt - Okemah and the Melody of riot (2005/ 18.
I og med at denne ble sluppet på vinyl i dag, er vel katalogen til Son Volt i sin helhet ute på vinyl.
Steike fin skive. Jay og gjengen tråkker litt til i flekkene. En bonus skive med på lasset.