Hva hører du på NÅ (musikk) - Del 3?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Kommentar til de siste innleggene på forrige side:

1. Legg for guds skyld ut det dere hører på. Dupliseringer gjør ikkeno´, men gjerne med en kommentar om utviklingen i lytteopplevelsen.

2. Kommentarer fra andre om utgivelser burde vi kanskje ha mer av; negativt eller positivt.

3. Selv legger jeg nå om dagen ut kanskje 40% av det som spilles i heimen, mest nytt og med en liten omtale.

Synes denne tråden fungerer utmerket og at nye kommer til er kun en berikelse. Rock on!!!!! :cool: Bare ikke U2 og Supertramp spilles! OK, kødda!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Har ingen planer om å diktere deg - eller noen andre - om postinger. På ingen måte. Var bare et hjertesukk. Men når samme tipset, med samme cover-bildet kommer på under en time blir det litt.. ehm.. massivt. Det er ikke Twitter dette her, så alle ser hva alle poster, ikke sant? Repriser kan bli kjedelig.
    For så vidt, men en god plate kan aldri spilles for ofte :)

Brett Detar - Too free to live (2013)

Ikkje den verste rocka trubaduren eg har hørt.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Henne kjenne jeg ikke, men det er fine melodier og så ser jeg på Wiki at hun har vært gift med Steve Earl, og da er det jo av interesse å sjekke henne ut.

Allison Moorer - Down to believing (2015)

last ned (40).jpg

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Jeg var (hyper) aktiv på HFS for noen år siden, under en rekke navn, og en av flere bidragsytere til at lyttetråden forfalt i krangel og fjas.
    Det er en av bedriftene i livet jeg ikke er stolt av, og jeg har utviklet allergi for at det skal skje igjen.

Den gang startet det med at det ble postet og repostet bilder og sitater som var tråden uvedkommende. Dette ble kommentert av flere og flere, men de involverte klarte ikke å legge om stilen og det hele utartet til det utålelige.
    Sammen med andre frustrasjoner her inne, krangler og drittslenging rundt forbi, der jeg ikke var håret bedre enn andre, gjorde at det ble en selvpålagt karantene i noen år.

Siden jeg ikke er selvforsynt med musikkopplevelser har det vært et savn å få tilgang på alle de gode lyttetipsene, for her er det virkelig mye å lære; mange har stor kunnskap om musikk som de villig deler. Tror ikke jeg har hatt så sterke og fine musikkopplevelser siden jeg kom i puberteten og oppdaget at det fantes musikk i verden som her inne. Det er mye godt i vente for den som vet å play by the rules. Og dersom jeg skal bli aktiv her igjen må jeg kunne ta korrektiver, jeg som alle.

Arthur Russell - Corn (2015)

last ned (41).jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.058
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    velkommen tilbake SA/D:)

oppbyggelig orgelpønk til en frokost muligens i seineste laget

The Brood - Beyond The Valley Of The Brood (2000)

siste albumet fra bandet fra Portland, Maine (!).

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Tilbake som min litt modnere storebror. Ikke like tøysete, men om mulig enda mer sentimental.
    Lillebror har btw bedt om å få bli venn, men jeg vet ikke helt om han er riktig stueren enda. Får se, han gjør lett for mye av seg om han slipper til.

Dette var vakkert fra New Zealand; køntri med mening.
    Delaney Davidson Marlon Williams - Sad but true, vol 3. (2014)

last ned (46).jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.058
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Jim Sullivan - U.F.O. (1969)

en sånn der obskur kultfolkie fra det sørlige California, slettes ikke verst denne plata. Etterpå gav han ut ei skive til, og så, i 1975, forsvant han, ingen så snurten av ham etterpå. Trolig ble han bortført av aliens.

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Cult of Luna - Mariner (2016)

Disse svenskene behersker mang en sjanger. For de som er ukjent med gruppen er dette et fele ensemble som spiller gamle svenske folkesanger på sin egen måte. På denne platen har de med seg en amerikansk dame som heter Jule Julie. Alle liker dette så sant man tåler vokalen til jule damen.

hammershaug

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Antall liker
    1.138
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Tilbake som min litt modnere storebror. Ikke like tøysete, men om mulig enda mer sentimental.
    Lillebror har btw bedt om å få bli venn, men jeg vet ikke helt om han er riktig stueren enda. Får se, han gjør lett for mye av seg om han slipper til.

Dette var vakkert fra New Zealand; køntri med mening.
    Delaney Davidson Marlon Williams - Sad but true, vol 3. (2014)
    Bra tips. Det er langt mellom gode aussie cowboys, men fra New Zealand kommer det nok langt færre. Likte spesielt Bloodletter, med Nick Cave-referanser:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.058
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    det fortsetter å piple fram bra skiver fra fjoråret

DH Lawrence & the Vaudeville Skiffle Show - Sons & Lovers (2015)

country fra den engelske prærien

hammershaug

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Antall liker
    1.138
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Har blitt tipset om Jim Sullivan's U.F.O. over her. Et av mange veldig bra album fra den svært oppegående Seattle-etiketten Light in the attick, og et must i samlinga. Nå har samme etikett gjenutgitt Terry Reid's «River» fra 1973. En utvidet utgave med tittel «The Other Side Of The River».
    Reid, en relativt ukjent brite som faktisk avslo et tilbud fra Jimmy Page i sin tid. Tilbudet var å bli vokalist i nye Yarbirds, også kjent som Led Zeppelin. Vår mann anbefalte heller Page å sjekke ut en viss mr. Plant... Så, slik kan det gå.
    Albumet kan kjøpes hos bl.a. Big Dipper den 20. mai.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Får prøve dette da siden så mange anbefaler. Dette på tross av at ordene Led Zeppelin vanligvis får meg til å spenne hanen på min revolver.

