Hva hører du på NÅ (musikk) - Del 3?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.578
    Sted
    Pt. Høvik
    Og kona og jeg skulle spise entrecôte til middag. Men, det var nix igjen. Hunden rappet alt. Vi var idioter og la kjøttet for langt ute ved kjøkkenbenkkanten. Vel, ikke det det verste som kan skje her i livet.:)
    ---------------
    Her en nye en fra madamen som kjører den samme stilen og det samme løpet som hun alltid har gjort. 14. utgivelse. Det er ikke noe å klage på her, bortsett fra at det blir veldig daft selv om spøkelset Dave Cobb produserer henne for første gang. Hva med litt mer fart, bare litt?:

Mary Chapin Carpenter - The Things That We Are Made of (Lambent Light Rec., Thirty Tigers, 2016)

CaT7_hyUkAA3e95.jpg

Det er noe gitar her som er OK, men ellers, som skrevet, for min del, søvnige saker. Et pluss, som alltid, fine tekster. Ett minus til: Orgelet er malplassert. Der skulle det ha vært en feit steel eller dobro. Hver sin smak.

HER.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.150
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Green Circles - Tavistock Street (2008)

freske aussies (Adelaide)som stiller noisy 60-tallspop, Catchy nok.

de har skjønt det de folka her

danelectro

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Antall liker
    1.302
    Satte litt tilfeldig på denne fordi coveret så kult ut og det var en Nirvana cover. Var ikke helt i min gate og bryllups sanger versjonen av In Bloom vet jeg ikke het hva jeg skal si om. På sin egen måte er den jo litt bra, men det tror jeg er fordi det er en knakende god låt og ikke at Simpson tilfører så veldig mye. Om jeg skal si noe positivt så er videoen ganske bra!

"But he don't know what it means to love someone" ?? Pffft

danelectro

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Antall liker
    1.302
    Jake Bugg - Live on KCRW's Morning Becomes Eclectic

Mens vi venter på ny plate som kommer 17. juni. Må si jeg ser fram til den, de to låtene som er sluppet så langt er anderledes og bra. Opptaket over ble gjort noen dager før fyren fyllte 19 år!

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.150
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    3. eller 4. utgivelse fra denne fyren fra N. Dakota:

Josh Harty - Holding On (Egen label, 2016)

Vis vedlegget 375517

Country? Tror nok det klassifiseres som det, men dette er ikke nede i Nashville-grøfta. Dessuten varieres stilen ganske mye. Bra melodier, fin stemme og et band som kan sakene sine. Spilt den to ganger i dag og en gjentagelse frister i morgen med forfriskninger til. Blir bra vær i morgen. Overalt. :cool:

denne er ikke verst, nei

LowFiGram

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.10.2015
    Antall liker
    1.125
    Willie Nile-Artista Records 1980

Glimrende debut lp i sin tid som fortsatt står seg,kom med oppfølger året etter så var det stille i 10 år da han kom lp'en Places I Have Never Been.Han har vært langt mer regelmessig med sine utgivelser etter år 2000.
    image.jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.150
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    må dra fram den Willie Nile snart, ja

Men spiller først dagens Hiatt. Og funderer på hva middagen skal bli

John Hiatt ‎– The Open Road (2010)

20160429_165610204_iOS.jpg

kar som nok har holdt høyere nivå siste i ti årene av sin karriere enn første ti.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.150
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Her en velkjent dame med bandet sitt:

Stone Cupid - The Cardinal (Egen label, 2016)

Vis vedlegget 363957

Julie Christensen (fra bl.a. Divine Horsemen) synger bra på denne utgivelsen, men hun kan bli litt påtrengende her og der. Heldigvis slippes bandet mye til og det sitter som et skudd, spesielt med Sergio Webb på gitar (spiller ellers med David Olney). Ca. halvparten har hun skrevet selv, resten covere av bl.a. Chuck Prophet. Finnes masse videoer, men de er dårlige.
    jo, mektig nok den:)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.578
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeff Shepherd & the Jailhouse Poets - S/T (Egen label, 2016)

albumcover.jpg

Chicago av alle steder. Her spilles det Ku-Punk-Heste-Jazz-Country eller noe i den duren. Første kuttet er veeeldig Country, men så blir det bra saker. Hørt på denne to ganger nå. Mye bra strengeinstrumenter i flere versjoner, bl.a. steel og fele. Tekstene er gjennomførte, særlig sistekuttet.

Fant ingen videoer fra denne; tar en litt eldre en:

hammershaug

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Antall liker
    1.138
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Nei, det det er ingen spesielt god innspilling, men det var nå slik at jeg fant igjen denne platen med Chris D. og Divine Horsemen. Tidstypisk og smått desperat mid-80's Paisley Underground, utgitt på New Rose i Europa. Mye bra folk da; Jeffrey Lee Pierce fra Gun Club, Dan Stuart og Chris Cacavas fra Green on Red, Dave Alvin fra Blasters m.m. Tror jeg aner hvor denne kvelden ender musikalsk...

IMG_0764.jpg

hammershaug

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Antall liker
    1.138
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3

Vis vedlegget 363957

Julie Christensen (fra bl.a. Divine Horsemen) synger bra på denne utgivelsen, men hun kan bli litt påtrengende her og der. Heldigvis slippes bandet mye til og det sitter som et skudd, spesielt med Sergio Webb på gitar (spiller ellers med David Olney). Ca. halvparten har hun skrevet selv, resten covere av bl.a. Chuck Prophet. Finnes masse videoer, men de er dårlige.
    I all verden. Her setter jeg på Divine Horsemen for første gang på 15 år, lager en posting, og oppdager så at Julie Christensen(var gift med Chris D. i Divine Horsemen) omtales i posten over. Det er som å vinne i lotto.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.578
    Sted
    Pt. Høvik

Vis vedlegget 363957

I all verden. Her setter jeg på Divine Horsemen for første gang på 15 år, lager en posting, og oppdager så at Julie Christensen(var gift med Chris D. i Divine Horsemen) omtales i posten over. Det er som å vinne i lotto.
    Vel, such is life! Og bedre enn å vinne i Lotto (selv om jeg vet nada om dét). :)

X

X186841

Gjest
    Grand Funk Railroad - We're An American Band song

According to rock critic/writer Dave Marsh in his book, The Heart of Rock and Soul, Grand Funk was touring with the British group Humble Pie in early 1973. After one performance, the two groups were drinking in a bar when they began arguing over the merits of British versus American rock. Grand Funk drummer Don Brewer stood up and after bragging about American rock heroes such as Jerry Lee Lewis, Fats Domino, Little Richard, and Elvis Presley, proudly announced, "We're an American band!". Thus inspired, he wrote the song the next morning; by late 1973, it was the top-selling song in the world. A video was also made, showing the band playing the song as well as engaging in activities such as basketball, dirtbike riding, and watersports.

X

X186841

Gjest
    Donovan - Sunshine Superman

Jimmy Page and John Paul Jones of Led Zeppelin are on this track -- but there is another guitarist Eric Ford who may have been featured specifically on this track. Scottish jazz drummer Bobby Orr (who played with jazz greats Benny Goodman and Dizzy Gillespie) laid down the great drum licks on this song.

TerryGib

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Antall liker
    3.035
    Sted
    Bergen
    Ulf Lundell - Slugger (1998)

image.jpg

Musikk til støvsuging - ka e då bedre enn blytung svensk rock:
    Her utført utført av en Lundell i sluggermodus med hjelp(som vanlig) av Janne Bark på gitar.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.150
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    hørt et par skiver fra noen kanadiske gammalrockere i dag, tredje ute er

The Guess Who - Wheatfield Soul (1969)