Jim Sullivan - U.F.O. (1969)

MI0003035806.jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.058
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Har blitt tipset om Jim Sullivan's U.F.O. over her. Et av mange veldig bra album fra den svært oppegående Seattle-etiketten Light in the attick, og et must i samlinga. Nå har samme etikett gjenutgitt Terry Reid's «River» fra 1973. En utvidet utgave med tittel «The Other Side Of The River».
    Reid, en relativt ukjent brite som faktisk avslo et tilbud fra Jimmy Page i sin tid. Tilbudet var å bli vokalist i nye Yarbirds, også kjent som Led Zeppelin. Vår mann anbefalte heller Page å sjekke ut en viss mr. Plant... Så, slik kan det gå.
    takk for tipset, skal skaffe meg den.
    Jeg har aldri helt tilgitt meg selv for å la hans Seed of Memory forsvinne fra heimen, den har jeg faktisk likt i 40 år. Siden den har jubileum i år, kunne de godt gjenutgitt den også, syns jeg.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.058
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Failure Machine - Boy (2016)

seks spor (EP/miniLP) og sterk kandidat til tittelen som årets soulalbum

fresk nok for meg, vaffal

LowFiGram

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.10.2015
    Antall liker
    1.125
    The Jacks-''Jacks Are Wild''

Her har jeg børstet støvet av en gamel venn.Første prosjektet til Buddy Blue rip etter Van Go lp'en til Beat Farmers,han var med på de 3 første lp'ene der han var en viktig bidragsyter som forøvrig e de desidert beste de laget.
    image.jpg

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Se det, de har forfalt og gått seg vill i de mørke skogene. Jaja, det er jo lett og mange har gjort det før dem.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.058
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Bonnie er vel ganske rocka på den siste, mener jeg å huske

Over til verdens beste live-skive, som må spilles med det jevne. Særlig nå da jeg tester ny forsterker. Utstyr som ikke går til denne, er det bare å hive på sjøen.

The Dream Syndicate ‎– This Is Not The New Dream Syndicate Album... (1984)

20160413_202456787_iOS.jpg

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Når har du tenkt å vende om og spille mer jazz? Når alle potetene blir like store? Når St Olav atter kommer nordover, eller når søla på søre Brandal renner motbakke? Her trengs det en handlingens mann, og i dag er det denne. Jazz er ikke jævlig, jazz er en juvel. Den må bare graves frem.

Keith Jarrett - Facing You (1971)

last ned (51).jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.058
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    jazz er bare såå 1970, altså. Tenk på all den jazzen vi måtte lide oss gjennom tidlig på 80-tallet, da rockeklubber omtrent ikke fantes, men der det var live-jazz overalt. Måtte drikke den god, det er det eneste jeg husker.

Graham Parker And The Rumour ‎– Three Chords Good (2012)

20160413_205927619_iOS.jpg

ikke så mye kok på denne, men han holder nå fortsatt formen, vaffal. Trivelig skive (og fjorårets var nok hakket enda bedre).

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Dere måtte drikke jazzen god? Som en form for musikalske ølbrller?

Når jeg hører på dette trenge jeg ikke øl.

hammershaug

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Antall liker
    1.138
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har aldri helt tilgitt meg selv for å la hans Seed of Memory forsvinne fra heimen, den har jeg faktisk likt i 40 år. Siden den har jubileum i år, kunne de godt gjenutgitt den også, syns jeg.
    Det forstår jeg godt. Hele backkatalogen til Reid skriker etter reutgivelse på vinyl, så det er jo lov å håpe. Ellers så må du kjøpe den nytt. €50 må den være verdt i VG+. Ved korrekt gradering vel å merke.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Matt Patershuk - I Was So Fond of You (Black Hen Music, 2016)

600x600-2.jpg

Skal det være Country, så må det gjøres skikkelig. Denne fyren fra British Columbia får det til. Fin stemme og gode medhjelpere, bl.a. Ana Egge og Fats Kaplin. Spilt inn "live" i produsent Steve Dawsons hus. Bra saker!

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.058
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Det forstår jeg godt. Hele backkatalogen til Reid skriker etter reutgivelse på vinyl, så det er jo lov å håpe. Ellers så må du kjøpe den nytt. €50 må den være verdt i VG+. Ved korrekt gradering vel å merke.
    joda, er verdt det, men har mange hull og skiver som skal erstattes, har ikke prioritert de dyrere ennå. Husker jeg bytta bort tre-fire bæreposer med vinyl for fem-seks pocketbøker. Som blei lest og gitt bort. Jaja, shit happens to the dumb ones.:)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.058
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ja den Matt Patershuk virka lovende, har hatt en runde bare da.

Dere måtte drikke jazzen god? Som en form for musikalske ølbrller?

Når jeg hører på dette trenge jeg ikke øl.
    ja, men lyktes aldri drikke god Susanne Fuhr, gitt. ikke på den ene eller andre måten. Derimot har jeg vært klin edru på to konserter med Miles Davis, det funka faktisk.

Howard Tate - Blue Day (2008 )

finfin midtukeblues fra soul/gospelveteranen

reklamen:

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn